Категорія
Інновації
Дата

IT-компанія Intellias перевезла майже половину штату та відмовилась від офісу у Сербії. Як вона пристосувалась до бізнесу в умовах війни

4 хв читання

За п’ять днів війни львівська сервісна компанія Intellias перевезла тисячу з 2500 співробітників до Львова та Франківська з «найгарячіших» місць. 90% проєктів йдуть за планом

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

У січні Intellias націлився на Балкани: відкрив офіс та найняв перших інженерів у сербському Нові-Саді. Наступним у плані був Белград. Тепер балканську штаб-квартиру перенесли до більш проукраїнського Загребу. Продовження експансії – один із варіантів гри у довгу.

Про те, як український IT-бізнес будує процеси в умовах війни і залучає нових клієнтів, Forbes поговорив із CEO та співзасновником Intellias Віталієм Седлером.

Що зараз відбувається у компанії?

У нас були готові BCP. Їх просили й клієнти. Тому ми були готові до різних сценаріїв.

Нинішній сценарій, як і для всіх, був несподіванкою, але був передбачений у BCP. Мене розбудили о 05:30 ранку дзвінком про те, що почалася атака на багато різних аеропортів. Ми за годину прийняли рішення і почали активно вивозити людей. Вже о 09:00 перші автобуси почали від’їжджати від наших локацій з Харкова.

Станом на 1 березня, за п’ять днів війни, ми перевезли понад тисячу наших працівників та їхні родини. Здебільшого на захід України: до наших офісів у Львові, Івано-Франківську. Понад 200 жінок та дітей перевезли у наш офіс у Кракові.

На жаль, ми не встигли перевести всіх, тому що безпекова ситуація суттєво погіршилися. Але продовжуємо організувати перевезення там, де це можливо. Сьогодні зранку (інтерв’ю записане 4 березня. – Ред.) з Києва виїхали ще два автобуси на 60–65 людей. Зараз дивимося, як вивезти людей з Одеси.

Ми досить швидко перейшли в режим роботи над проєктами. Близько 90–95% наших колег можуть продовжувати роботу станом на сьогодні. Біля 5% проєктів у нас у «червоній зоні», ми маємо деяку непевність, як вони будуть продовжуватися.

Наша бек-офіс-команда змогла дуже швидко організуватись – чітко по хвилинах, по годинах, по процесах все працює. Вони знають, скільки людей їде, де вони знаходяться, куди ми їх селимо.

Як відреагували на війну клієнти? Чи є нові замовлення?

Всі наші інвестиції у стосунки з клієнтами зараз повертаються. Ми бачимо суттєву підтримку. Багато з них питають, як допомогти, багато готові приймати в себе. Але оскільки клієнти здебільшого знаходяться далеко, для нас це менш актуально. Клієнти з нами залишаються і проявляють високий рівень емпатії та допомоги.

Цікаво, що цього тижня ми отримали двох нових клієнтів. Один навіть готовий брати людей в Україні. Вони знають, яка ситуація, але вони готові починати співпрацю з Intellias.

В мирний час ми отримували б більше бізнесу: ми мали грандіозні плани на цей рік. Тим не менш, бізнес все ще приходить, хоча і у менших масштабах.

Ви ще й голова української IT-асоціації. Як реагує індустрія в цілому?

Фактично всі компанії зайняті одним: перевозять людей із небезпечних зон у більш безпечні. Хтось справляється краще, хтось гірше. Хтось зміг активувати план за годину, хтось почав збиратися пізніше. Хтось взагалі перевозив людей заздалегідь.

Другий тренд теж загальний: високий рівень допомоги збройним силам і гуманітарної допомоги. Ми бачимо десятки, сотні, тисячі різних ініціатив. Допомога у айтішників, як і у всіх наших українців, на дуже високому рівні.

Ми за перших три дні зібрали 600 000 грн для фонду «Повернись живим», на сьогодні вже відправлено 2 млн грн. Наші працівники переводять кошти і на «Повернись живим», і до інших фондів. І це лише те, що є публічно.

Третій тренд: ми запускаємо заклик до всього світу зупиняти бізнес із Росією. Заклик до IT-компаній зупиняти бізнес із Росією. Робити країну-агресора ізгоєм – це, напевно, правильно. Щоб у всьому світі російський бізнес та російську владу вважали нерукопожатними.

Як діє перша п’ятірка найбільших IT-гравців України

EPAM: 14 000 спеціалістів в Україні

SoftServe: 12 000 спеціалістів в Україні

  • Евакуація понад 1500 співробітників станом на 1 березня
  • Зібрали 5,5 млн грн до власного фонду «Відкриті очі» на допомогу ЗСУ, цивільним та медикам
  • Наперед перерахувала 24 млн грн податків до українського бюджету

GlobalLogic: понад 7300 спеціалістів в Україні

  • Передала 1 000 000 гривень на допомогу українським військовим станом на 28 лютого
  • Оголосила евакуацію з міст, «де відбуваються найзапекліші бойові дії»

Luxoft: до 4000 спеціалістів в Україні

  • Оголосила про вихід з російського ринку
  • Жертвує 10 млн грн на потреби Червоного Хреста в Україні
  • Одноразово виплачує співробітникам по $1000 та $500 на кожну дитину

Ciklum: 3000 спеціалістів в Україні

Які варіанти розвитку на більш довгострокову перспективу?

Звичайно, варіативність сценаріїв велика. Один із варіантів – глобалізація. Активно дивимося на інші країни у Східній Європі, де є можливість робити бізнес. Це й так було у планах на 2022 рік, просто ми будемо реалізувати їх уп’ятеро швидше.

Ми вміємо будувати класні стосунки з клієнтами, тому віримо, що маємо можливість рости за межами України. Будемо або перевозити українських програмістів, або наймати локальні таланти.

На які географії дивитеся?

Першою чергою – Східна Європа та Балкани.

Ми перенесли балканський офіс із Сербії у Хорватію. Ця країна має дуже сильну проукраїнську позицію, тому наш головний офіс на Балканах має бути у Загребі.

Другою чергою – Латинська Америка та Азія. Тут складніше – ці регіони нам менш відомі. Зараз маємо кілька інженерів, що працюють у Колумбії. Але це навіть не крок, а маленьких пів кроку вперед.

Питання ж в управлінському потенціалі. Велика його частина скерована на те, щоб перевозити людей у більш безпечні місця та втримувати клієнтів. Тому рук трошки бракує.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд