Call of Duty Warzone Pacific
Категорія
Інновації
Дата

Кіберспорт та мобільні ігри. Навіщо Microsoft розщедрилася на купівлю Activision Blizzard – розповідає інженер Wargaming

Call of Duty Warzone Pacific

У вівторок, 18 січня, Microsoft анонсувала купівлю Activision Blizzard – розробника ігор Warcraft, Diablo та Call of Duty – за $68,7 млрд. Це найбільша угода в ігровому секторі. Останні два роки Microsoft – власник ігрових консолей Xbox – активно купує студії, щоб розвивати ігровий підрозділ. Навіщо творцю Windows ігри та як рекордна угода вплине на індустрію

Forbes запустив YouTube-проєкт «Країна героїв». Дивіться новий епізод про ХЕРСОН після окупації

Привабливий ринок

Сьогодні в портфоліо Microsoft – 23 ігрові студії. До Activison Blizzard найбільшою покупкою компанії була студія ZeniMax за $7,5 млрд Microsoft отримав компанії, яким належать права на ігри The Elder Scrolls, Fallout та DOOM.

Microsoft вигідно виходити на ринок відеоігор – його обсяг у 2021 році становив $180 млрд, а кількість гравців перевищила 3 млрд людей. Ринок може зрости до $314 млрд до 2027 року, згідно з Mordor Intelligence. Допомагає пандемія та соціальні обмеження, більша різноманітність гри, розвиток стримінгів та кіберспорту.

Найпривабливіша ніша – мобільні ігри. Торік вони заробили $93,2 млрд. Наприклад, Apple ще у 2019 році отримала від ігрових комісій близько $8,5 млрд – це більше, ніж тоді заробили Microsoft, Sony, Nintendo та Activision Blizzard разом узяті.

Відтоді індустрія тільки зросла та затягнула нових гравців. Google, Samsung, Qualcomm, Amazon, Netflix – всі вони купують ігрові студії та створюють нові пристрої. На горизонті – поява нових технологій віртуальної та доповненої реальності, в які інвестують ті самі Apple, Google, Meta, Samsung та Qualcomm.

Мотивація Microsoft

Microsoft давно освоїлася на ринку відеоігор. Її операційна система Windows – домінуюча платформа для ігор на PC, а консолі Xbox – добре продаються в США та Канаді, хоч і поступаються за популярністю Sony PlayStation. Проблема в тому, що Microsoft, як і Sony, не заробляє на продажу консолей. Дохід приносить передплата на сервіс Xbox Game Pass, за який платять 25 млн користувачів.

Купівля Activision Blizzard розвʼязує для Microsoft кілька проблем. Перша – розширення каталогу ігор у Game Pass, адже туди, найімовірніше, увійдуть усі ігри Activision Blizzard. Також можливо, що нові продукти Activision Blizzard випускатиме ексклюзивно для консолей Xbox та PC.

Зараз за цією ж моделлю розвивається Sony – її ексклюзиви для PlayStation сприяють продажам консолей. Новина про угоду Microsoft та Activision обвалила акції японської компанії на 13%, знизивши ціну Sony на $20 млрд за один день.

Кіберспорт та мобільні ігри. Навіщо Microsoft розщедрилася на купівлю Activision Blizzard – розповідає інженер Wargaming /Фото 1

Кадр із Call of Duty

Друга проблема, яку хоче розвʼязати Microsoft завдяки Activision Blizzard, – це вихід на ринок мобільних ігор. У складі Activision Blizzard є компанія King – власник франшиз Candy Crush Saga, Farm Heroes Saga, Crash Bandicoot: On the Run – найбільший гравець на цьому ринку. Таким чином, Microsoft залучить аудиторію казуальних мобільних гравців.

Третя – це кіберспорт. Разом з Activision Blizzard під Microsoft підпадає Major League Gaming – професійна ліга відеоігор, яка займається проведенням турнірів з кіберспортивних дисциплін. До того ж у Activision Blizzard є власні кіберспортивні ігрові продукти – Call of Duty та Overwatch.

Слушний момент для угоди

Microsoft придбав Activision Blizzard у слушний момент. Компанія досі розбирається в суді з проблемами сексуального домагання, тому Microsoft змогла купити її дешевше, ніж вона коштувала кілька років тому. Це допоможе навести лад у Blizzard – зупинити відтік кадрів, знизити кількість негативних оцінок від співробітників та ґарантувати випуск запланованих ігор.

Кіберспорт та мобільні ігри. Навіщо Microsoft розщедрилася на купівлю Activision Blizzard – розповідає інженер Wargaming /Фото 2

CEO Activision Blizzard Боббі Котик. Він причетний до скандалу про домагання у компанії.

Серед інших нагальних проблем, які хоче розвʼязати Microsoft, – дефіцит консолей та комісія Apple для розробників ігор. Сама Microsoft готова відмовитися від заробітків на комісійних заради розширення аудиторії. Наприклад, їх новий магазин Windows Store дозволяє працювати іншим майданчикам – наприклад, маркетплейс від Epic Games, без комісії. Також для посилення позицій у мобільному секторі ігор у Windows 11 з'явилася підтримка додатків Android і Amazon App Store.

Підписка Game Pass Ultimate, яка розповсюджується на Xbox та PC, а для слабких комп'ютерів та смартфонів дозволяє грати в ігри через хмарний сервіс Xbox Cloud Gaming – частково розвʼязує проблему дефіциту консолей.

Якщо з'єднати все в одну картину, то вийде, що користувач працює, комунікує і розважається в екосистемі Microsoft. При цьому не має значення, який у нього пристрій: PC, Mac, Android, iPhone, Xbox, PlayStation або Nintendo – на кожній із цих платформ є продукти Microsoft.

Що це означає для ігрової промисловості

Придбання Activision Blizzard показало тренд на монополізацію всього ринку в руках кількох великих компаній. Поки що Nintendo може почуватися спокійно через те, що не конкурує з Microsoft, але для Sony зараз настали непрості часи.

Засновник PlayStation почав захищати свої активи, купуючи ігрові студії, з якими він тісно взаємодіє, але цього замало – компанії потрібно відповісти. Такою відповіддю можуть бути лише успішні ексклюзивні ігри на власній платформі.

Чи буде цього достатньо – невідомо, адже гравця складно переконати купувати гру за $70, якщо в конкурента вона доступна у підписці в день виходу.

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Катерині Рещук – [email protected]
Новий випуск Forbes Ukraine

Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні