Категорія
Життя
Дата

«Барбі» проти «Оппенгеймера». Головні хіти літа привели у кінотеатри України понад 500 000 глядачів. Що дивились більше і скільки заробили кінотеатри

3 хв читання

З 19 по 30 липня «Барбі» в Multiplex зібрала майже 31 млн грн. «Оппенгеймер», який стартував у мережі на день пізніше – понад 21,5 млн грн. /Зображення згенеровано ШІ Midjourney в співавторстві з Олександрою Карасьовою

З 19 по 30 липня «Барбі» в Multiplex зібрала майже 31 млн грн. «Оппенгеймер», який стартував у мережі на день пізніше – понад 21,5 млн грн. Фото Зображення згенеровано ШІ Midjourney в співавторстві з Олександрою Карасьовою

У протистоянні бокс-офісів «Барбі» Ґрети Ґервіґ та «Оппенгеймер» Крістофера Нолана перемога за фільмом Mattel. Хоч його обирають частіше, байопік про батька атомної бомби має усі шанси пробути у прокаті довше. Які тенденції та гроші приніс в Україну «Барбігеймер»  

Як створити продукт, який полюблять клієнти? Отримайте цінні поради від співвласника monobank™ – Олега Гороховського. Купуйте квиток на Форум підприємців, який відбудеться 27 червня.

Два тижні прокату «Барбігеймера» позаду. Світові покази «Барбі» принесли $823,9 млн, «Оппенгеймера» – $425,3 млн, свідчать дані Box Office Mojo. В Україні станом на 30 липня бокс-офіси сягнули76,7 млн грн і 59,4 млн грн відповідно. Спільна кількість проданих квитків – понад 453 000, свідчать зведені дані двох найбільших українських мереж «Планета Кіно» і Multiplex та кінотеатрів «Портал» у Кропивницькому та «Miromax» у Тернополі. На кінець 2022 року в Україні налічувалось понад 20 кінотреатральних мереж. Потенційно два кінохіта могли вже зібрати понад 500 000 глядачів.

Важливу роль в успіху фільмів відіграли маркетинг і «сарафанне радіо», переконаний СЕО Multiplex Роман Романчук. Напередодні прокату команда «Барбі» уклала понад 100 угод про партнерство з брендами, серед яких X-Вox і GAP. Наслідок «Барбі-лихоманки» – після виходу фільму в Україні продажі ляльки в дитячих магазинах зросли на 50–150%.

За результатами прем’єрного дня «Оппенгеймер» став найбільш касовим фільмом Нолана в Україні, кажуть B&H Film Distribution. Точних цифр компанія не називає. 

Який фільм здобув прихильність українських глядачів та які результати мережам кінотеатрів Multiplex і «Планета Кіно» принесли стрічки Крістофера Нолана і Ґрети Ґервіґ?

Результати «Барбігеймеру»  

«Ми давно не бачили солдаутів на прем’єрах і під час других кіновікендів», – каже Романчук. Людей стільки ж, як до пандемії, розповідає генеральна директорка «Планети Кіно» Наталія Байдан. Два тижні «Барбігеймера» принесли Multiplex збільшення кількості глядачів на понад 200%, якщо порівнювати із аналогічним періодом до прем’єри, додає Романчук.

З 19 по 30 липня «Барбі» зібрала в Multiplex майже 31 млн грн з 203 323 проданих квитків. «Оппенгеймер», який стартував у мережі на день пізніше – понад 21,5 млн грн та 130 803 квитків. Разом вони принесли мережі кінотеатрів понад 51% бокс-офісу за липень.

Це третій пік зборів під час вторгнення у Multiplex. Перший відбувся на початку прокату «Аватар: Шлях води», другий спричинила «Мавка. Лісова пісня». Бокс-офіс науково-фантастичного фільму Джеймса Кемерона поки недосяжний для мультфільму Film.ua Group – 201,9 млн грн проти 153,6 млн грн, свідчать дані Kinomania.   

Якщо мережі кінотеатрів Multiplex більший бокс-офіс принесла «Барбі», то у «Планети Кіно» – зворотна ситуація: майже 16 млн грн у Нолана проти 12 млн грн у Ґервіґ. За два вікенди «Оппенгеймера» подивилось майже 55 000 глядачів, «Барбі» – понад 47 000. Парадокс пояснити просто – наявність технології IMAX у пʼяти кінотеатрах мережі. Саме у таких залах Нолан радить дивитися свій фільм. «Тоді чіткість і глибина зображення не мають рівних», – цитує режисера Associated Press. 

Схожу закономірність побачив Романчук. У мережі Multiplex три кінотеатри з IMAX – два в Києві та один у Дніпрі. У цих містах частка куплених квитків на «Оппенгеймер» становить більше 42%, і, відповідно, на «Барбі» – 56%. У інших містах середня пропорція – 36% до 64%, свідчать дані Multiplex. 

Як дивились Барбі та Оппенгеймер у різних містах України

Як дивились Барбі та Оппенгеймер у різних містах України

Вплив великої війни

«Обидва релізи перевищили наші очікування; особливо «Барбі», – каже Байдан. Втім, хороші бокс-офіси могли б бути надзвичайними, якби не повітряні тривоги, комендантська година та роз’єднані родини, переконаний Романчук. Воєнні реалії особливо шкодять прокату «Оппенгеймера»: його тривалість довша, ніж у «Барбі». Це означає, що на нього сильніше впливає кількість повітряних тривог та комендантські години. «Щоб люди встигли доїхати додому, ми можемо поставити найбільш пізній сеанс на 18:30–19:00, – розповідає Романчук. – А «Барбі» – на 19:30, а в окремих містах навіть на 20:00».         

Похід у кіно СЕО Multiplex називає івентом для родини. Та частина українців поїхала за кордон і сім’ї роз’єднані. «Якщо в Україні залишився лише батько, він з друзями ходитиме в кіно рідше, ніж з родиною, – каже Романчук. – Самі люди в кіно ходять рідко, хіба якщо вони фанати Нолана і чекали на фільм». 

Обидва фільми ще 4-5 тижнів ефективно попрацюють у прокаті, вважає СЕО Multiplex. Далі – залежатиме від кінотеатрів. Меншим буде складно продовжувати прокат: їм треба буде ставити нові прем’єри, каже Романчук. У кінотеатрах із 8-13 залами «Барбігеймер» триватиме 10-14 тижнів, переконаний він.

«Потужні прем’єри показують обсяг ринку, і він досить великий, якщо врахувати всі фактори, – резюмує Романчук. – Якщо ситуація не погіршиться і буде гарний контент, індустрія здатна виживати в таких умовах».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Передзамовлення нового номеру Forbes Ukraine. Купуйте зараз за 209 грн замість 279 грн

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні