За п’ять днів війни львівська сервісна компанія Intellias перевезла тисячу з 2500 співробітників до Львова та Франківська з «найгарячіших» місць. 90% проєктів йдуть за планом
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
У січні Intellias націлився на Балкани: відкрив офіс та найняв перших інженерів у сербському Нові-Саді. Наступним у плані був Белград. Тепер балканську штаб-квартиру перенесли до більш проукраїнського Загребу. Продовження експансії – один із варіантів гри у довгу.
Про те, як український IT-бізнес будує процеси в умовах війни і залучає нових клієнтів, Forbes поговорив із CEO та співзасновником Intellias Віталієм Седлером.
Що зараз відбувається у компанії?
У нас були готові BCP. Їх просили й клієнти. Тому ми були готові до різних сценаріїв.
Нинішній сценарій, як і для всіх, був несподіванкою, але був передбачений у BCP. Мене розбудили о 05:30 ранку дзвінком про те, що почалася атака на багато різних аеропортів. Ми за годину прийняли рішення і почали активно вивозити людей. Вже о 09:00 перші автобуси почали від’їжджати від наших локацій з Харкова.
Станом на 1 березня, за п’ять днів війни, ми перевезли понад тисячу наших працівників та їхні родини. Здебільшого на захід України: до наших офісів у Львові, Івано-Франківську. Понад 200 жінок та дітей перевезли у наш офіс у Кракові.
На жаль, ми не встигли перевести всіх, тому що безпекова ситуація суттєво погіршилися. Але продовжуємо організувати перевезення там, де це можливо. Сьогодні зранку (інтерв’ю записане 4 березня. – Ред.) з Києва виїхали ще два автобуси на 60–65 людей. Зараз дивимося, як вивезти людей з Одеси.
Ми досить швидко перейшли в режим роботи над проєктами. Близько 90–95% наших колег можуть продовжувати роботу станом на сьогодні. Біля 5% проєктів у нас у «червоній зоні», ми маємо деяку непевність, як вони будуть продовжуватися.
Наша бек-офіс-команда змогла дуже швидко організуватись – чітко по хвилинах, по годинах, по процесах все працює. Вони знають, скільки людей їде, де вони знаходяться, куди ми їх селимо.
Як відреагували на війну клієнти? Чи є нові замовлення?
Всі наші інвестиції у стосунки з клієнтами зараз повертаються. Ми бачимо суттєву підтримку. Багато з них питають, як допомогти, багато готові приймати в себе. Але оскільки клієнти здебільшого знаходяться далеко, для нас це менш актуально. Клієнти з нами залишаються і проявляють високий рівень емпатії та допомоги.
Цікаво, що цього тижня ми отримали двох нових клієнтів. Один навіть готовий брати людей в Україні. Вони знають, яка ситуація, але вони готові починати співпрацю з Intellias.
В мирний час ми отримували б більше бізнесу: ми мали грандіозні плани на цей рік. Тим не менш, бізнес все ще приходить, хоча і у менших масштабах.
Ви ще й голова української IT-асоціації. Як реагує індустрія в цілому?
Фактично всі компанії зайняті одним: перевозять людей із небезпечних зон у більш безпечні. Хтось справляється краще, хтось гірше. Хтось зміг активувати план за годину, хтось почав збиратися пізніше. Хтось взагалі перевозив людей заздалегідь.
Другий тренд теж загальний: високий рівень допомоги збройним силам і гуманітарної допомоги. Ми бачимо десятки, сотні, тисячі різних ініціатив. Допомога у айтішників, як і у всіх наших українців, на дуже високому рівні.
Ми за перших три дні зібрали 600 000 грн для фонду «Повернись живим», на сьогодні вже відправлено 2 млн грн. Наші працівники переводять кошти і на «Повернись живим», і до інших фондів. І це лише те, що є публічно.
Третій тренд: ми запускаємо заклик до всього світу зупиняти бізнес із Росією. Заклик до IT-компаній зупиняти бізнес із Росією. Робити країну-агресора ізгоєм – це, напевно, правильно. Щоб у всьому світі російський бізнес та російську владу вважали нерукопожатними.
Як діє перша п’ятірка найбільших IT-гравців України
EPAM: 14 000 спеціалістів в Україні
- Оголосила, що припиняє співпрацю з клієнтами із Росії.
- Виділить $100 млн на підтримку українських співробітників та їхніх сімей
- Наперед перерахувала 50 млн грн податків до українського бюджету
SoftServe: 12 000 спеціалістів в Україні
- Евакуація понад 1500 співробітників станом на 1 березня
- Зібрали 5,5 млн грн до власного фонду «Відкриті очі» на допомогу ЗСУ, цивільним та медикам
- Наперед перерахувала 24 млн грн податків до українського бюджету
GlobalLogic: понад 7300 спеціалістів в Україні
- Передала 1 000 000 гривень на допомогу українським військовим станом на 28 лютого
- Оголосила евакуацію з міст, «де відбуваються найзапекліші бойові дії»
Luxoft: до 4000 спеціалістів в Україні
- Оголосила про вихід з російського ринку
- Жертвує 10 млн грн на потреби Червоного Хреста в Україні
- Одноразово виплачує співробітникам по $1000 та $500 на кожну дитину
Ciklum: 3000 спеціалістів в Україні
- Оголосила добровільну релокацію в Україні до початку бойових дій
- Перерахував 1,5 млн грн українській армії
Які варіанти розвитку на більш довгострокову перспективу?
Звичайно, варіативність сценаріїв велика. Один із варіантів – глобалізація. Активно дивимося на інші країни у Східній Європі, де є можливість робити бізнес. Це й так було у планах на 2022 рік, просто ми будемо реалізувати їх уп’ятеро швидше.
Ми вміємо будувати класні стосунки з клієнтами, тому віримо, що маємо можливість рости за межами України. Будемо або перевозити українських програмістів, або наймати локальні таланти.
На які географії дивитеся?
Першою чергою – Східна Європа та Балкани.
Ми перенесли балканський офіс із Сербії у Хорватію. Ця країна має дуже сильну проукраїнську позицію, тому наш головний офіс на Балканах має бути у Загребі.
Другою чергою – Латинська Америка та Азія. Тут складніше – ці регіони нам менш відомі. Зараз маємо кілька інженерів, що працюють у Колумбії. Але це навіть не крок, а маленьких пів кроку вперед.
Питання ж в управлінському потенціалі. Велика його частина скерована на те, щоб перевозити людей у більш безпечні місця та втримувати клієнтів. Тому рук трошки бракує.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.