Женя Засуцький /Олександра Карасьова
Категорія
Інновації
Дата

Дотик у додатку. Український Obimy за пів року зібрав майже 7 млн користувачів і оцінюється у $20 млн. Чи вдається перетворити хайп на бізнес

4 хв читання

Женя Засуцький Фото Олександра Карасьова

Український додаток для обміну почуттями Obimy вирвався в топи американського App Store, обійшовши Tinder та Netflix. З березня ним скористалися 6,6 млн людей. Чи вдається українцям неочікувану популярність конвертувати у стабільний бізнес?

Засновнику Obimy Жені Засуцькому, 33, 7 травня запропонував зідзвонитися Шон Рад, фаундер та колишній генеральний директор додатку для знайомств Tinder. Obimy в рейтингу американського App Store обійшов і його компанію, і Pinterest, і Netflix. За останні п’ять місяців додаток завантажили 6,6 млн користувачів. Чим аудиторію так підкупив Obimy? 

«Це новий незвичний спосіб комунікації, – каже Засуцький. – Ми почали позиціонувати його як сенседжер – месенджер для обміну сенсами, де спілкуються за допомогою почуттів і відчуттів». Додаток нагадує гру – користувач натискає на аватар свого друга й відправляє йому на вибір одну з дій: обійняти, поцілувати, вкусити тощо. 

Таких сенсів у додатку 19. П’ять із них – платні й працюють за підпискою: $3,49 – місячна, $15,49 – піврічна, $17,99 – річна. Найбільше купують піврічних підписок, каже Засуцький. Крім того, у додатку є одноразові покупки по $2,49, що дозволяють змінити колір аватара. Бізнес-модель працює – виторг у квітні на піку зростання становив $250 000. Однак цифра сильно залежить від хайпу – у червні виторг знизився до $150 000.   

Obimy в цифрах

Obimy в цифрах

  • 6,6 млн завантажень
  • 229 млн дій і жестів (senses) користувачі відправили з 11 березня по 8 серпня 2022 року, 44 млн – за останні 30 днів
  • 200 000 одноразових покупок на $498 000 з 10 березня
  • 32 000 підписок за останні два тижні (після випуску нової версії)

Основна аудиторія Obimy – молодь віком 15–20 років. Вони поширюють посилання на свій профіль Obimy у TikTok чи Twitter і обмінюються відчуттями. «Молодь отримує увагу один від одного: поцілувати, обійняти чи навіть дати ляпаса», – говорить Засуцький. 

З 11 березня, коли додаток вперше злетів з 20 000 користувачів (січень–лютий) до 1 млн, користувачі відправили 229 млн сенсів. За останні 30 днів – 44 млн. Таке вірусне зростання демонстрували й інші додатки на кшталт Reface, Clubhouse чи Nimses, але основна проблема – утримати аудиторію, каже засновник фонду Digital Future Олексій Вітченко. Він розглядає інвестиції у стартап за своїм середнім чеком $200 000–400 000.

Що планує робити Obimy, щоб закріпитися на телефоні користувача?  

Простота – ознака геніальності?

Стартап бере не технологіями, а ідеєю продукту. «Нічого складного взагалі, робимо ставку на новий підхід до спілкування», – каже керівник розробки сервісу Костянтин Медведенко. 

В Obimy не можна писати текстові повідомлення – лише коментарі до свого настрою на 24 букви. Немає фото й відео друзів – лише анімовані жести. Немає аватарки – лише різнокольорові квадратики. «Проста механіка й відсутність великої кількості контенту, який є у Telegram чи інших чатах», – говорить Засуцький про виграшну стратегію щодо месенджерів та соцмереж.

Засуцький за освітою архітектор, тож і не шукав складних технічних рішень. «У фаундера є креативність і творчість», – говорить Олексій Вітченко. Як далеко можна заїхати на одному креативі?

«За хорошим додатком лежить далеко не тільки технологічний «фарш», а й дуже кропітка робота продуктових дизайнерів і шліфування користувацього досвіду», – каже CTO Reface Олесь Петрів, який тестував додаток з перших версій. Reface також не став віральним з першої версії, говорить він. Сотні мільйонів завантажень прийшли після доробки користувацького досвіду.

Заманити й утримати

Додаток Obimy поки що сирий: потрібно підкачати анімацію дій і розширити функціональність, говорить Засуцький. Тому для підвищення коефіцієнта утримання (retention rate) все ж доведеться ускладнювати простоту. Інший показник ефективності – проведений у додатку час. Obimy його рахує за кількістю відправлених сенсів. «Користувачі відправляють уже не по дві, а по вісім дій», – каже Засуцький. 

Щоб збільшити показник, він із командою на 20 людей готує нові фічі. З нагального – додати сповіщення, коли хтось відправляє тобі сенс чи змінює свій настрій. «Після першого вау-ефекту другий ефект, на який ми розраховуємо – пуш-нотифікації», – каже Медведенко. Сповіщення також мають повернути користувачів, які закинули додаток після реєстрації чи кількох днів тестування.  

Наступний крок у розробці – голосові повідомлення тривалістю 3-5 секунд. «Колись в операторів перші 3 секунди розмови були безкоштовні, й люди встигали сказати купу всього важливого», – розповідає логіку Засуцький. На голосові повідомлення стартап хоче накладати фільтри – побажати другу гарного дня можна буде голосом робота Alien. 

«Було б чудово мати більше функцій в додатку, але мені подобається ідея і те, що розробники поступово додають нові фічі. Нам весело користуватися ним з моїм партнером», – пише у відгуку одна з користувачок Obimy. 

Логічним продовженням Obimy могла б стати соцмережа, зізнається Медведенко. Такий крок колись зробив той-таки Reface. Підхід команди дозволяє диференціюватися від сталих соцмереж – деперсоналізація аватара (Засуцький подумує над тим, щоб зробити їх анімешними, а не просто однотонними кольорами), відсутність реклами й збору особистих даних. 

«Підліткам не вистачає більш інтимного й чуттєвого спілкування. Усім популярним соцмережам по п’ять років і більше, і вони налаштовані лише на споживання великої кількості контенту», – каже керуючий партнер фонду Flyer One Ventures Віталій Лаптенок. Однак виростити соціальний додаток поруч із гігантами Facebook, Instagram, TikTok і Twitter дорого. 

Дотик у додатку. Український Obimy за пів року зібрав майже 7 млн користувачів і оцінюється у $20 млн. Чи вдається перетворити хайп на бізнес /Фото 1

Динаміка завантажень Obimy

В Obimy поки немає великого інвестиційного ресурсу. На старті додаток розвивався на ангельські інвестиції в $100 000 від бізнес-радниці Ольги Нікітової. Сам Засуцький вклав сімейні $150 000 від продажу будинку. 

У квітні стартап почав залучати повноцінний seed-раунд. Перші $50 000 вклав американський фонд Goodwater Capital, який інвестував у Facebook, Spotify та Musical.ly, придбаний TikTok. Тоді Obimy зафіксував оцінку у $20 млн і до вересня хоче закрити раунд, зібравши до $4 млн.

Навіть будучи прибутковими й маючи на рахунках мільйони інвестицій, у соцмережу Засуцький не мітить. Але знайомити нових користувачів між собою планують. Спершу має з’явитися звичний для соцмереж пошук по нікнеймах. 

Вищий пілотаж взаємодії між користувачами – передача на відстані реальних дотиків завдяки костюмам віртуальної реальності на кшталт Teslasuit. Таким Засуцький бачить своє дітище в майбутньому. «Люди будуть взаємодіяти реальними відчуттями», – говорить захоплено він. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд