CEO та співзасновник IT-компанії Intellias Віталій Седлер – герой нового ютуб-проєкту Forbes «Business Breakfast з Володимиром Федоріним» – розповів про сценарії розвитку IT-галузі у 2023 році, зменшення прогнозів росту Intellias та коли AI змінить життя людей
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
«Forbes Україна» запустив щотижневий ютуб-проєкт «Business Breakfast з Володимиром Федоріним» для підписників. Гості – топменеджери провідних українських компаній, підприємці, керівники держсектору, лідери думок.
Гість другого випуску – Віталій Седлер, CEO та співзасновник IT-компанії Intellias, яка входить у десятку найбільших ІТ-роботодавців України за версією DOU.
Intellias – перший та єдиний бізнес-досвід Седлера. Компанію він заснував у 2002-му разом із колегою Михайлом Пузраковим. На 20-му році існування компанії довелося розв’язувати складні завдання – евакуація співробітників, заспокоювання клієнтів, збереження бізнесу.
Щоб вивести працівників із гарячих регіонів, Intellias витратила понад $1 млн. Це дозволило вже через два-три тижні вийти на 98% об’єму довоєнного сервісу. Який ріст закладає компанія на 2023 рік, коли вщухне рецесія, і чи змінить AI життя людей?
«Компанія не лише змогла вистояти, а й суттєво вирости протягом року»
О 5-й ранку я отримав дзвінок, що чути вибухи в різних містах України. Уже о 9-й чи 10-й ранку перші евакуаційні автобуси почали виїжджати з Центру та Сходу України. На евакуацію ми витратили понад $1 млн, що в мирний час було б класною інвестицією в технологічний розвиток чи залучення нових клієнтів. Але в ситуації, коли це треба робити, ти робиш.
За роки співпраці з нашими клієнтами ми зуміли побудувати довірливі стосунки. Вони бачили, що ми продовжуємо деліверити наш сервіс. Тому продовжили працювати з нами, і компанія залишалася в стабільному стані. Через чотири дні після інтенсивної евакуації ми вийшли на 80% об’єму довоєнного сервісу. А через два-три тижні – 98%.
Пандемія навчила працювати віддалено. Зараз для IT-компанії не так важливо, де перебуває програміст. Головне, щоб він мав доступ до систем, комунікацій, клієнта і міг продовжити працювати.
Близько 50 наших колег мобілізовані. З них 22 людини на фронті, беруть участь у бойових діях. На жаль, один наш спеціаліст загинув і одна людина пропала безвісти.
Наше надбання – це здатність швидко зібратися, оцінити ситуацію, прийняти фінансові й операційні рішення, які дозволять нам існувати в новій реальності. Я вважаю, що тепер до таких чорних лебедів ми набагато більш готові. Ми їх вже не так боїмося.
Ми були впевнені в тих рішеннях, які приймали. І це підтверджується тим, що компанія не тільки змогла вистояти, ми ще й суттєво наростили свій бізнес протягом року.
Я особисто навчився фокусуватися на конкретному моменті, відкладати думки про майбутнє. Перші місяці війни термін довгострокового мислення був навіть не місяць, а тиждень. Після звільнення Київської області наша стратегічна візія повернулася на довоєнний масштаб. Ми знову мислимо категоріями 3–4–5 років.
«Ми органічно виросли на 55% у 2022 році»
Наші рішення у сфері навігації й картографії використовуються в сотнях мільйонів автомобілів, які їздять по дорогах всього світу. Також вони використовуються в таких системах, як Facebook чи Alibaba, де картографічні рішення створені на основі розробок Intellias, які замовив нам наш клієнт HERE Technologies.
У нашому секторі складно мати унікальний диференціатор, який буде сильно відрізняти від конкурентів. Наша глибока вертикальна спеціалізація на mobility, financial services & insurance, telecom, retail дозволяє нам конкурувати.
Growth margin у цій індустрії – близько 35–40%, чистий прибуток – 10–15%. У сервісній індустрії не побудуєш висококапіталізований бізнес на основі капітальних інвестицій. Наш основний фокус не на збільшенні маржинальності з 15% до 30%, а на швидкому рості. Будувати компанію, що буде рости не 10–15% разом із ринком, а на 40–50–60% рік до року.
Ми органічно зробили у 2022 році 55% росту. Зроблю ремарку: велика частина цього росту – це результат роботи попереднього 2021 року, коли на ринку був бум. Ми також закрили наше перше поглинання. І разом це 80–90% росту по виторгу з 2021-го до 2022 року.
У нас зараз у команді понад 65% сеньйорів, тімлідів, архітекторів, тобто зрілих інженерів. Ми будуємо компанію, в якій менше бюрократії, менше процесів задля процесів. Усе, що можна автоматизувати, автоматизовуємо.
«У кінці березня ми були готові закривати M&A-угоду»
У 2021 році ми сформували команду, яка побудувала M&A-стратегію наших покупок протягом наступних 5–7 років. Перемовини з компанією Digitally Inspired почалися з липня 2021 року. У кінці березня ми були готові закривати угоду. Але через повномасштабне вторгнення процес відновився лише у травні, коли ми повернулися до стратегічного мислення й стратегічних інвестицій, таких як M&A.
«Суттєві зміни AI зробить у перспективі 10–20 років»
Я не казав би, що AI миттєво змінить спосіб нашого життя. Хайп навколо ChatGPT я сприймаю як early adopters технології, що може стати достатньо зрілою. Поки що не буде кардинальних змін, суттєві зміни AI зробить у перспективі 10–20 років.
ChatGPT сприймаю на рівні автомобіля, що має адаптивний круїз-контроль, вміє тримати смугу, вміє вчитися по картах, покращувати своє розуміння дорожньої ситуації. Це теж штучний інтелект, який позитивно впливає на мене як на водія.
Для нас OpenAI платформи – це новий сегмент, можливість розвитку. Якщо технологія буде справді якісною, то певні професії будуть занепадати, але це станеться не миттєво, а з часом.
«Якщо буде суттєвий обвал на глобальних ринках, це зачепить Україну»
Якщо буде суттєвий обвал на глобальних ринках, це звичайно зачепить Україну. Найімовірніший сценарій – все ж таки цифрова трансформація як тренд буде тривати. Очікуємо, що зменшення бюджетів чи інвестиції буде короткотерміновими, наприклад, один чи два квартали.
І з другого півріччя цього року ситуація знову піде вгору, зокрема і глобально. Тому треба пережити цей період і дивитись на розвиток через кілька кварталів.
Intellias дуже активно інвестує в бізнес-девелопмент. Це суттєва інвестиція. Сподіваємося, цього року вона принесе нам результат, і ми зможемо продовжити активний найм і в Україні, і у всіх інших локаціях.
«У 2023-му легко не буде»
Ріст індустрії на 6% у 2022 році – це здобуток 2021-го. Це не ріст, це скоріше флет або навіть трошки зниження. Тому у 2023-му легко не буде. Якщо збережемо темпи росту 2022 року, це вже буде досягнення. Оптимістичний сценарій – це більший ріст. Для цього повинна завершитися війна.
Є низка завдань, які ми намагаємося в першу чергу вирішити. Це тимчасовий виїзд у відрядження. Без цього наші клієнти справді починають ставити питання, як продовжувати співпрацю.
Коли робили бюджетне планування в жовтні 2022 року, ми думали про 50% органічного росту у 2023-му році. Ці плани скоротились, і ми тепер як ціль ставимо для себе десь 28% росту.
Якщо говорити про 2026 рік, то ми бачимо Intellias першою чи другою найбільшою сервісною компанією, яка походить з України з багатосотмільйонним оборотом з багатомільярдною капіталізацією. Конʼюнктура ринку досить сприятлива для нас, попри глобальну рецесію і воєнні дії. IPO не є самоціллю, але дискусії на цю тему йдуть.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.