Український додаток для обміну почуттями Obimy вирвався в топи американського App Store, обійшовши Tinder та Netflix. З березня ним скористалися 6,6 млн людей. Чи вдається українцям неочікувану популярність конвертувати у стабільний бізнес?
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Засновнику Obimy Жені Засуцькому, 33, 7 травня запропонував зідзвонитися Шон Рад, фаундер та колишній генеральний директор додатку для знайомств Tinder. Obimy в рейтингу американського App Store обійшов і його компанію, і Pinterest, і Netflix. За останні п’ять місяців додаток завантажили 6,6 млн користувачів. Чим аудиторію так підкупив Obimy?
«Це новий незвичний спосіб комунікації, – каже Засуцький. – Ми почали позиціонувати його як сенседжер – месенджер для обміну сенсами, де спілкуються за допомогою почуттів і відчуттів». Додаток нагадує гру – користувач натискає на аватар свого друга й відправляє йому на вибір одну з дій: обійняти, поцілувати, вкусити тощо.
Таких сенсів у додатку 19. П’ять із них – платні й працюють за підпискою: $3,49 – місячна, $15,49 – піврічна, $17,99 – річна. Найбільше купують піврічних підписок, каже Засуцький. Крім того, у додатку є одноразові покупки по $2,49, що дозволяють змінити колір аватара. Бізнес-модель працює – виторг у квітні на піку зростання становив $250 000. Однак цифра сильно залежить від хайпу – у червні виторг знизився до $150 000.

Obimy в цифрах
- 6,6 млн завантажень
- 229 млн дій і жестів (senses) користувачі відправили з 11 березня по 8 серпня 2022 року, 44 млн – за останні 30 днів
- 200 000 одноразових покупок на $498 000 з 10 березня
- 32 000 підписок за останні два тижні (після випуску нової версії)
Основна аудиторія Obimy – молодь віком 15–20 років. Вони поширюють посилання на свій профіль Obimy у TikTok чи Twitter і обмінюються відчуттями. «Молодь отримує увагу один від одного: поцілувати, обійняти чи навіть дати ляпаса», – говорить Засуцький.
З 11 березня, коли додаток вперше злетів з 20 000 користувачів (січень–лютий) до 1 млн, користувачі відправили 229 млн сенсів. За останні 30 днів – 44 млн. Таке вірусне зростання демонстрували й інші додатки на кшталт Reface, Clubhouse чи Nimses, але основна проблема – утримати аудиторію, каже засновник фонду Digital Future Олексій Вітченко. Він розглядає інвестиції у стартап за своїм середнім чеком $200 000–400 000.
Що планує робити Obimy, щоб закріпитися на телефоні користувача?
Простота – ознака геніальності?
Стартап бере не технологіями, а ідеєю продукту. «Нічого складного взагалі, робимо ставку на новий підхід до спілкування», – каже керівник розробки сервісу Костянтин Медведенко.
В Obimy не можна писати текстові повідомлення – лише коментарі до свого настрою на 24 букви. Немає фото й відео друзів – лише анімовані жести. Немає аватарки – лише різнокольорові квадратики. «Проста механіка й відсутність великої кількості контенту, який є у Telegram чи інших чатах», – говорить Засуцький про виграшну стратегію щодо месенджерів та соцмереж.
Засуцький за освітою архітектор, тож і не шукав складних технічних рішень. «У фаундера є креативність і творчість», – говорить Олексій Вітченко. Як далеко можна заїхати на одному креативі?
«За хорошим додатком лежить далеко не тільки технологічний «фарш», а й дуже кропітка робота продуктових дизайнерів і шліфування користувацього досвіду», – каже CTO Reface Олесь Петрів, який тестував додаток з перших версій. Reface також не став віральним з першої версії, говорить він. Сотні мільйонів завантажень прийшли після доробки користувацького досвіду.
Заманити й утримати
Додаток Obimy поки що сирий: потрібно підкачати анімацію дій і розширити функціональність, говорить Засуцький. Тому для підвищення коефіцієнта утримання (retention rate) все ж доведеться ускладнювати простоту. Інший показник ефективності – проведений у додатку час. Obimy його рахує за кількістю відправлених сенсів. «Користувачі відправляють уже не по дві, а по вісім дій», – каже Засуцький.
Щоб збільшити показник, він із командою на 20 людей готує нові фічі. З нагального – додати сповіщення, коли хтось відправляє тобі сенс чи змінює свій настрій. «Після першого вау-ефекту другий ефект, на який ми розраховуємо – пуш-нотифікації», – каже Медведенко. Сповіщення також мають повернути користувачів, які закинули додаток після реєстрації чи кількох днів тестування.
Наступний крок у розробці – голосові повідомлення тривалістю 3-5 секунд. «Колись в операторів перші 3 секунди розмови були безкоштовні, й люди встигали сказати купу всього важливого», – розповідає логіку Засуцький. На голосові повідомлення стартап хоче накладати фільтри – побажати другу гарного дня можна буде голосом робота Alien.
«Було б чудово мати більше функцій в додатку, але мені подобається ідея і те, що розробники поступово додають нові фічі. Нам весело користуватися ним з моїм партнером», – пише у відгуку одна з користувачок Obimy.
Логічним продовженням Obimy могла б стати соцмережа, зізнається Медведенко. Такий крок колись зробив той-таки Reface. Підхід команди дозволяє диференціюватися від сталих соцмереж – деперсоналізація аватара (Засуцький подумує над тим, щоб зробити їх анімешними, а не просто однотонними кольорами), відсутність реклами й збору особистих даних.
«Підліткам не вистачає більш інтимного й чуттєвого спілкування. Усім популярним соцмережам по п’ять років і більше, і вони налаштовані лише на споживання великої кількості контенту», – каже керуючий партнер фонду Flyer One Ventures Віталій Лаптенок. Однак виростити соціальний додаток поруч із гігантами Facebook, Instagram, TikTok і Twitter дорого.
В Obimy поки немає великого інвестиційного ресурсу. На старті додаток розвивався на ангельські інвестиції в $100 000 від бізнес-радниці Ольги Нікітової. Сам Засуцький вклав сімейні $150 000 від продажу будинку.
У квітні стартап почав залучати повноцінний seed-раунд. Перші $50 000 вклав американський фонд Goodwater Capital, який інвестував у Facebook, Spotify та Musical.ly, придбаний TikTok. Тоді Obimy зафіксував оцінку у $20 млн і до вересня хоче закрити раунд, зібравши до $4 млн.
Навіть будучи прибутковими й маючи на рахунках мільйони інвестицій, у соцмережу Засуцький не мітить. Але знайомити нових користувачів між собою планують. Спершу має з’явитися звичний для соцмереж пошук по нікнеймах.
Вищий пілотаж взаємодії між користувачами – передача на відстані реальних дотиків завдяки костюмам віртуальної реальності на кшталт Teslasuit. Таким Засуцький бачить своє дітище в майбутньому. «Люди будуть взаємодіяти реальними відчуттями», – говорить захоплено він.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.