Кадр із гри Destiny 2
Категорія
Картина дня
Дата

PlayStation vs Xbox. Sony купує розробника ігор Bungie за $3,6 млрд. Як японська компанія намагається не відставати від Microsoft

3 хв читання

Кадр із гри Destiny 2

Конкуренція між ігровими гігантами триває. У січні Microsoft купила студію Activision Blizzard за рекордні $68 млрд, а Take-Two – власниця франшиз GTA – заплатила $12,7 млрд за розробника мобільних ігор Zynga. Прийшла черга Sony: японська корпорація 31 січня оголосила про купівлю американської студії Bungie за $3,6 млрд

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Основне з угоди

  • Студія Bungie продовжить розробляти ігри самостійно. Її франшизи Halo та Destiny не стануть ексклюзивами для ігрової консолі Sony PlayStation. «Ми хочемо, щоб світи, які ми створюємо, були доступні всім, хто любить ігри», – пояснює СЕО Bungie Піт Парсонс.
  • Разом із Sony компанія Bungie хоче розробляти нові ігрові франшизи в майбутньому.
  • Для Sony це найбільша покупка на ринку відеоігор. У 2021 році Sony також придбала фінську студію Housemarque, американську Bluepoint Games та британську Firesprite.

Студіям потрібні ексклюзиви

Головна складова успіху ігрової компанії – це ексклюзивний контент. Microsoft і Sony не заробляють на продажі консолей – більшість доходу приносять ігри та підписка на них. Компанія Microsoft, наприклад, має власний ігровий стримінг Xbox Game Pass із сотнями ігор. Ним користуються 25 млн користувачів. Пропозиція Sony – PlayStation Plus, яка щомісяця роздає дві-три безкоштовні гри та дає знижки передплатникам.

В Україні місячна підписка на Xbox Game Pass коштує приблизно 380 грн; на PlayStation Plus – 209 грн.

Sony також розробляє «ігровий Netflix» із кодовим імʼям Spartacus, пише Bloomberg. За даними видання, його підписники зможуть грати в нові та старі ігри, які доступні на PlayStation.

І Sony, і Microsoft запевняють, що студії, які вони купили, будуть незалежними та випускатимуть ігри для різних платформ. Проте основна мета таких покупок – розширити власний каталог ігор і доповнити його ексклюзивами, говорить в колонці для Forbes інженер Wargaming Олександр Піндик. «Ексклюзиви Sony сприяють продажам консолей PlayStation», – вважає він.

Що відомо про Bungie

Bungie заснована у 1991 році двома студентами Чиказького університету. У 2000 році студію купила Microsoft. Ігри Bungie були одними з перших на консолі Xbox. У 2007 році студії розійшлися, але Microsoft досі володіє правами на гру Halo, яку випустила Bungie.

У 2010 році Bungie підписала 10-річну угоду із Activision, яка хотіла отримати права на гру Destiny. Розірвали співпрацю раніше, у 2019 році, бо шутер Destiny не виправдав фінансових очікувань.

Зараз Bungie щороку заробляє на Destiny $100 млн. Вона залишається однією з найпопулярніших франшиз.

Sony важко конкурувати з Microsoft. Чому

Сьогодні в портфоліо Microsoft – 23 ігрові студії, а у Sony – 17. Стратегія Microsoft така: влити мільярди в незалежних розробників, дозволити їм видавати власні ігри, а потім сподіватися, що ці ігри злетять і приведуть нових передплатників.

Серед останніх покупок Microsoft: Activision Blizzard, Bethesda, Ninja Theory, Playground Games, Double Fine і Obsidian Entertainment. Це означає, що у портфоліо компанії тепер є такі хіти, як Call of Duty, The Outer Worlds і Fallout.

На відміну від Microsoft, Sony не може купувати стільки ігрових студій – її дохід від ігор набагато менший. За 2021 рік ігри принесли Microsoft близько $15 млрд, а Sony – усього $3 млрд.

Sony слідкує за кожним кроком свого головного конкурента на ринку ігрових консолей. Коли Microsoft оголосила, що купує Activision Blizzard, акції Sony впали на 14%. Інвестори злякалися, що Microsoft зробить Call of Duty ексклюзивним для Xbox, завдавши Sony $87-260 млн збитків. Поки що цього не сталося, але не відомо, як Microsoft розпоряджатиметься новими іграми.

Боротьба Microsoft та Sony схожа на протистояння Netflix та HBO

Ігровий ринок зараз повторює долю стримінгових сервісів. Netflix, HBO, Apple TV, Peacock теж боролися за найкращі франшизи, наприклад за серіал «Друзі» чи «Володаря перснів».

За останні декілька років конкуренція на ігровому ринку стала більш запеклою: лише в 2021 році компанії уклали більше 250 угод на суму понад $38 млрд. Для порівняння: у 2020-му ця сума не перевищувала $9 млрд.

Іграми цікавляться не лише виробники консолей, а й інші техкомпанії: Netflix у 2021 році запустила мобільні ігри, а Google у 2019-ому купила студію розробки Typhoon Studio, щоб розвивати хмарний ігровий сервіс Stadia. Маленьким студіям така увага на користь: техгіганти дають їм те, без чого розробка ігор неможлива, стабільне фінансування та впевненість у завтрашньому дні.

Регуляторів ринку, однак, стратегія монополізації не влаштовує – вони не хочуть, щоб незалежні студії належали гігантам. Угоду між Microsoft та Activision Blizzard, наприклад, вирішили віддати в руки Федеральної торгової комісії США. Її очолює Ліна Хан – запеклий ворог Google, Amazon, Facebook та Apple. Вона виступає проти монополізації ринку та заохочує американський уряд розділити великі компанії.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд