Італієць Даніло Ієрволіно започаткував один із перших італійських онлайн-університетів у 28 років й продав його через 15 років за понад $1 млрд. Тепер він власник 72% акцій компанії BFC Media, якій належать права на випуск італійського Forbes, інвестор у кібербезпековій фірмі DuskRise, інкубаторі для стартапів Digital Magics та технологічних інвестфондах Alchimia, Nextalia й Vertis. Але 45-річний підприємець на цьому не зупиняється й намагається створити в Італії простір для розвитку молодих підприємців. Forbes розповів його історію.
28 жовтня 2021 року Даніло Ієрволіно підписав документи, які змінили його життя. Він повністю продав компанію Multiversity, яку заснував у 28 років та зробив одним із найбільших онлайн-університетів у Європі. За два роки до того 50% Multiversity купила компанія CVC Capital Partners, а тепер і решту акцій Ієрволіно.
Підписом під цим контрактом італієць закрив 15-річний етап свого життя, став мільярдером та втратив постійну роботу. Тепер «містеру Мільярду», як його називає італійська преса, треба вирішити, у що інвестувати нове багатство.
Більшість його капіталу ліквідна: дві третини зберігаються у готівковій формі та акціях, його ж вартість – $1 млрд, за оцінкою Forbes.
«Я хотів нових викликів. Мені подобається знаходити себе у різних індустріях. Хотів зайнятися чимось іншим, тому став інвестором», – відзначив Ієрволіно в одному з інтервʼю, аналізуючи продаж свого дітища.
Тепер новоспечений італійський мільярдер йде за своєю пристрастю, розробляючи плани для «революції» бізнесів у різних галузях. Його мета – зосередитися на технологіях, інвестувавши у кілька стартапів та венчурних фондів.
Родина, яка цінує освіту
Ієрволіно народився у м. Пальма-Кампанія, що неподалік Неаполю, у родині, в якій освіта була на чільному місці. Його батько Антоніо був адвокатом, а також керував мережею приватних шкіл у регіоні.
Сам Ієрволіно вчився у державних школах, вивчаючи гуманітарні науки, латинську та давньогрецьку мови. А в місцевому університеті вже захотів здобути економічну освіту.
Його перше місце роботи – викладач в Університеті Салерно. Ієрволіно отримав посаду завдяки своїй дипломній роботі про франчайзинг, яка вразила одного з викладачів університету. Саме працюючи в університеті почав розробляти онлайн-програму для отримання диплома магістра, це була його «проба пера» в онлайн-освіті.
На початку 2000-х Ієрволіно поїхав до США, де побачив, що навчання онлайн уже сприймається як прийнятна форма освіти, на відміну від Італії.
«Мені подобаються США, те, як Америка звеличує винахідливість, креативність й успіх, – розповідає Ієрволіно. – Я вивчав модель Університету Фенікса. В ідею онлайн-освіти вже вірили, її вважали ефективною і продуктивною. Італія в цьому питанні була далеко позаду».
Невдовзі все змінилося. У 2003-му італійський уряд ухвалив закон, який дозволяв створення онлайн-університетів у країні.
Університет «Пегасо»
У 2006-му Ієрволіно вирішив втілити свої ідеї в життя, тому обʼєднався з братами, щоб запустити онлайн-університет «Пегасо».
Але в цей час помирає його батько. Ієрволіно найбільше шкодує, що той не побачив, як він став підприємцем.
Після батькової смерті брати реорганізували родинні активи, Ієрволіно викупив 10% нової компанії, які належали його братам.
Починалося все повільно: у 2006/2007 академічному році в «Пегасо» було лише 65 студентів, згідно з даними Міносвіти Італії.
«Перші роки були важкими, хороші викладачі не хотіли працювати в онлайн-університеті. Для студентів онлайн-університет був варіантом на геть крайній випадок», – пригадує Ієрволіно.
Але бізнес-показники зростали, у 2010-му «Пегасо» пропонував майже 200 курсів понад 1200 студентам. Далі був вибух зростання. У 2013-му понад 30 000 студентів записалися на заняття в університеті Ієрволіно.
За два роки італієць купив онлайн-університет «Мерканторум», який заснувала Італійська торгова палата. Цільова аудиторія освітнього закладу – підприємці та працівники, які хотіли здобути освіту у вільний від роботи час.
«Щороку кількість студентів росла та покращувалася якість освіти, – каже Ієрволіно. – Ми продовжили інвестувати в технології, структуру, персонал, викладачів і за кілька років досягли вершини».
У 2019-му в структуру Multiversity входили «Пегасо» та «Меркаторум», в онлайн-університеті навчалося 80 000 студентів та було 70 екзаменаційних точок по всій Італії. Multiversity стала другим найбільшим університетом Італії після Римського університету ла Сапʼєнца, який було засновано у XIV ст.
«Пегасо» вдалося обійти свого старшого конкурента у ціні на навчання. Абітурієнтам від 17 до 20 років, які вперше здобувають освіту, за рік навчання треба викласти $1700, а студенти, які є членами профспілок або професійних асоціацій, повинні платити $2200.
Для порівняння, рік навчання у державному університеті може обійтися від $1000 до $4400, залежно від доходів студентів, а приватні заклади беруть від $6600 до $21 800.
Такий успіх привернув увагу інвесторів. У серпні 2019-го Ієрволіно продав 50% Multiversity фірмі Capital Partners за $250 млн.
Далі був локдаун через пандемію, але для бізнесу Ієрволіно це було не так погано, адже зачинена в чотирьох стінах країна змушена була вдаватися до дистанційного навчання.
У 2021-му кількість студентів Multiversity перетнула позначку 100 000. Завдяки масовому переходу на дистанційне навчання під час пандемії компанія стала одним із найбільших онлайн-університетів Європи.
У 2021-му компанія показала $289 млн виторгу, що на 24% більше, ніж попереднього року.
Місію виконано
Створивши гіганта онлайн-навчання, який змінив освітній ринок в Італії, Ієрволіно відчув, що досяг, чого хотів. Тож коли в жовтні 2021-го CVC запропонувала йому викупити решту його частки в Multiversity, зрозумів – пропозиція дуже вчасна.
«Мене попросили залишитися головою компанії, але я з нетерпінням чекав на дослідження інших індустрій та можливостей, тому не був би максимально корисним для університету», – пояснив він.
З вільним мільярдом доларів для інвестицій Ієрволіно не забарився з пошуком нових справ.
Він купує італійську футбольну команду «Салернітана» за $11 млн. Якби не Ієрволіно, вона могла б вилетіти із Серії А.
У березні 2022-го Ієрволіно стає власником 51% BFC Media, публічної компанії, якій належать права на випуск італійського Forbes та лайфстайл-журналу Robb Report.
Медіаіндустрія проходить етап революції, але революціонерів у ній немає
Даніло Ієрволіно
Два місяці по тому він вийшов із ради Multiversity, а в серпні його частка у BFC збільшилася до 72%. На цю компанію він витратив $10 млн.
«Ми завжди поважали одне одного. Коли Ієрволіно продав Multiversity, він здався мені правильною людиною для продовження справи компанії, яку я заснував», – каже Деніс Масетті, 67-річний видавець BFC, який заснував її в 1995-му та нині тримає міноритарну частку.
У компанії Ієрволіно вже встиг зробити одне гучне придбання. Минулого червня разом із BFC Media приблизно за $5 млн купив LʼEspresso, провідний італійський журнал, який займається розслідуваннями. Угода спровокувала неоднозначну реакцію через позов Ієрволіно проти видання за наклеп.
Підприємець вимагав у журналу $43 млн компенсації збитків за статтю в 2014-му, в якій розкритикували «Пегасо». Ієрволіно програв справу і не подавав апеляцію.
Минулого грудня журналісти L’Espresso вийшли на демонстрацію через заміну редактора журналу. «Всі мають право вийти на страйк, – каже Ієрволіно. – Можливо, і було якесь непорозуміння, але все владналося».
Страйк закінчився в лютому, коли редакційна колегія оголосила про «плідні перемовини» між менеджментом і профспілкою журналу, результатом яких було додавання кількох нових журналістів до штату.
BFC нікого не звільнила в L’Espresso і хоче розширювати редакцію. За словами Масетті й Ієрволіно, планується ведення подкастів та збільшення онлайн-присутності журналу.
Свої інвестиції в медійну компанію Ієрволіно вважає можливістю допомогти ще одній індустрії опанувати технології. «Медіаіндустрія проходить етап революції, але революціонерів у ній немає», – вважає підприємець.
Оптимісти будуть процвітати
У скарбничці бізнес-імперії Ієрволіно – частка нью-йоркської кібербезпекової фірми DuskRise, інкубатора для стартапів Digital Magics. До всього він – інвестор в італійські технологічні інвестфонди Alchimia, Nextalia і Vertis.
«Я інвестую в компанії, які приймають цифрову революцію, особливо кібербезпекові та телемедичні», – пояснює він.
Куди б не завели Ієрволіно нові інтереси, він впевнений, що в молодих підприємців Італії буде більше нагод для досягнення успіху. Він хоче допомогти їм скористатися цими нагодами.
«Світ ділиться на два типи людей: позитивних, у яких у крові вирує пристрасть та яким все вдається. Та негативних, техноскептиків, – пояснює він. – Я завжди на боці оптимістів».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.