Крістенсен, Аналіс Круз, Масаї Рассел, Джада Вільямс і Лена Йо позують у спортивній формі Gymshark в «The Skin You Gym In Studio» 10 вересня 2022 року в Нью-Йорку.
Категорія
Найбагатші
Дата

Від доставки піци до гіганта спортивного одягу вартістю $1,45 млрд. Історія бодібілдера, який став одним з наймолодших мільярдерів рейтингу Forbes

3 хв читання

Крістенсен, Аналіс Круз, Масаї Рассел, Джада Вільямс і Лена Йо позують у спортивній формі Gymshark в «The Skin You Gym In Studio» 10 вересня 2022 року в Нью-Йорку.

Бен Френсіс почав шити собі одяг для занять спортом, коли був студентом, паралельно доставляючи піцу у 2012-му. Сьогодні він один із наймолодших мільярдерів у світі завдяки швидкому зростанню його компанії Gymshark, якому сприяли соцмережі

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Першого грудня 2021-го Бен Френсіс стояв біля зачиненого магазину на Регент-стріт, мекки прихильників шопінгу у столиці Великої Британії. У спортивній куртці власного дизайну Френсіс збирався зробити оголошення: його компанія Gymshark невдовзі відкриє тут свій перший фізичний магазин.

«Це здається нереальним, – каже він у YouTube-відео з нагоди події. – Я розпочав цей бренд у власній кімнаті, а тепер у мене є магазин на Регент-стріт. Приголомшливо».

За десять місяців після того Gymshark відкрив двері свого першого фізичного магазину для покупців. Це велика віха в історії компанії, яка побудована майже повністю завдяки обізнаності з роботою соцмереж і партнерству з фінтес-інфлюенсерами TikTok та Instagram.

Компанію спортивно-повсякденного одягу Gymshark, яку Френсіс розпочав у гаражі батьків 2012-го, у 2020 році оцінили у $1,45 млрд, коли Френсіс продав її частку (21%) фірмі приватного капіталу General Atlantic. Наступного року чистий прибуток виріс більш ніж удвічі – до $68 млн, а виторг збільшився на 78% – до $608 млн.

Це зростання зробило Френсіса мільярдером. За оцінкою Forbes, його частка 70% у Gymshark варта $1,2 млрд, що робить 30-річного підприємця одним із наймолодших новачків рейтингу мільярдерів світу 2023 року.

Мала зарплата – двигун підприємництва

Це був довгий шлях для хлопця, який вирішив не закінчувати університет. Бен народився у регіоні Західний Мідленд, Велика Британія, у 1992-му та мріяв про карʼєру футболіста. Проте він швидко зрозумів, що його здібностей замало для професійного поля, тому у віці 17 років записався у місцевий спортзал і пішов на ІТ-курси.

Він почав захоплюватися фітнес-відео на YouTube та розробляти простенькі застосунки, які допомагали користувачам створювати розклад тренувань і отримувати доступ до відео для схуднення.

«Вони були дуже простими, але давали мені змогу застосувати свій креатив до двох захоплень [спортзал і ІТ], – написав Френсіс у своєму блозі. – Обидва застосунки стали дуже популярними у Великій Британії, хоча у 2011-му конкурентів було не так і багато».

У 18 років він вступив до Університету Астон у Бірмінгемі. На життя Бен заробляв доставкою піци у Pizza Hut, а вільний час проводив у тренажерці. Незадоволений зарплатою у $8 на годину, він разом із другом, Льюїсом Морганом, почав продавати дієтичні добавки онлайн, закуповуючи товари оптом і заробляючи на невеликій маржі. Свій сайт вони назвали Gymshark.

Але продаж дієтичних добавок – то складний бізнес. У той же час Френсіс зіткнувся з проблемою пошуку одягу, який би підкреслював його мʼязи. Тож вони з Морганом вклали свої мізерні прибутки у принтер і швейну машинку та почали шити власний спортивний одяг у гаражі батьків Френсіса. (Морган продав свою частку в Gymshark за близько $130 млн у 2020-му в рамках угоди з General Atlantic.)

«Тут просто не було одягу для бодібілдерів, – розповів Френсіс Forbes у 2020-му. – Всі мої герої були ютуберами, тому я відправляв наші творіння їм».

LEVON BISS FOR FORBES

Бен Френсіс почав шити собі одяг для занять спортом, коли був студентом, паралельно доставляючи піцу у 2012-му. Сьогодні він один із наймолодших мільярдерів у світі завдяки швидкому зростанню його компанії Gymshark, якому сприяли соцмережі Фото LEVON BISS FOR FORBES

Перший прорив відбувся за десять місяців, у 2013-му, коли вони орендували стенд на BodyPower, найбільшій виставці для бодібілдингу у Європі. «У нас не було відбою від людей, які хотіли зустрітися зі спортсменами, хотіли побачити наші продукти. Тоді ми розпродали все, що у нас було», – пригадує Френсіс.

Вони почали безкоштовно роздавати свої продукти качкам-інфлюенсерам, що більш ніж окупилося: щоденні продажі мерчу виросли з $450 до $45 000. Далі Френсіс вдався до підпільної маркетингової кампанії, почавши платити невеликі суми фітнес-зіркам із великою кількістю підписників. Тоді він витрачав на таких блогерів до $500 на місяць, щоб ті світили одяг від Gymshark у своїх відео.

У 2018-му Gymshark виїхала з гаража та відкрила штаб-квартиру у Солігуллі (неподалік Бірмінгема). Далі у містах по всьому світу Френсіс почав відкривати тимчасові стенди «We Lift This City», де фанати могли купити ексклюзивні товари. Того ж року Френсіс потрапив до списку Forbes «30 до 30. Європа».

Потім відбувся іще один вибух продажів і кожного року, починаючи з 2018-го, вони росли в середньому на 62%. У серпні 2020-го, після того як Gymshark досягла $214 млн виторгу та $18 млн чистого прибутку, General Atlantic купив частку у компанії. За рік Gymshark відкрила у Денвері свій перший американський офіс.

І хоч середньорічне зростання Gymshark суттєво випереджає зростання таких гігантів, як Nike (7% з 2018 року) і Lululemon (26%), компанії ще далеко до $47 млрд продажів, які Nike показав минулого року, чи до $8 млрд Lululemon.

Та й деякі негаразди не чужі цьому єдинорогу: вихід на Лондонську біржу, який розглядали минулого року, так і не відбувся, а більшість своїх операцій у США компанія закрила у березні.

І все ж армія інфлюенсерів Френсіса, яка допомогла йому стати мільярдером, і новий фізичний магазин (дуже недалеко від магазинів Nike і Lululemon) демонструють напрямок, у якому хоче рухатися бодібілдер-підприємець зі своїм брендом. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні