Категорія
Лідерство
Дата

Хочете наймати кращих працівників на ринку? Ось як це зробити – на прикладах відомих українських компаній

5 хв читання

Хочете наймати кращих працівників на ринку? Ось як це зробити – на прикладах відомих українських компаній /Getty Images

Getty Images

Сильний бренд роботодавця дозволяє економити на пошуку фахівців, з таких компаній звільняються рідше, а самі компанії ростуть швидше. Як сформувати такий бренд роботодавця і наймати кращих.

За останні 50 років глобально змінилася сама суть роботи. За оцінкою McKinsey&Co, лише 30% нових робочих місць пов'язані з діяльністю за алгоритмами, а праця 70% людей передбачається з елементами творчості й аналізу. Значить, креативність, вміння вирішувати комплексні проблеми та гнучкість мислення – ті якості, за які будуть битися роботодавці.

Створення сильного бренду роботодавця, який відображає суть вашої організації – від робочого середовища, досвіду співробітників до цінностей команди, – має вирішальне значення для залучення талановитих фахівців.

Щоб зрозуміти, чому це важливо, давайте подивимося на результати дослідження Randstad employer brand research, яке вперше охопило ринок України в 2019 році. У ньому взяли участь 9498 респондентів.

  • Компанії з сильним брендом роботодавця привертають вдвічі більше кандидатів на вакансію, ніж зі слабким, а їхні витрати на персонал нижчі.
  • 68% претендентів кажуть, що з більшою ймовірністю подадуться на вакансію, якщо в компанії сильний бренд.
  • 50% респондентів стверджують, що не стали б працювати в компанії з поганою репутацією – навіть за умови більш високої зарплати.

Якщо підсумувати, то сильний бренд роботодавця дозволяє, по-перше, економити на пошуку фахівців, по-друге, співробітники з таких компаній звільняються рідше, по-третє, компанії з сильним HR-брендом ростуть швидше.

Як сформувати «сильний бренд роботодавця»?

Важливо розуміти, що цей процес починається задовго до самого працевлаштування. Кандидати вивчають цікаві їм компанії в середньому за шість місяців до старту активного пошуку роботи. І саме на цьому етапі важливий HR-бренд.

Перше враження не можна справити вдруге

Як показують дослідження, 96% претендентів перевіряють репутацію потенційного роботодавця перед тим, як відправити заявку на вакансію (Randstad Employer Brand Research, 2019).

Незалежно від того, переглядає людина пропозиції роботи на джоб-сайтах чи знайомиться з компанією через кар'єрну сторінку, вона піде з певним уявленням про вашу культуру, цінності і те, як ви ставитеся до співробітників. Але чи захоче він після цього виділити додаткові півгодини, щоб написати якісний супровідний лист і точно потрапити на співбесіду, чи ні, залежить від того, що саме він побачить.

Перш за все кандидати досліджують вебпортали з відгуками, соціальні мережі та сайт компанії. Відгуки про роботодавця від колишніх або нинішніх співробітників – найпріоритетніший запит, але також важливо, як компанія реагує на ці відгуки, в тому числі негативні. 70% претендентів змінюють ставлення до поганих відгуків, якщо організація на них відповідає.

Для молодих претендентів першими в списку на перевірку будуть соцмережі й реакція компанії на коментарі. Шукачі роботи у віці до 24 років для знайомства з роботодавцем дивитимуться Instagram, а ті, кому до 35 — Facebook (Randstad Employer Brand Research, 2019).

Ви можете не займатися розбудовою бренду роботодавця, але це не означає, що у вас його не буде. Якщо компанія сама не формує HR-бренд, за неї це зроблять інші, наприклад співробітники чи конкуренти. Вони будуть доносити ринку ті ключові повідомлення та характеристики, які вважатимуть за потрібне.

Приклади для натхнення

Instagram креативного агентства Banda чесно розповідає про внутрішню кухню компанії. Тут можна почитати історії кар'єрного розвитку співробітників, познайомитися з новачками, порадіти запуску проектів, а також побачити закулісся офісного життя.

Facebook page IT компанії DataArt – тут можна знайти підбірки вакансій, уроки англійської мови на прикладах частих фраз в IT-cфері, ознайомитися зі стилем роботи команди.

Кар'єрна сторінка GoodWine – тут і відео зі співробітниками, і вакансії, і можливості професійного розвитку в компанії.

Хочете наймати кращих працівників на ринку? Ось як це зробити – на прикладах відомих українських компаній /Фото 1

Instagram креативного агентства Banda

Окремо важливо сказати про опис вакансії

Вакансія – це промо-текст компанії. Вона має бути унікальною і передавати культурний код організації. Це не про банальний опис «обов'язки – умови – вимоги». Пишіть про те, що цікаво кандидатам: як буде виглядати робочий день співробітника? З ким він працюватиме? Яке завдання ви поставите перед людиною насамперед? Хто раніше займав цю позицію і чому пішов?

Кожна хвилина, інвестована в підготовку вакансії, окупиться зекономленими годинами й мільйонами нервових клітин у процесі розбору резюме й співбесід, а також допоможе залучити саме тих претендентів, які потрібні вам.

Знайомство без зобов'язань

Дослідження підтверджують, що 68% кандидатів хочуть протестувати взаємодію з компанією до працевлаштування (London's Employer Branding Agency Research, 2018).

Здобувачі хочуть познайомитися з командою і керівником, побачити офіс, дізнатися про амбіції компанії, про кар'єрні можливості.

Як це можна зробити.

  • Дні відкритих дверей та екскурсії, на яких можна познайомитися з командою, розпитати про культуру організації та перейнятися тим, як влаштоване офісне життя. Поки що в нашій країні це новий формат, але його ефективність уже випробували на собі такі компанії, як Quadrate28, ПРООН, Govitall, Philip Morris Україна.
  • Виступи співробітників і керівників на експертних заходах, статті в медіа. Наприклад, розповідь одного із співробітників про його професії може вигідно показати вашу компанію і вас як роботодавця; а історії про ваші правила, факапи й секрети успіху розкриють внутрішню кухню.
  • Сторінки компанії на кар'єрних сайтах і джоб-порталах. Детальне занурення в життя вашого офісу, кар'єрні історії співробітників, приклади досягнень чи неформальних тусовок дадуть змогу кандидату завчасно приміряти такий стиль роботи на себе і зрозуміти, чи бачить він себе частиною вашої команди. Приклади: історія про роботу в школі Think Global, культура команди Grade Education Center, робота в Jooble.
  • Відео про компанію допомагає уявити, як у вас усе влаштовано, побачити реальних людей і краще відчути культуру. Воно дає додаткову інформацію кандидатам не лише на раціональному, а й на емоційному рівні. Приклади: Genesis, Beetroot, Livingston Research.
  • Участь або організація подій: кар'єрні виставки та ярмарки, воркшопи та майстер-класи, хакатони і бізнес-гри – кожен із цих форматів дає змогу на практиці відчути, що значить працювати в вашій команді.

Приклади: хакатон для студентів від МХП, кейс виведення нового продукту на ринок від MARS, медіашкола від Dentsu.

Побудова правильних очікувань і комунікація в процесі

Те, як ставляться до кандидатів у процесі найму, – перший і ключовий компонент формування репутації вашої компанії. Обіцянки, які ви даєте через бренд-контент, соціальні мережі чи інтерв'ю власників, будуть ефективні лише в тому випадку, якщо вони підтверджені позитивним досвідом здобувача на всіх етапах працевлаштування (включаючи лист з відмовою).

Коли кандидат подає заявку до вашої компанії, він вступає на незвідану раніше територію. Чи прийде відповідь на лист? Чи чекати телефонного дзвінка? Скільки етапів співбесід буде на вакансію? З ким вони будуть? Скільки займе весь процес?

Роботодавцю часто нескладно дати відповіді на ці питання. А кандидатам це дозволяє вибудувати очікування й краще підготуватися. Це також стане для нього прикладом прозорої комунікації, яка часто відсутня на ранній стадії працевлаштування.

Хочете наймати кращих працівників на ринку? Ось як це зробити – на прикладах відомих українських компаній /Фото 2

Фрагмент кар'єрної сторінки компанії Генесіс на happymonday.ua

Коли здобувач тільки стає кандидатом, важливим є чітке і послідовне спілкування. На жаль, нерідко трапляються випадки, коли людина подає заявку на вакансію, але так і не отримує відповіді. Це засмучує: заповнення і подача заявки вимагають часу й зусиль. І кандидати, чиї резюме потрапили до «чорної діри», залишаються з негативним враженням про те, як компанія може ставитися до своїх співробітників.

Наявність зворотного зв'язку є критично важливою. Звичайно, далеко не всі можуть відповісти кожному кандидату особисто. Але щось просте, наприклад автоматичне повідомлення електронної пошти з вдячністю за подачу заявки, може бути виходом із ситуації. А якщо є способи закласти в ньому щось більше, ніж «Спасибі за замовлення. Ваше резюме знаходиться на розгляді», зробіть це. Наприклад, ви можете додати до листа персоналізований контент – деталі про вакансії або поради, як підготуватися до співбесіди. Такий небанальний підхід і повага до кандидатів зможуть перетворити ваших здобувачів на справжніх амбасадорів бренду.

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд