Категорія
Життя
Дата

«Барбі» проти «Оппенгеймера». Головні хіти літа привели у кінотеатри України понад 500 000 глядачів. Що дивились більше і скільки заробили кінотеатри

З 19 по 30 липня «Барбі» в Multiplex зібрала майже 31 млн грн. «Оппенгеймер», який стартував у мережі на день пізніше – понад 21,5 млн грн. /Зображення згенеровано ШІ Midjourney в співавторстві з Олександрою Карасьовою

З 19 по 30 липня «Барбі» в Multiplex зібрала майже 31 млн грн. «Оппенгеймер», який стартував у мережі на день пізніше – понад 21,5 млн грн. Фото Зображення згенеровано ШІ Midjourney в співавторстві з Олександрою Карасьовою

У протистоянні бокс-офісів «Барбі» Ґрети Ґервіґ та «Оппенгеймер» Крістофера Нолана перемога за фільмом Mattel. Хоч його обирають частіше, байопік про батька атомної бомби має усі шанси пробути у прокаті довше. Які тенденції та гроші приніс в Україну «Барбігеймер»  

📲 45 секунд – на один пост, 20 хвилин на день, щоб дізнатися головні економічні та бізнесові новини. Підписуйтеся на Telegram-канал Forbes Ukraine, щоб економити час.

Два тижні прокату «Барбігеймера» позаду. Світові покази «Барбі» принесли $823,9 млн, «Оппенгеймера» – $425,3 млн, свідчать дані Box Office Mojo. В Україні станом на 30 липня бокс-офіси сягнули76,7 млн грн і 59,4 млн грн відповідно. Спільна кількість проданих квитків – понад 453 000, свідчать зведені дані двох найбільших українських мереж «Планета Кіно» і Multiplex та кінотеатрів «Портал» у Кропивницькому та «Miromax» у Тернополі. На кінець 2022 року в Україні налічувалось понад 20 кінотреатральних мереж. Потенційно два кінохіта могли вже зібрати понад 500 000 глядачів.

Важливу роль в успіху фільмів відіграли маркетинг і «сарафанне радіо», переконаний СЕО Multiplex Роман Романчук. Напередодні прокату команда «Барбі» уклала понад 100 угод про партнерство з брендами, серед яких X-Вox і GAP. Наслідок «Барбі-лихоманки» – після виходу фільму в Україні продажі ляльки в дитячих магазинах зросли на 50–150%.

За результатами прем’єрного дня «Оппенгеймер» став найбільш касовим фільмом Нолана в Україні, кажуть B&H Film Distribution. Точних цифр компанія не називає. 

Який фільм здобув прихильність українських глядачів та які результати мережам кінотеатрів Multiplex і «Планета Кіно» принесли стрічки Крістофера Нолана і Ґрети Ґервіґ?

Результати «Барбігеймеру»  

«Ми давно не бачили солдаутів на прем’єрах і під час других кіновікендів», – каже Романчук. Людей стільки ж, як до пандемії, розповідає генеральна директорка «Планети Кіно» Наталія Байдан. Два тижні «Барбігеймера» принесли Multiplex збільшення кількості глядачів на понад 200%, якщо порівнювати із аналогічним періодом до прем’єри, додає Романчук.

З 19 по 30 липня «Барбі» зібрала в Multiplex майже 31 млн грн з 203 323 проданих квитків. «Оппенгеймер», який стартував у мережі на день пізніше – понад 21,5 млн грн та 130 803 квитків. Разом вони принесли мережі кінотеатрів понад 51% бокс-офісу за липень.

Це третій пік зборів під час вторгнення у Multiplex. Перший відбувся на початку прокату «Аватар: Шлях води», другий спричинила «Мавка. Лісова пісня». Бокс-офіс науково-фантастичного фільму Джеймса Кемерона поки недосяжний для мультфільму Film.ua Group – 201,9 млн грн проти 153,6 млн грн, свідчать дані Kinomania.   

Якщо мережі кінотеатрів Multiplex більший бокс-офіс принесла «Барбі», то у «Планети Кіно» – зворотна ситуація: майже 16 млн грн у Нолана проти 12 млн грн у Ґервіґ. За два вікенди «Оппенгеймера» подивилось майже 55 000 глядачів, «Барбі» – понад 47 000. Парадокс пояснити просто – наявність технології IMAX у пʼяти кінотеатрах мережі. Саме у таких залах Нолан радить дивитися свій фільм. «Тоді чіткість і глибина зображення не мають рівних», – цитує режисера Associated Press. 

Схожу закономірність побачив Романчук. У мережі Multiplex три кінотеатри з IMAX – два в Києві та один у Дніпрі. У цих містах частка куплених квитків на «Оппенгеймер» становить більше 42%, і, відповідно, на «Барбі» – 56%. У інших містах середня пропорція – 36% до 64%, свідчать дані Multiplex. 

Як дивились Барбі та Оппенгеймер у різних містах України

Як дивились Барбі та Оппенгеймер у різних містах України

Вплив великої війни

«Обидва релізи перевищили наші очікування; особливо «Барбі», – каже Байдан. Втім, хороші бокс-офіси могли б бути надзвичайними, якби не повітряні тривоги, комендантська година та роз’єднані родини, переконаний Романчук. Воєнні реалії особливо шкодять прокату «Оппенгеймера»: його тривалість довша, ніж у «Барбі». Це означає, що на нього сильніше впливає кількість повітряних тривог та комендантські години. «Щоб люди встигли доїхати додому, ми можемо поставити найбільш пізній сеанс на 18:30–19:00, – розповідає Романчук. – А «Барбі» – на 19:30, а в окремих містах навіть на 20:00».         

Похід у кіно СЕО Multiplex називає івентом для родини. Та частина українців поїхала за кордон і сім’ї роз’єднані. «Якщо в Україні залишився лише батько, він з друзями ходитиме в кіно рідше, ніж з родиною, – каже Романчук. – Самі люди в кіно ходять рідко, хіба якщо вони фанати Нолана і чекали на фільм». 

Обидва фільми ще 4-5 тижнів ефективно попрацюють у прокаті, вважає СЕО Multiplex. Далі – залежатиме від кінотеатрів. Меншим буде складно продовжувати прокат: їм треба буде ставити нові прем’єри, каже Романчук. У кінотеатрах із 8-13 залами «Барбігеймер» триватиме 10-14 тижнів, переконаний він.

«Потужні прем’єри показують обсяг ринку, і він досить великий, якщо врахувати всі фактори, – резюмує Романчук. – Якщо ситуація не погіршиться і буде гарний контент, індустрія здатна виживати в таких умовах».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні