«Я можу нести будь-яку нісенітницю». Як антисемітизм коштував Каньє Весту контракту з Adidas та місця у рейтингу Forbes /Getty Images
Категорія
Світ
Дата

«Я можу нести будь-яку нісенітницю». Як антисемітизм коштував Каньє Весту контракту з Adidas та місця у рейтингу Forbes

3 хв читання

Getty Images

Антисемітські випади в соцмережах, на концертних виступах та в пресі обійшлися популярному реперу в $1,5 млрд. Усі великі фірми, які він рекламував, і головний партнер – німецька Adidas, розірвали з ним стосунки.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ще кілька днів тому Каньє Вест дражнив Adidas заявами, що компанії не вистачить духу відмовитися від його послуг після шквалу антисемітських висловлювань у соціальних мережах, на концертах та у ЗМІ. «Я можу нести будь-яку антисемітську нісенітницю, і Adidas мене не звільнить», – говорив репер, який наприкінці вересня офіційно змінив ім’я на «Є». Вест помилявся: репутація виявилася для Adidas важливішою.

Музикант працював з Adidas із 2013-го. Лінійка супердорогих кросівок Yeezy, які він створив разом із компанією, стала неймовірно популярною. Це, на думку Веста, робило його недоторканним. На продаж спортивного взуття Yeezy припадає 4–8% виторгу Adidas, підрахували аналітики інвестиційного банку Cowen. Для Є угода з німецькою компанією з виробництва спортивного одягу була ще важливішою: вона принесла йому $1,5 млрд.

Jamel Toppin

Каньє Вест працював з Adidas із 2013-го. Лінійка супердорогих кросівок Yeezy, які він створив спільно з компанією, стала неймовірно популярною Фото Jamel Toppin

Своїми антисемітськими випадами Є підставив Adidas під удар. Її засновників і до цього звинувачували у зв’язках з нацистами, а коли антисемітизм Є почали обговорювати відомі голлівудські продюсери, громадський тиск на Adidas посилився. Висловлювання репера підняли хвилю гніву, від компанії вимагали розірвати стосунки з Є. Декілька тижнів Adidas зберігала мовчання, і лише 6 жовтня заявила, що «аналізує» своє партнерство з Є.

Фото банера, що з’явився над автострадою в Лос-Анджелесі з написом «Каньє має рацію щодо євреїв», стало для Adidas останньою краплею. Банер вивісила група білих супремасистів. На фото видно, як вони, стоячи на автомобільному мосту, віддають нацистське вітання водіям унизу. Очевидно, своїм написом расисти натякали на твіт Є про те, що він зараз включить «смертельний режим третього рівня» проти євреїв. За цей пост Twitter заблокував його акаунт. За інші антисемітські висловлювання його заблокував Instagram, а тисячі користувачів соціальних мереж почали вимагати, щоб Adidas негайно розірвала контракт із Є.

Мінус півтора мільярда

25 жовтня Adidas здалася: вона оголосила, що припиняє співпрацю із репером. Компанія зупиняє виробництво продуктів під брендом Yeezy і перестане робити виплати Є та його компаніям. Цей крок обійдеться Adidas дорого, але для Є втрати будуть ще відчутнішими. Своїми висловлюваннями Вест навмисно знищив більшу частину свого статку: людина, чиє фото Forbes публікувала на своїй обкладинці, більше не мільярдер. Є не відповів на прохання Forbes про коментар.

Getty Images

Висловлювання Веста підняли хвилю гніву, від Adidas вимагали негайно розірвати стосунки з Є Фото Getty Images

Forbes оцінив вартість угоди з Adidas у $1,5 млрд, виходячи із сукупного річного виторгу, який отримував Вест. Опитавши галузевих експертів, Forbes з’ясував, що виплати, які Є отримував від Adidas, нагадували авторські відрахування за музичні альбоми та фільми. За словами експертів, Є міг продати Adidas авторські права на бренд так само, як Боб Ділан, Брюс Спрінгстін та десятки інших музикантів продають права на свої хіти.

Без контракту Adidas статки Є Forbes оцінює у $400 млн. До них входить нерухомість, гроші, каталог музичних творів і 5% у компанії Skims, що займається пошиттям одягу для колишньої дружини репера Кім Кардаш’ян (джерело, близьке до Skims, повідомило Forbes, що Є не має відношення до бренду з 2019 року).

Війна з Forbes

З виключенням Є зі списку мільярдерів завершується багаторічна суперечка між репером і Forbes. Каньє Вест завжди вважав, що його статки недооцінені. Вперше потрапивши до рейтингу мільярдерів 2020-го зі статком $1 млрд, Є був незадоволений. «У мене не мільярд, – написав він нам тоді. – У мене $3,3 млрд, у Forbes ніхто рахувати не вміє».

Історія повторювалася щороку: Є продовжував скаржитися на низькі оцінки. Цього року Є надіслав документи, в яких стверджував, що тільки його партнерство з Adidas коштує $4,3 млрд. Коли репер дізнався, що Forbes оцінив його статки в $2 млрд, його невдоволення Forbes потрапило до таблоїдів.

Втрата Adidas стала каменем на могилі рекламних контрактів Веста з іншими компаніями. Gap припинив співпрацю з Yeezy у вересні. У середині жовтня JPMorgan перестав обслуговувати рахунки Веста. Французький будинок моди Balenciaga розірвав з ним контракт 21 жовтня, лише через кілька тижнів після того, як репер пройшов подіумом на Тижні моди в Парижі.

Цього тижня продюсерська компанія MRC заявила, що не випускатиме в ефір готовий документальний фільм про Є. А креативне агентство CAA, з яким Є мав контракт, відмовилося з ним працювати.

CAA співпрацювало з Вестом з 2013 року і спільно з ним створювало бренд Yeezy. За десятиліття, що минуло з того часу, Є встиг посваритися з Тейлор Свіфт, компанією звукозапису Universal Music Group, Кім Кардаш’ян та її колишнім бойфрендом Пітом Девідсоном.

Навряд чи антисемітський скандал чомусь навчив Є. Минулого тижня він опублікував своє перше повідомлення у Parler – праворадикальній соцмережі, яку він погодився купити за неназвану суму, коли йому закрили доступ до Twitter та Instagram. Є процитував Біблію: «Що ж сказати про це? Якщо Бог за нас, хто проти нас?».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд