Даніло Ієрволіно /LEVON BISS FOR FORBES
Категорія
Найбагатші
Дата

«Містер Мільярд». Як створити гіганта онлайн-освіти, заробити $1 млрд та стати топгравцем ринку технологій. Історія італійського підприємця Даніла Ієрволіно

Даніло Ієрволіно Фото LEVON BISS FOR FORBES

Італієць Даніло Ієрволіно започаткував один із перших італійських онлайн-університетів у 28 років й продав його через 15 років за понад $1 млрд. Тепер він власник 72% акцій компанії BFC Media, якій належать права на випуск італійського Forbes, інвестор у кібербезпековій фірмі DuskRise, інкубаторі для стартапів Digital Magics та технологічних інвестфондах Alchimia, Nextalia й Vertis. Але 45-річний підприємець на цьому не зупиняється й намагається створити в Італії простір для розвитку молодих підприємців. Forbes розповів його історію.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

28 жовтня 2021 року Даніло Ієрволіно підписав документи, які змінили його життя. Він повністю продав компанію Multiversity, яку заснував у 28 років та зробив одним із найбільших онлайн-університетів у Європі. За два роки до того 50% Multiversity купила компанія CVC Capital Partners, а тепер і решту акцій Ієрволіно.

Підписом під цим контрактом італієць закрив 15-річний етап свого життя, став мільярдером та втратив постійну роботу. Тепер «містеру Мільярду», як його називає італійська преса, треба вирішити, у що інвестувати нове багатство.

Більшість його капіталу ліквідна: дві третини зберігаються у готівковій формі та акціях, його ж вартість – $1 млрд, за оцінкою Forbes.

«Я хотів нових викликів. Мені подобається знаходити себе у різних індустріях. Хотів зайнятися чимось іншим, тому став інвестором», – відзначив Ієрволіно в одному з інтервʼю, аналізуючи продаж свого дітища.

Тепер новоспечений італійський мільярдер йде за своєю пристрастю, розробляючи плани для «революції» бізнесів у різних галузях. Його мета – зосередитися на технологіях, інвестувавши у кілька стартапів та венчурних фондів.

Родина, яка цінує освіту

Ієрволіно народився у м. Пальма-Кампанія, що неподалік Неаполю, у родині, в якій освіта була на чільному місці. Його батько Антоніо був адвокатом, а також керував мережею приватних шкіл у регіоні.

Сам Ієрволіно вчився у державних школах, вивчаючи гуманітарні науки, латинську та давньогрецьку мови. А в місцевому університеті вже захотів здобути економічну освіту.

Його перше місце роботи – викладач в Університеті Салерно. Ієрволіно отримав посаду завдяки своїй дипломній роботі про франчайзинг, яка вразила одного з викладачів університету. Саме працюючи в університеті почав розробляти онлайн-програму для отримання диплома магістра, це була його «проба пера» в онлайн-освіті.

На початку 2000-х Ієрволіно поїхав до США, де побачив, що навчання онлайн уже сприймається як прийнятна форма освіти, на відміну від Італії. 

«Мені подобаються США, те, як Америка звеличує винахідливість, креативність й успіх, – розповідає Ієрволіно. – Я вивчав модель Університету Фенікса. В ідею онлайн-освіти вже вірили, її вважали ефективною і продуктивною. Італія в цьому питанні була далеко позаду».

Невдовзі все змінилося. У 2003-му італійський уряд ухвалив закон, який дозволяв створення онлайн-університетів у країні.

Університет «Пегасо»

У 2006-му Ієрволіно вирішив втілити свої ідеї в життя, тому обʼєднався з братами, щоб запустити онлайн-університет «Пегасо».

Але в цей час помирає його батько. Ієрволіно найбільше шкодує, що той не побачив, як він став підприємцем.

Після батькової смерті брати реорганізували родинні активи, Ієрволіно викупив 10% нової компанії, які належали його братам. 

Починалося все повільно: у 2006/2007 академічному році в «Пегасо» було лише 65 студентів, згідно з даними Міносвіти Італії.

«Перші роки були важкими, хороші викладачі не хотіли працювати в онлайн-університеті. Для студентів онлайн-університет був варіантом на геть крайній випадок», – пригадує Ієрволіно.

Але бізнес-показники зростали, у 2010-му «Пегасо» пропонував майже 200 курсів понад 1200 студентам. Далі був вибух зростання. У 2013-му понад 30 000 студентів записалися на заняття в університеті Ієрволіно.

За два роки італієць купив онлайн-університет «Мерканторум», який заснувала Італійська торгова палата. Цільова аудиторія освітнього закладу – підприємці та працівники, які хотіли здобути освіту у вільний від роботи час.

«Щороку кількість студентів росла та покращувалася якість освіти, – каже Ієрволіно. – Ми продовжили інвестувати в технології, структуру, персонал, викладачів і за кілька років досягли вершини».

Даніло Ієрволіно /LEVON BISS FOR FORBES

Даніло Ієрволіно: «Я завжди на боці оптимістів. Я бачу рожеве майбутнє для молоді і особливо для Італії». Фото LEVON BISS FOR FORBES

У 2019-му в структуру Multiversity входили «Пегасо» та «Меркаторум», в онлайн-університеті навчалося 80 000 студентів та було 70 екзаменаційних точок по всій Італії. Multiversity стала другим найбільшим університетом Італії після Римського університету ла Сапʼєнца, який було засновано у XIV ст.

«Пегасо» вдалося обійти свого старшого конкурента у ціні на навчання. Абітурієнтам від 17 до 20 років, які вперше здобувають освіту, за рік навчання треба викласти $1700, а студенти, які є членами профспілок або професійних асоціацій, повинні платити $2200.

Для порівняння, рік навчання у державному університеті може обійтися від $1000 до $4400, залежно від доходів студентів, а приватні заклади беруть від $6600 до $21 800.

Такий успіх привернув увагу інвесторів. У серпні 2019-го Ієрволіно продав 50% Multiversity фірмі Capital Partners за $250 млн.

Далі був локдаун через пандемію, але для бізнесу Ієрволіно це було не так погано, адже зачинена в чотирьох стінах країна змушена була вдаватися до дистанційного навчання.

У 2021-му кількість студентів Multiversity перетнула позначку 100 000. Завдяки масовому переходу на дистанційне навчання під час пандемії компанія стала одним із найбільших онлайн-університетів Європи.

У 2021-му компанія показала $289 млн виторгу, що на 24% більше, ніж попереднього року.

Місію виконано

Створивши гіганта онлайн-навчання, який змінив освітній ринок в Італії, Ієрволіно відчув, що досяг, чого хотів. Тож коли в жовтні 2021-го CVC запропонувала йому викупити решту його частки в Multiversity, зрозумів – пропозиція дуже вчасна.

«Мене попросили залишитися головою компанії, але я з нетерпінням чекав на дослідження інших індустрій та можливостей, тому не був би максимально корисним для університету», – пояснив він.

З вільним мільярдом доларів для інвестицій Ієрволіно не забарився з пошуком нових справ.

Він купує італійську футбольну команду «Салернітана» за $11 млн. Якби не Ієрволіно, вона могла б вилетіти із Серії А.

У березні 2022-го Ієрволіно стає власником 51% BFC Media, публічної компанії, якій належать права на випуск італійського Forbes та лайфстайл-журналу Robb Report.

Медіаіндустрія проходить етап революції, але революціонерів у ній немає

Даніло Ієрволіно

Два місяці по тому він вийшов із ради Multiversity, а в серпні його частка у BFC збільшилася до 72%. На цю компанію він витратив $10 млн.

«Ми завжди поважали одне одного. Коли Ієрволіно продав Multiversity, він здався мені правильною людиною для продовження справи компанії, яку я заснував», – каже Деніс Масетті, 67-річний видавець BFC, який заснував її в 1995-му та нині тримає міноритарну частку.

У компанії Ієрволіно вже встиг зробити одне гучне придбання. Минулого червня разом із BFC Media приблизно за $5 млн купив LʼEspresso, провідний італійський журнал, який займається розслідуваннями. Угода спровокувала неоднозначну реакцію через позов Ієрволіно проти видання за наклеп.

Підприємець вимагав у журналу $43 млн компенсації збитків за статтю в 2014-му, в якій розкритикували «Пегасо». Ієрволіно програв справу і не подавав апеляцію.

Минулого грудня журналісти L’Espresso вийшли на демонстрацію через заміну редактора журналу. «Всі мають право вийти на страйк, – каже Ієрволіно. – Можливо, і було якесь непорозуміння, але все владналося».

Страйк закінчився в лютому, коли редакційна колегія оголосила про «плідні перемовини» між менеджментом і профспілкою журналу, результатом яких було додавання кількох нових журналістів до штату.

BFC нікого не звільнила в L’Espresso і хоче розширювати редакцію. За словами Масетті й Ієрволіно, планується ведення подкастів та збільшення онлайн-присутності журналу.

Свої інвестиції в медійну компанію Ієрволіно вважає можливістю допомогти ще одній індустрії опанувати технології. «Медіаіндустрія проходить етап революції, але революціонерів у ній немає», – вважає підприємець.

Оптимісти будуть процвітати

У скарбничці бізнес-імперії Ієрволіно – частка нью-йоркської кібербезпекової фірми DuskRise, інкубатора для стартапів Digital Magics. До всього він – інвестор в італійські технологічні інвестфонди Alchimia, Nextalia і Vertis.

«Я інвестую в компанії, які приймають цифрову революцію, особливо кібербезпекові та телемедичні», – пояснює він.

Куди б не завели Ієрволіно нові інтереси, він впевнений, що в молодих підприємців Італії буде більше нагод для досягнення успіху. Він хоче допомогти їм скористатися цими нагодами.

«Світ ділиться на два типи людей: позитивних, у яких у крові вирує пристрасть та яким все вдається. Та негативних, техноскептиків, – пояснює він. – Я завжди на боці оптимістів».

 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні