Пʼять років тому, коли Теммі Сан почала лікуватися від безпліддя, то швидко зрозуміла, якою ж наївною була, вважаючи, що страховка її роботодавця покриє витрати на це лікування. «Страховка була преміум класу, – розповідає Сан Forbes. – Для мене можливість мати дітей була ключовою складовою мого здоровʼя, тому я дуже здивувалася, коли мою картку страхування відхилили».
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Зрештою, Сан сама заплатила за лікування, яке обійшлося майже у $50 000 за три курси. Та увесь цей процес змусив її задуматися: чи можна його зробити доступнішим? Вона захотіла це зʼясувати, тому у 2016-му залишила посаду директорки із партнерських угод в Evernote.
Менше ніж за рік по тому вона заснувала Carrot разом із двома співзасновницями – доктором Асімою Ахмад, яка усю карʼєру займалася питанням репродуктивного здоровʼя, і Джулі Інсінґер. Carrot – це програма покриття витрат на різноманітні проблеми із фертильністю. За чотири роки платформа стартапу стала доступна у 52 країнах, опрацювала «десятки мільйонів доларів» страхових відшкодувань, а серед клієнтів у неї Peloton, Box і Samsara.
Від початку пандемії компанія досягла значного зростання, а тому оголосила про новий раунд інвестицій. COVID змусив клієнтів більше замислюватися про планування родини, а роботодавців – зробити апгрейд корпоративних пільг.
Carrot, яка перебуває у Сан-Франциско, зібрала $75 млн у раунді інвестицій Серії С, який очолила фірма Tiger Global, а серед учасників були OrbiMed й інвестори попередніх раундів, як то F-Prime Capital, CRV, U.S. Venture Partners і Silicon Valley Bank. Раунд включав переважно продаж часток компанії плюс невеликий борг, але загалом інвестиції у Carrot становлять $115 млн. За останні два роки виторг Carrot виріс упʼятеро, але компанія відмовилася називати конкретні цифри.
Партнер в OrbiMed Пітер Томпсон каже, що місія Carrot одразу знайшла у ньому відгук, адже він знав, що більшість людей має ті чи інші неприємні проблеми із зачаттям. «Це й досі нова галузь корпоративних пільг і управління корпоративними пільгами, – каже Томпсон, який познайомився із Carrot через U.S. Venture Partners. – Наразі відкрита можливість сформувати цю нову частину соцпакету, особливо через допомогу молодим родинам».
Головна місія Carrot, каже Сан, полягає в тому, щоб зробити лікування безпліддя якомога доступнішим. Зробити це можна, якщо вивести таке лікування зі споживацького сектору і не вважати його лише жіночою проблемою.
«Ми переконані, що безпліддя – це загальнолюдська проблема, а не лише жіноча, – каже вона. – Ми справді хотіли, щоб роботодавці допомагали із цим усім людям – традиційної сексуальної орієнтації і нетрадиційної, будь-якого віку і статі».
Через це Сан каже, що стартап займається витратами не лише на лікування безпліддя, а й іншими варіантами планування родини, серед яких сурогатне материнство, заморожування яйцеклітин і послуги з усиновлення. Фірмовий стиль Carrot навмисно створювався так, щоб не надміру фемінізувати його, як це часто роблять у цій сфері.
Компанія також пропонує програму «Carrot Card», яка включає дебетову картку із певною сумою, щоб пільги були різного виду.
«Правда в тому, що у більшості американців немає зайвих $500, щоб заплатити одразу, а пізніше отримати компенсацію, тому ця стратегія обмежує людей, – пояснює Сан. – «Carrot Card» дає їм простіший доступ до пільг. Якщо врахувати різницю доходів людей, то така програма реально вирішує проблему доступності».
«Carrot Card» працюють лише у сформованій мережі клінік лікування безпліддя і спеціалістів із фертильності.
Сан каже, хай хто б там що не думав про це, а реальність така, що більшість людей, особливо в США, отримують пільги на лікування через свого роботодавця. Саме тому Carrot вирішила піти шляхом B2B2C, щоб допомогти якомога більшій кількості людей.
Carrot також може бути інструментом, який допоможе компаніям привабити і утримати таланти після пандемії, адже згідно із дослідженням 2015-го Співробітників репродуктивної медицини Нью-Джерсі, яке цитує Сан, 68% дорослих змінить місце роботи на те, де пропонують кращі пільги на вирішення проблеми фертильності.
«Ми в захваті від рівня активності споживачів, але для нас від самого початку найголовніше було створити найкраще рішення для сучасних роботодавців, щоб вони могли донести його до споживачів», – говорить Сан.



26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.