Над тим, як проводити корпоративні зустрічі під час війни, міркують HR та лідери всієї України. У 2022 році технологічна компанія Roosh влаштувала два івенти в метаверсі. Перший – підсумковий мітинг, другий – вечірка до дня народження. Які уроки винесла команда та на що важливо зважати, організуючи захід у метаверсі
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
У грудні 2021 року команда Roosh зустрілася в кінотеатрі «Планета Кіно». Співробітників зібрала не прем’єра фільму: у кінотеатрі відбувалася зустріч Synchro Day, на яких Roosh підбиває піврічні підсумки. «Ми не хотіли йти нудним шляхом, де всі звітують у конференц-залах», – згадує директорка з креативних комунікацій компанії Олександра Бородіна.
Нині 20% співробітників Roosh – у Києві, 80% – на заході України чи за кордоном. Але потреба в зустрічах не зникла. Як провести нетривіальний підсумковий мітинг, коли команда розпорошена? Відповідь Roosh – метавсесвіт. Цього року Synchro Day пройшов на метаверс-платформі Party Space.
Платформа має різні функції: спікера та презентацію, яку зручно вивести на великий екран, гучність музики легко регулювати, колег можна «ставити» на беззвучний режим, якщо розмови заважають сфокусуватися на звіті, каже менеджерка з внутрішніх комунікацій компанії Карина Швець. «При цьому ти рухаєшся, як в метавсесвіті, – можеш повертатися по сторонах, ходити залою, сідати та вставати з-за столу», – додає вона.
Влітку Roosh виповнилося два роки. Дату теж вирішили відзначити в метавсесвіті, але на іншій платформі: Gather більш інтерактивна, розважальна та дає більшу свободу в наповненні майданчику. Roosh «побудували» в метаверсі корабля: один із перших корпоративів, коли в команді було ще кілька десятків людей, пройшов на справжній яхті. На віртуальному судні були різні поверхи, басейни, шезлонги – команда могла взаємодіяти з усіма об’єктами.
Скільки коштує івент у метаверсі? Компанія платить за кожну людину, що бере участь у заході, та за трансформацію простору. Gather – зі знижкою – коштував $2,1 за людину. Повна ціна – $3 за учасника.
Агенції, яка розробляла корабль, Roosh заплатила $100. «Вони зробили нам велику знижку, оскільки підтримують Україну, – каже Бородіна. – Зазвичай за такий обсяг роботи вони б взяли $12 000».
До чого готуватись, якщо плануєш захід у метаверсі?
Репетиція та час на адаптацію
«Закладіть 20-40 хвилин, щоб люди адаптувались, – радить Бородіна. – Не одразу зрозуміле різноманіття функціоналу». Метавсесвітом потрібно навчитись рухатись, зрозуміти механіку. Потрібен час, аби побачити, що картини на стінах інтерактивні, а персонаж в метаверсі може танцювати, кидати конфеті або транслювати відео.
Метавсесвіт симулює ефект реального життя. Наприклад, якщо на платформі заговорити, тебе почують тільки ті, чиї аватари знаходяться поруч – сидять за одним столом, а не всі учасники зустрічі, як це відбувається у звичних програмах для відеоконференцій.
Швець надсилала колегам детальні гайди. Зокрема, попереджала, що потрібно буде створювати віртуального аватара. Для Party Space необхідно було підготувати та завантажити фото, в Gather створення персонажу займає більше часу: його треба одягти, зробити зачіску, підібрати аксесуари.
На мітингу Synchro Days із презентаціями виступало вісім спікерів. Із кожним провели репетицію. На них були присутні представники PartySpace, які вчили працювати в просторі.
Корпоративний дизайн
Дизайн важливий, щоб зробити простір «своїм, каже Бородіна. У Party Space команда Roosh обирала з декількох майданчиків, які можна прикрашати. «Сцену, картини і плакати ми використовували як простір для логотипів, меседжей, візуалізації проєктів і звітів, – описує Бородіна. – Деякі зображення робили статичними, інші – динамічними». Можна використовувати сусідні простори: Roosh зробили там виставку проєктів, що були запущені протягом півроку.
У Gather – більший вибір майданчиків. Замість яхти, яку побудували Roosh, можна було обрати конференц-залу, сад із рослинами або ж самостійно сконструювати будь-який простір. З цим допомагають підрядники від платформи.
Динамічна програма
Synchro Day тривав три години, день народження – чотири. Як ефективно втримати увагу людей в онлайні? Робити перерви, комунікувати з аудиторією, продумати серію активностей, пояснює Швець.
Корпоратив на Gather складався з чотирьох частин. На першій виступали партнери, а команда готувала коктейлі, продовжуючи офлайн-традицію компанії. «Коли ми працювали офлайн, раз на місяць збирались командою і обирали двох людей, – каже Швець. – Одна готувала для всіх свій улюблений коктейль, інша розповідала історію якоїсь технологічної компанії».
Наступна активність – квіз на технологічну тематику з трьох турів: візуальні завдання, вправи на логіку та звукові загадки.
Після вікторини відбувся благодійний аукціон. Лоти обирали за принципами актуальності та інтересів команди. Наприклад, в’язані гуні бренду «Ґушка», вино з Good Wine, що вціліло після ракетного удару по складу магазину, тимчасова знижка до закладу «Китайський привіт», куди команда ходить обідати, футболка з автографом блогера Олексія Дурнєва. «Учасники поводились як на справжніх аукціонах: обирали улюблений лот і до останнього боролись за нього в чаті, – каже Бородіна. – Зібрали 300 000 грн, які розподілили між українскьми фондами».
Останній елемент програми – виступ коміка Василя Байдака. «Найважливіше – гарний стабільний інтернет, якісні картинка та звук», – каже він. Для коміка виявилося складним знайти зал виступу: Байдак бігав платформою і не міг побачити вхід. «Не думав, що запізнюсь навіть у метавсесвіті», – жартує стендапер.
Чи сподобалось Байдаку виступати в Gather? «Ніщо не замінить виступи наживо, – вважає він. – Втім, можна наблизити досвід до реальності, давши варіанти реакцій: сміх, оплески, конфетті, кидання помідорів тощо».
На онлайн-заході неможливо зібрати всіх на одній локації та змусити займатись однією справою, каже Швець. Тож на нижній палубі яхти розташували трасу для рейсингу, де співробітники могли їздити наввипередки. Десять найкращих результатів виводили на табло.
Обрати ведучих
Для онлайн-івентів необхідні ведучі – об’єднувати людей в метапросторі складно, переконана Бородіна. «Якщо у когось проблема з інтернетом та виникає пауза, її обов’язково треба потягнути та розрядити ситуацію», – додає вона.
На Synchro Day компанія не запрошує професійних ведучих: залучає до проведення заходу команду. Як і на традиційних заходах, для хоста потрібно підготувати сценарій. «Особливість метавсесвіту у тому, що ведучий має пояснювати і нагадувати речі, які на офлайн-івентах не проговорюються: як рухатись простором та спілкуватися, допомогати спікерам з функціоналом», – каже Бородіна.
Проводити день народження Roosh на Gather запросили шеф-сомельє Good Wine Романа Ремеєва. Для нього це перший досвід такої співпраці. «Найскладнішим було зрозуміти, як розважати, – каже Ремеєв. – Чи буде людям цікаво? Або я буду як фонове радіо, навіть дратуватиму, і мене відключатимуть?»
Коли Ремеєв розговорився та зрозумів, що його слухають, дискомфорт зник. «У нашому випадку було весело, бо ми готували коктейлі, слухали стендап, проводили аукціон. Не було часу зволікати», – каже Ремеєв. Він радить заздалегідь розробити програму, щоб розважати команду.
«Метавсесвіт дійсно може стати частиною нашого майбутнього, – резюмує сомельє. – Практика показала: це може бути динамічним та іноді цікавішим за класичні корпоративи».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.