Call of Duty Warzone Pacific
Категорія
Інновації
Дата

Кіберспорт та мобільні ігри. Навіщо Microsoft розщедрилася на купівлю Activision Blizzard – розповідає інженер Wargaming

Call of Duty Warzone Pacific

У вівторок, 18 січня, Microsoft анонсувала купівлю Activision Blizzard – розробника ігор Warcraft, Diablo та Call of Duty – за $68,7 млрд. Це найбільша угода в ігровому секторі. Останні два роки Microsoft – власник ігрових консолей Xbox – активно купує студії, щоб розвивати ігровий підрозділ. Навіщо творцю Windows ігри та як рекордна угода вплине на індустрію

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

Привабливий ринок

Сьогодні в портфоліо Microsoft – 23 ігрові студії. До Activison Blizzard найбільшою покупкою компанії була студія ZeniMax за $7,5 млрд Microsoft отримав компанії, яким належать права на ігри The Elder Scrolls, Fallout та DOOM.

Microsoft вигідно виходити на ринок відеоігор – його обсяг у 2021 році становив $180 млрд, а кількість гравців перевищила 3 млрд людей. Ринок може зрости до $314 млрд до 2027 року, згідно з Mordor Intelligence. Допомагає пандемія та соціальні обмеження, більша різноманітність гри, розвиток стримінгів та кіберспорту.

Найпривабливіша ніша – мобільні ігри. Торік вони заробили $93,2 млрд. Наприклад, Apple ще у 2019 році отримала від ігрових комісій близько $8,5 млрд – це більше, ніж тоді заробили Microsoft, Sony, Nintendo та Activision Blizzard разом узяті.

Відтоді індустрія тільки зросла та затягнула нових гравців. Google, Samsung, Qualcomm, Amazon, Netflix – всі вони купують ігрові студії та створюють нові пристрої. На горизонті – поява нових технологій віртуальної та доповненої реальності, в які інвестують ті самі Apple, Google, Meta, Samsung та Qualcomm.

Мотивація Microsoft

Microsoft давно освоїлася на ринку відеоігор. Її операційна система Windows – домінуюча платформа для ігор на PC, а консолі Xbox – добре продаються в США та Канаді, хоч і поступаються за популярністю Sony PlayStation. Проблема в тому, що Microsoft, як і Sony, не заробляє на продажу консолей. Дохід приносить передплата на сервіс Xbox Game Pass, за який платять 25 млн користувачів.

Купівля Activision Blizzard розвʼязує для Microsoft кілька проблем. Перша – розширення каталогу ігор у Game Pass, адже туди, найімовірніше, увійдуть усі ігри Activision Blizzard. Також можливо, що нові продукти Activision Blizzard випускатиме ексклюзивно для консолей Xbox та PC.

Зараз за цією ж моделлю розвивається Sony – її ексклюзиви для PlayStation сприяють продажам консолей. Новина про угоду Microsoft та Activision обвалила акції японської компанії на 13%, знизивши ціну Sony на $20 млрд за один день.

Кіберспорт та мобільні ігри. Навіщо Microsoft розщедрилася на купівлю Activision Blizzard – розповідає інженер Wargaming /Фото 1

Кадр із Call of Duty

Друга проблема, яку хоче розвʼязати Microsoft завдяки Activision Blizzard, – це вихід на ринок мобільних ігор. У складі Activision Blizzard є компанія King – власник франшиз Candy Crush Saga, Farm Heroes Saga, Crash Bandicoot: On the Run – найбільший гравець на цьому ринку. Таким чином, Microsoft залучить аудиторію казуальних мобільних гравців.

Третя – це кіберспорт. Разом з Activision Blizzard під Microsoft підпадає Major League Gaming – професійна ліга відеоігор, яка займається проведенням турнірів з кіберспортивних дисциплін. До того ж у Activision Blizzard є власні кіберспортивні ігрові продукти – Call of Duty та Overwatch.

Слушний момент для угоди

Microsoft придбав Activision Blizzard у слушний момент. Компанія досі розбирається в суді з проблемами сексуального домагання, тому Microsoft змогла купити її дешевше, ніж вона коштувала кілька років тому. Це допоможе навести лад у Blizzard – зупинити відтік кадрів, знизити кількість негативних оцінок від співробітників та ґарантувати випуск запланованих ігор.

Кіберспорт та мобільні ігри. Навіщо Microsoft розщедрилася на купівлю Activision Blizzard – розповідає інженер Wargaming /Фото 2

CEO Activision Blizzard Боббі Котик. Він причетний до скандалу про домагання у компанії.

Серед інших нагальних проблем, які хоче розвʼязати Microsoft, – дефіцит консолей та комісія Apple для розробників ігор. Сама Microsoft готова відмовитися від заробітків на комісійних заради розширення аудиторії. Наприклад, їх новий магазин Windows Store дозволяє працювати іншим майданчикам – наприклад, маркетплейс від Epic Games, без комісії. Також для посилення позицій у мобільному секторі ігор у Windows 11 з'явилася підтримка додатків Android і Amazon App Store.

Підписка Game Pass Ultimate, яка розповсюджується на Xbox та PC, а для слабких комп'ютерів та смартфонів дозволяє грати в ігри через хмарний сервіс Xbox Cloud Gaming – частково розвʼязує проблему дефіциту консолей.

Якщо з'єднати все в одну картину, то вийде, що користувач працює, комунікує і розважається в екосистемі Microsoft. При цьому не має значення, який у нього пристрій: PC, Mac, Android, iPhone, Xbox, PlayStation або Nintendo – на кожній із цих платформ є продукти Microsoft.

Що це означає для ігрової промисловості

Придбання Activision Blizzard показало тренд на монополізацію всього ринку в руках кількох великих компаній. Поки що Nintendo може почуватися спокійно через те, що не конкурує з Microsoft, але для Sony зараз настали непрості часи.

Засновник PlayStation почав захищати свої активи, купуючи ігрові студії, з якими він тісно взаємодіє, але цього замало – компанії потрібно відповісти. Такою відповіддю можуть бути лише успішні ексклюзивні ігри на власній платформі.

Чи буде цього достатньо – невідомо, адже гравця складно переконати купувати гру за $70, якщо в конкурента вона доступна у підписці в день виходу.

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні