Ілон Маск Twitter /ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна
Категорія
Інновації
Дата

Мільйони доларів на екстремістських постах. Як Twitter заробляє на ненависті та дезінформації

3 хв читання

З приходом в Twitter Ілона Маска компанію все частіше звинувачують у тому, що вона дозволяє поширювати ненависницький контент. Фото ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна

З приходом в Twitter Ілона Маска компанію все частіше звинувачують у тому, що вона дозволяє поширювати ненависницький контент. Видання Washington Post зробило огляд звіту Центру протидії цифровій ненависті, який показує, що саме екстремізм і ненависть можуть приносити Twitter непогані гроші. Forbes резюмує матеріал

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Неприбуткова організація Центр протидії цифровій ненависті (ЦПЦН), яка займається боротьбою із ненавистю в мережі, виявила у Twitter неприємну тенденцію. Реклама від провідних американських брендів, серед яких Amazon, Apple TV, НФЛ і Fiverr, зʼявлялася поруч із контентом від 10 інфлюенсерів-екстремістів, чиї акаунти Ілон Маск нещодавно відновив на платформі.

Йдеться про акаунти підозрюваного у людському трафікінгу Ендрю Тейта, антивакцинаторки Емеральд Робінсон, прихильника конспірологічних теорій і антисеміта Rizza Islam, профіль сайту фейкових новин Gateway Pundit та шістьох інших відомих в Штатах екстремістів. Всі ці акаунти було видалено з Twitter за порушення правил платформи до Маска. 

Центр наводить приклад реклами мережі фастфуд-ресторанів Wendy’s поруч із твітом від антивакцинатора Стю Пітерса, в якому він стверджує, що вакцина – «це біозброя», яка вже вбила не одну людину. У цього інфлюенсера 168 000 підписників.

А поруч із твітом від Антіма Джонея («Baked Alaska»), в якому він питає про те, чи варто йому використовувати слово на «н», зʼявляється реклама стримінгового сервісу Peacock. Джонея також нещодавно визнали винним в участі в штурмі Капітолію.

Фальсифікація американських виборів, теорії змови про вакцини, неправдиві твердженнями про Україну і біозброю та наклеп на жінок у бізнесі – ось неповний список тематик твітів, поруч із якими ЦПЦН виявив рекламу відомих брендів.

«Наше дослідження показує, що причина відновлення акаунтів самопроголошених нацистів, дезінформаторів, мізогіністів та гомофобів дуже банальна – гроші», – сказав гендиректор ЦПЦН Імран Ахмед.

Доходи Twitter від реклами впали частково через занепокоєння тим, що таке «сусідство» зашкодить брендам. «Багато брендів остерігається Twitter через риторику Ілона, – сказав Брендан Гахан, головний директор з інновацій у рекламному агентстві Mekanism. – Він створив атмосферу, в якій бренди не почуваються в безпеці».

Так, після публікації історії про звіт Fiverr, онлайн-маркетплейс послуг для фрілансерів, оголосив, що припиняє будь-яку рекламу в Twitter.

Методологія дослідження

Для дослідження ЦПЦН створив нові акаунти у Twitter і підписався на 10 сторінок, які розповсюджують ненависницький контент. Потім організація порахувала рекламну цінність цих акаунтів. На основі кількості реакцій, яку отримали твіти, розрахували річний показник цих реакцій, а також врахували частоту показу реклами користувачам.

Результат потім помножили на середню для індустрії вартість реклами на кожні 1 000 реакцій. За даними фірми Brandwatch, яка займається аналітикою в соцмережах, реклама в Twitter в середньому коштує $6,46 на 1 000 реакцій.

В загальному результаті увага до цих екстремістських акаунтів ймовірно принесе компанії за рік $19 млн завдяки рекламі.

«Лише ці 10 сумнівних акаунтів дають Twitter мільярди переглядів, які Ілон Маск може продати відомим американським брендам, таким як Apple, Amazon і НФЛ. Реклама брендів зʼявляється поруч із ненавистю рівня нацистів і брехнею, що може вбити», – сказав Ахмед.

Нандіні Джаммі, співзасновниця неприбуткової організації Check My Ads Institute, сказала, що згодна із висновками ЦПЦН, хоча цифра у $19 млн рекламних доходів є приблизною.

«Точну визначити доходи від реклами неможливо, бо ланцюг поставок цифрової реклами – це темне питання, але ми знаємо, що це багато грошей», – каже Джаммі.

Ілон Маск Twitter /Getty Images

З приходом в Twitter Ілона Маска компанію все частіше звинувачують у тому, що вона дозволяє поширювати ненависницький контент. Фото Getty Images

У четвер Антидефамаційна ліга (АДЛ) випустила звіт про 18 екстремістів і поширювачів дезінформації, чиї акаунти Маск повернув на платформу.

«За останні кілька тижнів низка проблемних груп та осіб повернули свої акаунти в Twitter, збільшила використання своїх сторінок або створила нові профілі на платформі», – повідомляється у звіті.

Вісімнадцять екстремістів знову поширюють ненависть, неправдиву інформацію і теорії змови. За словами АДЛ, вони поскаржилися на ці 18 акаунтів через расистські та антисемітські пости, але Twitter ніяк не відреагував і не вжив заходів з цього приводу.

Обережно: пропаганда

Єврокомісія теж незадоволена модерацією контенту Масковій компанії. Європейський орган випустив звіт, в якому стверджується, що останні пів року Twitter відстає від інших великих соцмереж у боротьбі із дезінформацією.

Єврокомісія зазначає, що платформа недостатньо серйозно ставиться до цієї проблеми і все більше виникає занепокоєння тим, чи здатна компанія модерувати контент під керівництвом Маска.

Twitter не надав ЄС повний звіт про боротьбу із дезінформацією на платформі за останні шість місяців, повідомила Єврокомісія. Європейський виконавчий орган заявив, що звіт про заходи компанії із запровадження нової хартії ЄС проти дезінформації, який Twitter все ж надав, був неповноцінний. В ньому бракувало даних і не було плану роботи із фактчекерами.

Не на користь компанії і план закрити доступ до свого API. Ця опція допомагає дослідникам перевіряти платформу і моніторити такі теми, як політична поляризація і дезінформація.

Головний дипломат ЄС Жозеп Боррель попередив, що це може завадити боротьбі із дезінформацією в час, коли це так необхідно, особливо враховуючи російську пропаганду проти України.

Віцепрезидентка Єврокомісії Вера Йоурова також занепокоєна кремлівською пропагандою. Вона сказала, що Росія веде «повномасштабну дезінформаційну війну і соцмережам треба виконувати свої зобовʼязання».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд