Бен Френсіс почав шити собі одяг для занять спортом, коли був студентом, паралельно доставляючи піцу у 2012-му. Сьогодні він один із наймолодших мільярдерів у світі завдяки швидкому зростанню його компанії Gymshark, якому сприяли соцмережі
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Першого грудня 2021-го Бен Френсіс стояв біля зачиненого магазину на Регент-стріт, мекки прихильників шопінгу у столиці Великої Британії. У спортивній куртці власного дизайну Френсіс збирався зробити оголошення: його компанія Gymshark невдовзі відкриє тут свій перший фізичний магазин.
«Це здається нереальним, – каже він у YouTube-відео з нагоди події. – Я розпочав цей бренд у власній кімнаті, а тепер у мене є магазин на Регент-стріт. Приголомшливо».
За десять місяців після того Gymshark відкрив двері свого першого фізичного магазину для покупців. Це велика віха в історії компанії, яка побудована майже повністю завдяки обізнаності з роботою соцмереж і партнерству з фінтес-інфлюенсерами TikTok та Instagram.
Компанію спортивно-повсякденного одягу Gymshark, яку Френсіс розпочав у гаражі батьків 2012-го, у 2020 році оцінили у $1,45 млрд, коли Френсіс продав її частку (21%) фірмі приватного капіталу General Atlantic. Наступного року чистий прибуток виріс більш ніж удвічі – до $68 млн, а виторг збільшився на 78% – до $608 млн.
Це зростання зробило Френсіса мільярдером. За оцінкою Forbes, його частка 70% у Gymshark варта $1,2 млрд, що робить 30-річного підприємця одним із наймолодших новачків рейтингу мільярдерів світу 2023 року.
Мала зарплата – двигун підприємництва
Це був довгий шлях для хлопця, який вирішив не закінчувати університет. Бен народився у регіоні Західний Мідленд, Велика Британія, у 1992-му та мріяв про карʼєру футболіста. Проте він швидко зрозумів, що його здібностей замало для професійного поля, тому у віці 17 років записався у місцевий спортзал і пішов на ІТ-курси.
Він почав захоплюватися фітнес-відео на YouTube та розробляти простенькі застосунки, які допомагали користувачам створювати розклад тренувань і отримувати доступ до відео для схуднення.
«Вони були дуже простими, але давали мені змогу застосувати свій креатив до двох захоплень [спортзал і ІТ], – написав Френсіс у своєму блозі. – Обидва застосунки стали дуже популярними у Великій Британії, хоча у 2011-му конкурентів було не так і багато».
У 18 років він вступив до Університету Астон у Бірмінгемі. На життя Бен заробляв доставкою піци у Pizza Hut, а вільний час проводив у тренажерці. Незадоволений зарплатою у $8 на годину, він разом із другом, Льюїсом Морганом, почав продавати дієтичні добавки онлайн, закуповуючи товари оптом і заробляючи на невеликій маржі. Свій сайт вони назвали Gymshark.
Але продаж дієтичних добавок – то складний бізнес. У той же час Френсіс зіткнувся з проблемою пошуку одягу, який би підкреслював його мʼязи. Тож вони з Морганом вклали свої мізерні прибутки у принтер і швейну машинку та почали шити власний спортивний одяг у гаражі батьків Френсіса. (Морган продав свою частку в Gymshark за близько $130 млн у 2020-му в рамках угоди з General Atlantic.)
«Тут просто не було одягу для бодібілдерів, – розповів Френсіс Forbes у 2020-му. – Всі мої герої були ютуберами, тому я відправляв наші творіння їм».
Перший прорив відбувся за десять місяців, у 2013-му, коли вони орендували стенд на BodyPower, найбільшій виставці для бодібілдингу у Європі. «У нас не було відбою від людей, які хотіли зустрітися зі спортсменами, хотіли побачити наші продукти. Тоді ми розпродали все, що у нас було», – пригадує Френсіс.
Вони почали безкоштовно роздавати свої продукти качкам-інфлюенсерам, що більш ніж окупилося: щоденні продажі мерчу виросли з $450 до $45 000. Далі Френсіс вдався до підпільної маркетингової кампанії, почавши платити невеликі суми фітнес-зіркам із великою кількістю підписників. Тоді він витрачав на таких блогерів до $500 на місяць, щоб ті світили одяг від Gymshark у своїх відео.
У 2018-му Gymshark виїхала з гаража та відкрила штаб-квартиру у Солігуллі (неподалік Бірмінгема). Далі у містах по всьому світу Френсіс почав відкривати тимчасові стенди «We Lift This City», де фанати могли купити ексклюзивні товари. Того ж року Френсіс потрапив до списку Forbes «30 до 30. Європа».
Потім відбувся іще один вибух продажів і кожного року, починаючи з 2018-го, вони росли в середньому на 62%. У серпні 2020-го, після того як Gymshark досягла $214 млн виторгу та $18 млн чистого прибутку, General Atlantic купив частку у компанії. За рік Gymshark відкрила у Денвері свій перший американський офіс.
І хоч середньорічне зростання Gymshark суттєво випереджає зростання таких гігантів, як Nike (7% з 2018 року) і Lululemon (26%), компанії ще далеко до $47 млрд продажів, які Nike показав минулого року, чи до $8 млрд Lululemon.
Та й деякі негаразди не чужі цьому єдинорогу: вихід на Лондонську біржу, який розглядали минулого року, так і не відбувся, а більшість своїх операцій у США компанія закрила у березні.
І все ж армія інфлюенсерів Френсіса, яка допомогла йому стати мільярдером, і новий фізичний магазин (дуже недалеко від магазинів Nike і Lululemon) демонструють напрямок, у якому хоче рухатися бодібілдер-підприємець зі своїм брендом.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.