Сервісний IT-розробник Avenga придбав аргентинську компанію IncluIT із 800 співробітниками. Це потенційно одна з найбільших угод воєнного часу. Forbes дізнався деталі поглинання у CEO Avenga Юрія Адамчука.
Avenga – №20 у списку пів сотні найбільших IT-роботодавців України за версією профільного порталу DOU. В українських офісах компанії працює 1400 людей – донедавна це була майже половина глобального штату. Разом із IncluIT – придбаною у листопаді 2022-го 28-річною IT-компанією зі штаб-квартирою у Кордові – команда зросте до 4300 спеціалістів.
Бізнес-стратегія Avenga побудована навколо поглинань. Українські придбання – аутсорсери Core Value та Perfectial. Останнього із 500 фахівцями на борту компанія поглинула у листопаді 2021-го, із того часу українська команда збільшилася вдвічі.
Avenga традиційно не розкриває фінансові умови поглинань. Але IncluIT – велика інвестиція, каже CEO Юрій Адамчук. Він окреслює суму угоди «двозначними» числами. Потенційно – від $30 млн і вище, вважають два джерела Forbes на українському ринку. Для порівняння: вересневу купівлю львівським Intellias заснованої українцями Digitally Inspired оцінювали майже у $20 млн. Що потрібно Avenga в Аргентині та як реагувати на нові ризики для української частини бізнесу?
Що таке Avenga?
(натисніть «Читати більше»)
Створена у 2019-му Avenga – результат численних поглинань. У 2017 році 10-річного польського аутсорсера IT Kontrakt викупили польський фонд Cornerstone Partners та американський Oaktree Capital Management. Інвестиції під їхнім управлінням наразі підтримують діяльність Avenga. За два роки до IT Kontrakt приєднали українську ІТ-компанію Core Value, польську Solidbrain та німецьку Sevenva.
Спеціалізація Avenga – складні ІТ-проєкти та цифрова трансформація корпоративного сегмента. Серед клієнтів – ABB, Allianz, GSK, Santander та Volvo. Із 2020-го виторг зростає на 20–30% на рік, за словами Адамчука. У 2022-му, попри війну в Україні, де базується майже половина команди, топменеджмент очікує аналогічного зростання на рівні 30%.
Навіщо Avenga аргентинська сервісна компанія? Що дасть бізнесу поглинання IncluIT?
Avenga замислювалась як глобальна платформа. У нас вже є розгорнута присутність в Європі, в Південно-Східній Азії – наш малайзійський офіс. І в нас досить велика концентрація клієнтів у США. Тому ми завжди задумувались про те, що бракує латиноамериканського фокуса.
По-перше, для нас це фактично спроба закріпитися в цьому регіоні. Інвестиція для нас досить велика – понад 800 людей в Аргентині. Також вони присутні в інших країнах – в Болівії, Колумбії. Це дозволяє мати якірних партнерів, що дозволять нам продовжувати шлях M&A. Ми також будемо дивитися на цікаві нові цілі, які будуть компліментарні для Avenga. Будемо нарощувати м’язи.
Із погляду американського ринку це означає присутність Nearshore. Менша різниця у часі – трохи більше можливостей працювати на Західне узбережжя США. З Україною там 10 годин різниці, з Аргентиною – пʼять. Різниця зі Східним узбережжям – дві години.
Ми хотіли б давати клієнтам можливість вибору, щоб була гнучкість. Якщо вони хочуть мати команди в певних регіонах, ми можемо це зробити, забезпечуючи єдині стандарти якості.
Найбільш комфортний формат для клієнта – довше говорити з командами, довше перебувати з ними на зв’язку. І різниця у часі тут – ключовий момент.
Звичайно, коли ми купуємо такі компанії, дивимося на якість самого бізнесу. IncluIT досить цікава різними вертикалями, має сильне портфоліо у автомотів-сегменті, фінансових сервісах. Також є розвинуті технічні компетенції, високий рівень інженерної культури компанії.
З власниками маємо єдиний погляд на те, як нам надалі потрібно розвиватися.
Нові цікаві цілі – це майбутні нові поглинання у Латинській Америці?
Однозначно. Ми в процесі, є внутрішня M&A-команда. Ми продовжуємо аналізувати ринок. Але вже маючи локальних партнерів, нам буде легше інтегрувати нових. Бо вже є велика присутність, є офіси, люди, менеджери, які зможуть із цими можливостями працювати. Є якір, на який можна опиратися.
У скільки оцінили IncluIT? Окресліть масштаби угоди.
Не буду оригінальним – на жаль, ми не можемо розкривати умови транзакції. Це є комерційною таємницею.
Наскільки сума відрізняється від схожих поглинань на аргентинському ринку та в Латинській Америці в цілому?
Горизонт мультиплікаторів для ІТ сервісних компаній дуже широкий. Ми є одним із найбільш активних учасників ринку злиття і поглинання в регіоні. За останні пʼять років ми закриваємо велику угоду практично щорічно і маємо дуже активний пайплайн потенційних таргетів. Як правило, базові оцінки сервісних компаній будуються на основі EBITDA. І діапазон оцінки може бути досить широким – від 6х до 20х EBITDA. Крайня верхня точка оцінки у разі винятково успішної компанії з якісною клієнтською базою, стрімким зростанням та хорошим менеджментом. Крайня нижня – у разі компаній, які мають певні проблеми з бізнесом.
Якісні таргети однозначно всі у двозначних цифрах з точки зору оцінки. Це все, що я можу сказати.
Яка динаміка бізнесу Avenga із 2020-го?
Глобально ми зростаємо за виторгом на 20–30% на рік. Цього року теж зростаємо приблизно на 30%. Це винятково органічне зростання. Я не кажу про M&A, бо це дає нам додатковий поштовх.
Станом на сьогодні в нас 3500 людей, із новою компанією буде 4300. У Польщі перебуває десь 2000, понад 1300 в нас в Україні, невеличкі команди приблизно по 100 осіб в Німеччині та Малайзії. Із IncluIT буде ще близько 800 людей у Латинській Америці.
Фактично маємо такі ж цілі щодо зростання: хочемо органічно зростати, випереджаючи ринок. Це зростання на 20–30% на рік.
Оскільки ми купуємо різні бізнеси, ми їх інтегруємо під одну платформу – це важлива специфіка роботи. Інтеграційна стратегія може відрізнятися, але в цілому логіка однакова: ми хочемо зводити всі бізнеси під один парасольковий бренд і допомагати генерувати синергію за рахунок більшого портфоліо, доступу до глобальних компетенцій та експертів.
Маємо багато різних компетенцій, доступ до різних ринків. Як правило, під час купівлі дивимося на компанії із якісною клієнтською базою. І одразу вивчаємо можливості для синергії навколо виторгу, навколо якихось крос-продажів. Це створює для нас цікаві моменти зростання.
Із M&A вже працюємо над дуже багатьма сценаріями, як будемо разом іти в ринок.
Як впливають на бізнес Avenga глобальні виклики? Наприклад, очікування рецесії та нова хвиля масових скорочень у світовому бігтеху?
Глобальні виклики – завжди вулиця із двостороннім рухом. З одного боку, клієнти скорочують видатки, менше інвестують у нові напрями. З іншого – намагаються стати більш ефективними.
Оскільки ми працюємо у сфері ІТ, допомагаючи нашим клієнтам залишатися більш конкурентними, ми вбачаємо нові можливості, коли світ стоїть перед економічними викликами. Ми готові запропонувати гнучкі та ефективні рішення. Тому вони продовжують довіряти нам.
Попри все, ми активно зростаємо, продовжуємо наймати людей в Україні, проводимо освітні програми, інвестуємо в безпеку та безперебійність бізнесу.
Чи переоцінили ви ризики для бізнесу в Україні через нові масовані російські обстріли цього тижня?
Викликані війною ризики – значно складніше питання, особливо для наших клієнтів. Проте за останній рік ми напрацювали багато рішень.
Ми працюємо з повністю автономних офісів, що не прив’язані до міської інфраструктури, з дизель-генераторами та резервними комунікаційними каналами. Наша ВСР-команда розробила кількарівневий план забезпечення безперебійності роботи бізнесу.
Окремо ми розгортаємо мережу офісів у віддалених місцях України, в Карпатах, щоб перевезти людей і максимально безболісно пройти зиму. Клієнти продовжують вірити нам, адже всі негаразди не позначаються на якості наших сервісів та зобовʼязань.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.