Співзасновник monobank Олег Гороховський, 47, отримав дві нагороди у межах премії Forbes «Підприємець року», що відбулася 10 лютого, – у номінаціях «Цифрова експансія року» та «Приз глядацьких симпатій». Як особистий бренд СЕО та власника допомагає у бізнесі і що Гороховський хотів би спитати у Ілона Маска?
До початку 2020-х в Україні виросло ціле покоління підприємців, які активно користуються соцмережами та не бояться безпосередньо контактувати зі своєю аудиторією.
Гороховський був одним із перших. Ще з часів роботи у ПриватБанку, де він очолював напрямок роздрібного бізнесу, банкір регулярно розповідає на своїй сторінці у Facebook на 112 000 підписників (а зараз – і в Telegram-каналі під назвою «ОГо», де близько 60 000 читачів) про світові бізнес-тренди, ділиться новинами monobank, коментує новини, тролить конкурентів та гостро дискутує з іншими бізнесменами та топменеджерами. Останній приклад подібної дискусії – публічна суперечка із СЕО «Київстар» Олександром Комаровим.
Така модель поведінки підприємця перетворює на архаїзм відому приказку, що «гроші люблять тишу», констатує керівник українського офісу рекрутингової компанії Korn Ferry Роман Бондар. Вміння комунікувати, каже він, стає однією із обовʼязкових компетенцій для СЕО топкласу.
«Люди відчувають велику лояльність до бренда, коли за ним стоїть персона, яка сповідує певні цінності та яку хочеться наслідувати», – зазначає Бондар.
Особистий бренд Гороховського допомагає бізнесу monobank, підтверджує Ірина Старомінська, голова Універсалбанку, на базі якого працює проєкт. Консервативність, з якою зазвичай асоціюються банки, додає керівник регіонального офісу азербайджанського NEQSOL Holding та екс-СЕО Райффайзен Банку Аваль Володимир Лавренчук, пішла в минуле і тепер швидше шкодить банкірам, ніж йде на користь.
Феномен Гороховоського, за словами Лавренчука, – у створенні репутації цікавого спікера з фінансових та стратегічних питань. «Однієї дотепності та легкожанровості недостатньо, – вважає він. – Такі швидко зʼявляються, але так само швидко зникають.
Використовувати комунікації для розвитку бізнесу, каже Бондар, – складне та тонке завдання. «За багатьма СЕО стоять професійні команди комунікаційників», – розповідає він.
Свої нагороди Гороховський отримав із рук Віри Платонової, старшої віцепрезидентки та директорки регіонального підрозділу Visa в Україні, Грузії, країнах СНД та Південно-Східної Європи, та маркетинг-директорки «Київстар» Тетяни Лукинюк, із чиїм шефом банкір нещодавно посперечався у соцмережах.
«Я точно знаю, що навчитися можна всього, – як розвивати бізнес, як керувати компанією, як розвивати людей, але навчитися в себе закохувати – це талант, – сказала Лукинюк. – Наш номінант це зробив із мільйонами українців, і я входжу до їхнього числа».
Платонова і Лукинюк поставили Гороховському серію питань – про бізнес, підприємницький талант і майбутнє економіки. Forbes публікує скорочені та відредаговані для ясності версії обох бліц-інтервʼю.
«Запитайте краще, яке питання я б поставив Ілону Маску»
Віра Платонова: Олеже, ви один із найгеніальніших, на мій погляд, підприємців України. Як ви вважаєте, які основні риси успішного підприємця будуть актуальні через 10 років?
Олег Гороховський: Ми часто недооцінюємо далеку перспективу та переоцінюємо найближчу. Те, як швидко все йде, і та швидкість змін, які ми бачимо, приведе до того, що ми всі збиратимемося не очно, а у метавсесвіті. Це буде не менш круто, і ми зможемо вибрати собі образи.
Якщо серйозніше, то спрогнозувати складно. Подивитися, які зміни відбулися за попередні десять років (десять років тому навіть соцмереж майже не було), – страшно уявити, де ми будемо.
Відомий вчений-футуролог Реймонд Курцвейл передбачив, що до 2030 року людство навчиться продовжувати життя настільки, що люди фактично стануть безсмертними. Бажаю, щоб у нас усіх вистачило грошей до 2030 року скористатися цими благами цивілізації. Усі інновації спочатку дуже дорогі, і лише вибрані з присутніх зможуть зустріти 2122 рік. Через 10 років зустрінемось і перевіримо, чи мав рацію Курцвейл.
Наступне питання…
У вас складні питання. Давайте краще запитаємо, яке питання я поставив би Ілону Маску.
І що?
Я не став би ставити Маску ті питання, які краще за мене поставить Forbes. А Маск їм, напевно, дасть інтервʼю, якщо ще не дав. Я б у нього запитав віч-на-віч, про яку криптовалюту буде наступний його твіт.
Потрібно запитати… Як ви вважаєте, від якої аналогової функції у банкінгу ми ніколи не зможемо відмовитися?
Це просте запитання. Ми ніколи не відмовимося від чеків. Бо що б не відбувалося у банкінгу, а у США чеки як були з моменту заснування індустрії, так і залишаються досі. Незабаром карток не буде, готівки не буде, а чеки залишаться.
«Будь-яке відставання рано чи пізно можна надолужити»
Тетяна Лукинюк: Крипта: так чи ні?
Гороховський: Крипта – так.
Добре. Фінтех – це зрозуміло, круто, швидко розвивається, великі перспективи. А в який наступний «тех» ви вклали б гроші?
Якщо ви подивитеся, як розвиваються технології, то все, що стосується технологій, незалежно від того, на якому рівні розвитку зараз перебуваєш, – накривається глобалізацією. Можна нічого не робити з інтернетом, але прийде Маск і накриє тебе супутниковим інтернетом. Можна нічого не робити з медициною, але рано чи пізно телемедицина та роботизація досягнуть такого рівня, що можна буде з Ізраїлю управляти операцією у Харкові.
Будь-які напрямки, які може накрити технологічний прогрес, є перспективними, і я у них вірю. Зі спортом, театром, музикою, культурою – складно. Тобто там, де технології хоч і розвиваються, але багато залежить від таланту. А щодо технологій, то будь-яке відставання рано чи пізно можна надолужити.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.