Багато що змінилося, але бізнес продовжується – так описує роботу Prom з 24 лютого його CEO Денис Горовий. Хто і чим продовжує торгувати на маркетплейсі під час війни
Чи був у вас план на випадок війни?
Спеціального плану business continuity не було. Але це не означає, що не були підготовлені. Ми спиралися на досвід із COVID, коли тривалий час працювали віддалено. Розуміли, що якщо почнеться війна, то повністю перейдемо на віддалену роботу.
Зараз у нас працює трохи більше ніж 1000 людей. 24 лютого вранці ми написали, що пріоритет – їхня безпека. Усі повинні подбати про себе та близьких. Далі люди самоорганізувалися і, хтось раніше, хтось пізніше, переїхали в безпечні місця. Є кілька співробітників, які перебувають у гарячих точках. Допомагаємо їм як можемо: інформаційно, шукаємо допомогу серед волонтерів.
Багато що змінилося, але бізнес продовжується. Оскільки у нас немає складів та машин, нам простіше. Основні бізнес-процеси продовжували працювати. Але навіть якщо щось зупинилося на день-два – не проблема. Безпека людей – у пріоритеті.
Як перебудували бізнес-процеси?
Частина напрямів тимчасово втратила актуальність: проєкти на майбутнє, рекомендації продавцям щодо обслуговування покупців. За таких умов виконувати стандарти якості складно.
Це звільнило частину ресурсів. Співробітники можуть виконувати робочі завдання чи сконцентруватися на волонтерських проєктах. Багато хто самоорганізувався, беруть участь в інформаційних кампаніях, кіберзусиллях з протидії Росії. Ми як компанія в перші дні сказали: якщо готові цим займатися — вперед.
Щодо критичних процесів, доступності сервісів – зробили більше резервування, підготували майданчики за кордоном.
Як адаптували платформу Prom.ua?
На платформі ми зробили багато речей. У нас є платна підписка та комісії за продаж. Усі платні підписки, які закінчуються, продовжуємо безоплатно. Комісії – компенсуємо. Якщо хтось із партнерів працює, заробляє та платить – чудово. Здебільшого, звісно, не платять, але така ситуація.
Ми запустили можливість продавцям повідомити, що вони працюють. Покупці бачать спеціальну позначку «Працюю у війну». Для решти – в інтерфейсі вивели наперед телефон. Рекомендуємо покупцям дзвонити та уточнювати: працюють чи ні, чи є товар у наявності. Краще замовляти у своєму місті та користуватися самовивозом, якщо він є.
Налагодили звʼязок із логістами: «Новою поштою», «Укрпоштою», Justin. «Нова пошта» та Justin щодня говорять, які відділення працюють, який час доставки. Цю інформацію ми передаємо і продавцям, і покупцям.
Переформатували категорії, які мають попит. Зазвичай навесні стандартні категорії: шини, подарунки на 8 березня. Наразі замовляють товари тривалого зберігання, корм для тварин, бронежилети, медичні товари.
Як змінився попит?
Перші дні все впало майже до нуля. 7-8 березня пройшло 15-20% довоєнної кількості транзакцій. Скільки з них буде успішними ми поки що не знаємо: залежить від логістів та продавців.
Який у компанії запас міцності?
Для працівників на найближчі місяці встановили межу зарплат. Усі ставляться із розумінням. Ми маємо запас з попередніх періодів, який дозволить як мінімум кілька місяців працювати в поточному режимі. Далі – по ситуації.
Чи прийшли на платформу нові користувачі та продавці?
Майже всі українці за рік хоч раз заходять на Prom, тому про нових покупців сказати важко. Для нових продавців спростили процедуру: не запитуємо підтверджуючих документів.
Як змінилася доступність продавців та активність покупців за географією?
Трафік впав у рази по всіх регіонах. На першому місці був і залишається Київ – третина всіх відвідувань. На другому – Дніпропетровська область. До війни Харківська область займала 3-е місце, зараз її немає навіть у топ-10. З шостого на третє місце піднялася Львівська область, у топ-10 зʼявилося Закарпаття. Це дані цього тижня (7-9 березня – Ред .) та ситуація змінюється.
Що відбувається з іншими проєктами: Кабанчик, Bigl?
На Кабанчику за кілька днів після початку війни запустили категорію волонтерської допомоги. У ній люди створюють завдання, а виконавці, волонтери, їх виконують. Вже створили більше 500 завдань: переважно перевезення людей, продовольства та медикаментів. У топі міста, де це затребувано: Київ, Харків, Чернігів, Миколаїв.
На маркетплейсах Bigl, Shafa ситуація схожа на Prom. Змінився профіль замовлень, кількість впала до 15-20% від довоєнного рівня. На державних аукціонах, попит та активність сильно впала. Але угоди відбуваються, зокрема із землею. Не всі закінчуються оплатою. Тобто повністю активність не зупинилася. В електронних чеках – впали обсяги, але підприємці їх, як і раніше, видають. Особливо в регіонах, де спокійна ситуація.
Як змінився ваш робочий день?
Стало менше запланованих зустрічей та зʼявилося більше оперативних. Планів на день немає. Щодня проводимо зізвони з лідерами, де обговорюємо актуальні проблеми: 60-70% повʼязані з людьми – як кому допомогти, 30% – робочі питання.
Який настрій у компанії?
Настрій залежить від людей. Частина схильна до волонтерства, допомоги, хтось у територіальній обороні. Є люди, яким ближче допомагатиме через свою професію: робити волонтерський розділ як Кабанчик. Є люди, які працюють у режимі 50/50. Найскладніші кейси – з гарячими точками. Там, як і раніше, є співробітники та їхні родичі. Таких випадків, на щастя, небагато, але кожен із них дуже важливо дозволити.
У такий час усі починають цінувати те, що сприймалося як даність раніше: сімʼя та близькі, робота. Якщо люди не мають ресурсу і їм потрібно побути з сімʼєю, ми підтримуємо. Жодних вимог, що потрібно відпрацювати Х годин на день немає.
Люди адаптуються до багатьох умов. Якщо ситуація хоч якось дозволяє працювати та допомагати один одному – люди це роблять. Начебто очікувано, але щоразу, коли це відбувається, викликає повагу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.