Тарас Кицмей, співзасновник SoftServe /Євген Хіль для Forbes Україна
Категорія
Найбагатші
Дата

«Найближчі два роки ми перетнемо позначку в $1 млрд доходу». Як Тарас Кицмей будує глобальну компанію. Принципи бізнесу співзасновника SoftServe

4 хв читання

Тарас Кицмей, співзасновник SoftServe Фото Євген Хіль для Forbes Україна

Президент корпорації SoftServe Тарас Кицмей, 56, переміг одразу у двох номінаціях премії «Підприємець року від Forbes» – «Ділова репутація» та «Якість управління». Як будувати глобальну компанію, яка має постійно зростати? Кицмей назвав свої принципи бізнесу, які допомагають йому

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Компанія досить проактивно перебудувалася в умовах війни. Релокували 3500 співробітників компанії та їхні сімʼї, і ще 1800 переїхали за кордон. Диверсифікація – основна відповідь на виклики війни. Ми добре розвинулися в Польщі, Болгарії, цього року зайшли в Румунію. Вийшли на ринок Близького Сходу. Зміцнили позиції в Латинській Америці та Сінгапурі.

Ми будуємо глобальну компанію. Тому одна частина нашої філософії – ми маємо брати найкращих професіоналів, яких можемо знайти у світі. А не всі найкращі люди зібралися в Україні. Наприклад, у раді директорів у нас четверо українців і двоє іноземців. З іншого боку, ми певні, що успішною компанія буде тоді, коли люди виростають у компанії. Ми багато вкладаємо у співробітників, вони – наші наступні лідери. Нині ми проактивно дивимося, хто може бути нашим наступним СЕО з тих людей, які у нас працюють. Це свого роду succession planning.

У нас немає кластеризації ідей за географічним походженням. Культура досить меритократична: всі борються за найкращу ідею. Хоча, звісно, культурна різниця між вихідцями з різних країн є, це додає унікальності й багатогранності дискусіям.

У найближчий рік-два ми перетнемо позначку в $1 млрд доходу. Ментально це приносить визнання.

Тарас Кицмей SoftServe

Є ризик, коли ти наймаєш крутих, розумних і досвідчених senior managers. Вони хочуть одразу показати результат і починають давати свою кальку рішень. Ми ж завжди кажемо: ви спочатку вивчіть усе, що на SoftServe добре зроблено, і на основі того побудуйте щось. Продуктивний розвиток – на перетині зовнішнього досвіду і внутрішньої культури.

Розвиток талантів і розвиток лідерів – важливий для нас фокус. Технології йдуть після людей, люди роблять технології. У сервісній компанії якщо немає правильних людей, то і якісний сервіс не надасте.

Особистість, яка не любить людей, не може бути ву SoftServe менеджером. Лідер повинен любити людей, хотіти працювати з людьми, мотивувати, розвивати їх і разом з ними розв’язувати всі завдання. Оточіть себе людьми, розумнішими за себе, і все у вас буде дуже круто.

Основний посил, який я доношу до всіх наших менеджерів, – головні принципи SoftServe: орієнтація на клієнта, розвиток людей та інновації.

Інновації мають бути культурою компанії на всіх рівнях. Інновації можуть бути як технологічні, так і процесні: як ми робимо маркетинг, як розвиваємо людей, як ведемо фінанси, як робимо аналіз. Інновації – будь-яка зміна в компанії, яка позитивно впливає на її розвиток. Усі люди, особливо менеджери, мають бути інноваторами, це постійна зміна чогось на краще.

Один зі стратегічних напрямів нашої компанії – decision to the edge. Ми намагаємося дедалі більше рішень опускати на нижчі рівні. Давати більше повноважень та відповідальності людям. Нереально, сидячи у Львові, ухвалювати якісні рішення, як набирати в Мексиці людей, з яким університетом працювати, який контракт підписувати.

Одна зі стратегій компанії – технологічна вертикалізація. Ми можемо бути успішними в довготерміновій перспективі лише тоді, коли фокусуватимемося на певних технологіях та індустріях і там будемо займати провідні позиції та надавати найкращі рішення.

Наша мета – працювати з технологіями, що перебувають у стадії R&D або раннього застосування. Там блакитний океан. Червоний океан – це давно впроваджені технології, де ти можеш вигравати тільки ціною. Якщо хочеш вигравати красою рішень, треба першим опановувати нові технології.

У нас близько 1000 СТО (chief technical officer), які не закріплені на одному проєкті. Вони роблять консалтинг-сервіс, займаються архітектурою, дизайном, але не традиційними «будівельними» роботами. З їхньою допомогою ми беремо нові проєкти. Також є великий R&D-відділ, що бере нові технології, які ще не продаються на ринку, але ми вважаємо, що за ними майбутнє, і хочемо їх випробувати.

Ризик №1 – глобальна рецесія, що насувається. Вона короткострокова, її закладено в шаблон розвитку на майбутній рік. Другий ризик – у світі зростатиме конкуренція за таланти. Виграють ті компанії, які зможуть стати центром тяжіння талантів. Це наш фокус. І третій, як я вже сказав, – швидкість опанування нових технологій. Ми маємо першими побачити новий VR і навчитися створювати на базі технології рішення для клієнтів.

«Найближчі два роки ми перетнемо позначку в $1 млрд доходу». Як Тарас Кицмей будує глобальну компанію. Принципи бізнесу співзасновника SoftServe /Фото 1

Ми не є компанією, у якій все обертається навколо revenue. Фінансові показники – це як табло у футболі, фіксують результат. Важливо й те, як ми граємо. Краса технологічних рішень і правильні процеси принесуть бажаний результат на табло.

У найближчі два роки ми перетнемо позначку в $1 млрд доходу. Ментально це приносить визнання.

SoftServe не є компанією, що зростає коштом зовнішніх інвестицій. У нас філософія органічного зростання. Це накладає обмеження: більше, ніж на 40–50% на рік не зростеш. Ми також купуємо компанії, але ці придбання не для збільшення revenue, а для отримання експертизи, на опанування якої пішли б роки. Купуємо не тому, що хочемо стати більшими, а тому, що хочемо стати кращими.

У SoftServe є культура визнавання помилок і відвертої критики. Я напружуюся, коли чую від підприємців чи менеджерів: усе добре, немає жодних проблем. Якщо не бачити, що можна поліпшити й не обговорювати проблем, то звідки прийде бажання змін? Культура інновацій базується на тому, що ми бачимо, що саме в нас погано, і хочемо це покращувати.

Основа успіху – лідерство плюс інновації. Ми робимо фокус на лідерах, які мають розвивати компанію, і налаштовуємо всіх на інновації. Це фундамент розвитку.

Місія SoftServe – допомогти талановитим людям змінювати світ. Пафосно, але так і є. Співробітникам ми допомагаємо стати успішними. Клієнтам, з якими працюємо, теж щиро хочемо допомогти.

Премія «Підприємець року від Forbes» проходила за підтримки Mastercard.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд