Washington Post розглянув експозицію технологічної виставки CES (Consumer Electronics Show), щоб дізнатися тренди 2023 року. Forbes вибрав головне з матеріалу.
«CES – це чудовий спосіб оцінити здоровʼя технологічної екосистеми і розвідати тренди, – сказав Аві Ґрінґард, провідний аналітик дослідницької фірми Techsponential. – Але ви навряд чи побачите тут наступну революційну технологію».
Ось короткий гід технологіями, яким доведеться радіти – або терпіти – у 2023-му.
Метавсесвіт
Попри проблеми із розвитком метавсесвіту у Meta, цю технологію ще зарано ховати.
Нещодавнє опитування 9000 користувачів, яке провела фірма Accenture, показало, що 55% респондентів хочуть стати «активними користувачами» метавсесвіту. А 90% із цих ентузіастів метавсесвіту хочуть почати занурюватися у віртуальний світ уже цього року.
Напевно, тому дотичні компанії і не бʼють байдики. HTC, виробник лінії шоломів віртуальної реальності Vive, тестує портативний пристрій, який має скласти конкуренцію шолому Quest 2 від Meta. Інші конкуренти, такі як Sharp і Canon, готуються представити свої прототипи, які підштовхнуть людей до віртуальної реальності. Крім того, можливо саме цього року ми нарешті побачимо шолом віртуальної реальності від Apple.
Це не означає, що ера метавсесвіту прийде швидше – просто про неї навряд чи перестануть говорити у найближчому майбутньому.
Розумний будинок та інтероперабельність
Цього року очікується велика хвиля продуктів для розумного будинку, якими можна управляти за допомогою Google Home, застосунку Home від Apple, SmartThings на смартфонах Samsung чи будь-якого із цих застосунків.
Інтероперабельність на цьому не закінчується: в Apple пообіцяли, що виконають вимогу ЄС встановлювати на всю малу електроніку стандартний розʼєм для зарядки USB-C. Це та ще революція.
Струс для стримінгових сервісів
У 2023-му стримінгові сервіси можуть виглядати інакше. За словами спеціалістів Accenture, 2022-й змусив стримінги переосмислити свої бізнес-моделі. Так, ваша передплата може подешевшати завдяки додаванню на платформу реклами, а деякі ваші улюблені серіали можуть мігрувати через боротьбу за права на контент.
Крім того, за даними дослідження від Accenture, багато користувачів хочуть такий собі універсальний магазин розваг, тобто одне місце, де можна знайти увесь улюблений контент. Хтозна, може, великі боси дослухаються до такого бажання?
Кібербезпека
Актуальність захисту в інтернеті щороку лише зростає, враховуючи кількість випадків шахрайства у мережі. Все, що підʼєднано до інтернету, від систем управління потягами і електромобілів до камер спостереження і мобільних телефонів, може стати інструментом у руках кіберзлочинців. Саме тому професійні організації, такі як Identify Theft Resource Center, очікують ще більше випадків крадіжок особистих даних для створення підставних акаунтів із реальними іменами або для здобуття контролю над уже створеними акаунтами.
Цьогоріч кіберзахисні компанії по всьому світові пропонуватимуть власні революційні рішення для цієї проблеми. Сподіваємося, ці рішення будуть ефективними, адже торік деякі рішення залишали бажати кращого, як у випадку зі зламом сховища паролів LastPass – сервісу, що пропонує безпечні паролі користувачам.
Дилема штучного інтелекту
Минулого року багато хто погрався із застосунком Lensa, аби створити зі свого фото портрет як з-під пензля художника. Або поговорив зі штучним інтелектом за допомогою ChatGPT. Інструменти на основі ШІ, ймовірно, ставатимуть лише популярнішими і їх побільшає.
Так, на початку грудня OpenAI, яка розробила ChatGPT, підтвердила інвестиції у низку компаній штучного інтелекту, а також вона планує «виростити» ще більше таких компаній за допомогою інкубатора для стартапів. А тим часом ШІ-генератори зображень із кожним оновленням стають дедалі вправнішими.
Але інструменти ШІ викликають не лише захват, а й заклики до запровадження правил для їхнього використання. (ЄС потихеньку працює над цим питанням.) Якщо 2022-й став часом розквіту інструментів ШІ, то 2023-й стане роком роздумів про те, як далеко можна зайти із їхнім використанням.
Всім потрібен робот
Доглянути за домом, розважити дітей, підстригти газон, доставити їжу – схоже, що існує робот для усього. Звісно, не всі роботи, які представлені на виставці, призначені для особистого використання. Одні можна використовувати лише у промисловості, а інші мають дуже вузьку спеціалізацію (як, наприклад, робот, який дуже добре вміє збирати зелений салатний перець).
Враховуючи таке різноманіття роботів, цілком можливо, що у 2023-му у нашому житті такі машини відіграватимуть дедалі більшу роль, хоч ми цього можемо й не помітити. А от «соціальні» роботи, з якими можна встановити звʼязок як із реальною людиною, навряд чи стануть мейнстримом у близькому майбутньому, заспокоюють експерти.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.