Один із найбільших в Україні ІТ-роботодавців Intellias придбав компанію Digitally Inspired з офісом у Великій Британії. Співрозмовники Forbes на ринку оцінили угоду в близько $20 млн. СЕО Intellias Віталій Седлер каже, що експерти помилилися суттєво. Forbes поговорив з ним про угоду, стратегію компанії та інші потенційні поглинання.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
6 жовтня. Онлайн-конференція Forbes «Без рожевих окулярів»
Що ви дізнаєтесь: Правила розвитку бізнесу в умовах абсолютної невизначеності; Як отримати в клієнти й співпрацювати з Міноборони – найбільшим замовником у країні; Як «воєнні» інновації можуть допомогти вашому бізнесу; 2023-й у цифрах від Мінфіну й НБУ.
Квитки на конференцію за посиланням
20 спікерів: Олексій Резніков, Сергій Марченко, Михайло Федоров, Олександр Конотопський, Алекс Ліссітса, Сергій Ніколайчук, Юлія Бадрітдінова, Тарас Чмут та інші.
Коли: 6 жовтня, з 10:00 до 16:00
Інтервʼю відредаговано та скорочено для зрозумілості.
Яка сума угоди з Digitally Inspired?
Це конфіденційна інформація. Ті суми, які звучать, абсолютно мимо.
Тобто Віталій Горовий та Євген Сисоєв помилилися, назвавши орієнтир у $20 млн?
Суттєво. Чотири роки тому на IT Arena ми оголосили інвестицію від Horizon Capital. Тоді звучали суми, які взагалі не мають нічого спільного з реальністю. Логіка була така, що Horizon Capital інвестують до $20 млн в одній угоді, тому всі писали: «Horizon Capital інвестував до $20 млн в Intellias». Це ж маніпуляція чистої води. Заголовок лишається, а цього розʼяснення вже немає. Зараз те, що звучить, того самого рівня експертності, немає нічого спільного з реальністю.
Чи був дисконт з огляду на війну?
Ми цю угоду розпочали до війни і просто завершили. Дисконту не було. Ми винесли війну за дужки, тому і ми, і Digitally Inspired – українські компанії. Ця угода стратегічна для обох сторін. Все ж таки це 20% нашого бізнесу за кількістю працівників.
Угоду готували давно?
M&A-стратегію ми розпочали більше року тому. Сформували команду, почали підшуковувати компанії, з якими ми хотіли би провести угоду.
З Digitally Inspired, здається, знайомі більше ніж рік. Це тривалий процес. Не так, що ви познайомились – і через місяць закриваєте угоду.
Плануєте продовжувати поглинання?
Так, ми продовжуємо займатися M&A. Команда, яка зробила цю угоду, продовжує працювати. Це наша стратегія. Відчуваємо, що в цьому є користь для компанії. В M&A є і ризик, і синергія. Наша задача – знайти такий бізнес, в якому буде менше ризиків і більше синергії.
Які компанії плануєте купувати?
Є дві стратегії: for scale і for competence. Ідеальна угода – поєднання обох. Так сталося з Digitally Inspired.
Одна половина стратегії – for scale – розширювати присутність у регіонах. Тобто купувати компанію на місцевому ринку, на основі якої можемо далі нарощувати продажі. Наприклад, у країнах Латинської Америки, Індії чи навіть Болгарії.
For competence – купуємо вузьку експертизу. Для fintech-сфери докупити компанію, яка знається на платіжних системах. Це може бути невеликий на нашому масштабі бізнес на 20 людей чи 100 людей. Він принесе компетенцію і доступ до їхніх клієнтів. Далі цю компетенцію ми можемо продавати на ринок, а існуючим клієнтім – продавати наш масштаб.
Які з цих варіантів обрати чи як їх обʼєднати – над цим працюємо. Останні кілька місяців у нас був 100% фокус, щоб закрити цю угоду. Зараз угоду закрито, і ми готові стратегічно висуватись вперед.
Що дасть Intellias британський ринок?
Це великий ринок клієнтів. Там сильна fintech-присутність, телеком-ринок. Знаю, що українські компанії там працюють саме на телеком-ринку.
Як сервісна компанія, ми йдемо за експертизою, талантами і клієнтами. Коли у мене питають про ринки талантів, я завжди кажу, що Україна – найкращий ринок: великий і можна масштабувати. Інженери – класні, доступні, їх можна залучати в бізнес. У нас тут супербренд роботодавця. Разом із тим потрібна диверсифікація. Тому відкриваємо офіси в Іспанії, Португалії, Польщі, Болгарії, Хорватії.
Клієнти Digitally Inspired повністю переходять до вас?
Бачення таке, що дві компанії інтегруються і стануть однією – Intellias. Digitally Inspired – хороший локальний бренд – у Британії його знають. Ми будемо думати під час інтеграції, як з ним працювати.
За останній місяць на українському ринку відбулося поглинання кількох невеликих компаній. Ринок оживає?
Для мене ринок M&A про більші угоди – на зразок нашої. Якщо йдеться про поглинання компаній на 400–500 чи хоча б 200–300 працівників, це хороший знак. У маленьких угодах, де 50 плюс 50 працівників, може бути банальна домовленість між власниками працювати разом. За формальними ознаками – ніби M&A. Не сказав би, що такі речі характеризують ринок.
Якщо 200 та 200 працівників?
Якщо таких буде хоча б 5–10 на рік, то тоді можна казати, що ринок запустився і працює.
Що зараз болить ринку найбільше?
До війни у нас була «Дія.City». Ми спостерігаємо за нею, і зараз буду спілкуватися з колегами на IT Arena про їхній досвід. Але фокус змістився. Про податки вже говоримо менше. Це питання буде актуально, коли уряд зрозуміє, як взагалі керувати економікою наступного року.
Зараз питання номер один – стабільність бізнесу. Можливість виїхати і забронювати інженерів – дуже сильно нас би підтримала. Якщо цього немає, то клієнт в кінці кінців може нам подякувати і піти до поляків, чехів, угорців. Бо вони до нього приїжджають. Ще б бодай один відкритий аеропорт, але не зрозуміло, як це можливо.
Які ваші прогнози щодо ІТ-експорту?
Якщо дивитися в моменті – падіння глобального попиту, є очікування рецесій, є економічний вплив нестабільності, повʼязаний із війною. Це напряму негативно впливає на український ІТ-ринок. Вплив буде не дуже сильний і не дуже тривалий. Якщо рецесія справді станеться, то буде певне просідання, але потім зростання. Не знаю, чи стрімке.
Зараз я спілкуюся з колегами, інвесторами, і є очікування, що для ІТ-сервісного бізнесу рецесія – в плюс. Потреба в цифровій трансформації все одно є. Коли менше грошей і більше тиск, глобальні бізнеси шукають, де дешевше і люди доступніші. Україна в цьому – сильний гравець.
Щодо експортної виручки – питання як рахувати. Якщо 20% людей виїхали і працюють із Польщі, то чи вони виручку заводять через Україну потім в Польщу, чи напряму в Польщу. Якщо дивитися так, як рахував Нацбанк, то вийдемо на приблизно ті ж цифри, що й минулого року, плюс-мінус 10%.
Уточнено: в попередній версії матеріалу Віталій Седлер стверджував, що в оцінці угоди експерти помилилися «в рази». В компанії попросили скорегувати це твердження на «суттєво».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.