Павло Пікулін, засновник Deus Robotics /Ілля Ратман
Категорія
Інновації
Дата

Виробника складських роботів Deus Robotics оцінили у $15 млн. Роком раніше він залишився без інвестора і з єдиним клієнтом – «Новою Поштою»

3 хв читання

Павло Пікулін, засновник Deus Robotics Фото Ілля Ратман

Український стартап Deus Robotics залучив $1,5 млн від фонду SMRK. Попередній втричі більший раунд зірвався через війну. Чому це не заважає експансії у США

Заснований у 2018-му стартап Deus Robotics Павла Пікуліна отримав $1,5 млн посівних інвестицій від фонду SMRK Олександра Косована. Виробника складських роботів оцінили у $15 млн, розповів Forbes партнер SMRK Влад Тісленко. Найбільший і поки єдиний клієнт Deus Robotics – українська «Нова Пошта», нові гроші потрібні на масштабування у США. Чим цікава ця невелика, навіть за мірками українського ринку, угода?

Як Deus Robotics втратив $5 млн

У 2022-му Пікулін планував збільшити виробництво із 40 роботів на рік до 1000 й вийти на операційний прибуток. «Отримати чистий прибуток ми очікуємо нескоро», – казав він Forbes наприкінці грудня 2021-го.

Та ресурс для втілення амбіцій був – Deus Robotics якраз підписав інвестугоду із BGV Trident Capital. Заснований росіянином з українським громадянством Іллею Пономарьовим і співвласником АТБ Геннадієм Буткевичем фонд вклав у виробника роботів $5 млн. За умовами контракту гроші мали надійти до кінця лютого, каже Пікулін, однак стартап їх так і не побачив.

Deus Robotics збирався розширити команду до 80 людей, закупити обладнання та запустити серійне виробництво у Києві, щоб виготовляти до 400 роботів на місяць. До цього Пікулін збирав роботів невеликими партіями у власному R&D-центрі. Однак, коли російські війська підійшли на кількадесят кілометрів до столиці, BGV Trident Capital в односторонньому порядку заморозив фінансування. Спочатку це була пауза на час війни, сподівався Пікулін. «Пауза затягнулася, і ми виживали без цих інвестицій», – додає він.

Антон Забєльський для Forbes Україна

Інноваційний термінал «Нової Пошти» використовує Deus Robotics Фото Антон Забєльський для Forbes Україна

надано компанією Deus Robotics

Deus Robotics Фото надано компанією Deus Robotics

пресслужба Нової Пошти

Найбільший і поки єдиний клієнт Deus Robotics – українська «Нова Пошта» Фото пресслужба Нової Пошти

Попередній слайд
Наступний слайд

Команду та складські запаси стартап евакуював до Мукачева на Закарпатті. У серпні з’явився підрядник для виробництва – одеський завод електроніки «Телекарт-пром». Потужності партнера дозволяють виробляти 1000 одиниць на рік, стверджує Пікулін. Інше питання – кому їх продавати.

Продукти Deus Robotics /надано компанією Deus Robotics

Продукти Deus Robotics

Cтартап має три моделі роботів:

  • найменший – S Bot 10 – використовується для сортування вантажів вагою до 30 кг;
  • середній – Rack Robot – для перевезення вантажів до 300 кг;
  • вантажний – Heavy Robot – може транспортувати обʼєкти вагою до 1 т.

Всі роботи працюють від 8 до 12 годин на одному заряді, час заряджання до 100% – три години. Вартість продуктів Пікулін не розкриває, посилаючись на комерційну таємницю.

Як продавати українських роботів у США

До війни Deus Robotics вів перемовини із дюжиною українських компаній, та розкривав лише одного клієнта – «Нову Пошту». Наразі вона єдина, хто не заморозив стосунки зі стартапом. У серпні 2022-го роботи від Deus Robotics почали працювати у логістичному терміналі «Нової Пошти» у Білій Церкві. Обсяг замовлення – понад 40 роботів. Його вартість і поточні фінансові показники стартапу фаундер не розкриває.

На початку 2023 року потенційні українські клієнти стартапу – ритейлери, інтернет-магазини, логістичні компанії – почали обережно повертатися до переговорів. Та фаундер із новим інвестором на борту цілить у американський ринок.

«Їхня експертиза нам підходить: Косован вміє створювати успішні IT-компанії, Тісленко знається на hardware-компаніях», – каже Пікулін. Наразі один із найуспішніших «залізних» стартапів у портфелі SMRK – Ajax Systems Олександра Конотопського, який у 2022-му відкрив завод у Туреччині та запустив продажі у США. Опитані Forbes інвестаналітики оцінюють виторг Ajax у $150–200 млн.

Павло Пікулін, засновник Deus Robotics /Ілля Ратман

Павло Пікулін, засновник Deus Robotics Фото Ілля Ратман

«З нашими роботами люди працюють у 3–5 разів ефективніше, ніж без них», – пишається Пікулін. Рішення заточували під сортування посилок на складах поштових операторів та комплектування замовлень для інтернет-магазинів.

Deus Robotics не першопроходець у своїй ніші. У 2022-му глобальний ринок складських роботів вартував $5,7 млрд, порахували дослідники агенції IMARC Group. Серед найвідоміших гравців – Amazon Robotics, китайський Quicktron, що обслуговує склади AliExpress, партнер DHL Locus Robotics.

Пікулін знайшов конкурентну перевагу під час війни й блекаутів через російські обстріли енергетичної інфраструктури. Інженери Deus Robotics зробили апгрейд роботів, щоб змусити їх постійно підтримувати заряд на рівні понад 40%. Це оптимізує час автономної роботи, навіть коли на складі пропадає електрика.

Під ринок США стартап змінив назву – до 2022-го він називався Deus Robots. Американцям так подобається більше, каже Пікулін. Чи прискорить нове ім’я підписання контракту, невідомо. Переговори з першим американським клієнтом тривають, не вдаючись у подробиці каже засновник. Також на 2023-й запланований вихід у Польщу та створення нових моделей. Чи вистачить для цього $1,5 млн? Наступну серію фінансування Deus Robotics хоче залучати в кінці літа – на початку осені.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд