Барбіманія. Після виходу фільму продажі Барбі в українських дитячих магазинах зросли на 50–150%, дехто одразу купив будиночок для ляльки за 18 000 грн /Shutterstock
Категорія
Гроші
Дата

Барбіманія. Після виходу фільму продажі Барбі в українських дитячих магазинах зросли на 50–150%, дехто одразу купив будиночок для ляльки за 18 000 грн

Shutterstock

Комедія Грети Гервіг «Барбі» за перший вікенд зібрала $155 млн, встановивши рекорд 2023 року з касових зборів у США та Канаді. Барбіманія зачепила й Україну – ритейлери кажуть про зростання продажів ляльок Барбі на десятки відсотків одразу після премʼєри стрічки. В чому феномен?

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

В український прокат фільм «Барбі» вийшов 20 липня. За перший вікенд стрічка зібрала 30,5 млн грн. Для порівняння: «Аватар. Шлях води» – найпопулярніший фільм в українському прокаті у першій половині 2023-го – за перший вікенд зібрав 25,8 млн грн. «Загалом продали (на «Барбі». – Forbes) 105 750 квитків, що вдвічі більше, ніж на «Оппенгеймер», – каже Forbes СЕО мережі кінотеатрів Multiplex Holding Роман Романчук. 

Розпалити барбіманію – частина стратегії виробника культової іграшки компанії Mattel, яка виступила співпродюсером фільму. Напередодні виходу стрічки команда «Барбі» уклала понад 100 угод про партнерство з брендами. Серед них консоль X-Вox, заморожений йогурт Pinkberry, лак для нігтів OPI і кілька ліній одягу, зокрема GAP. «PR- та маркетинг-команда намагалися створити відчуття, що ми живемо у світі Барбі, – розповідає маркетинг-директорка стримінгу Megogo Валерія Толочина. – Наприклад, для пресконференцій перетворювали цілий поверх готелю на яскраво-рожевий».

Як на собі відчули потужний барбімаркетинг українські ритейлери іграшок? «У липні в нашій мережі попит на товари Барбі зріс на 30% у категорії «ляльок», – розповідає керівник категорії Іграшка «Антошка» Дмитро Казимір. На окремі моделі Барбі в мережі знизили ціни до 40%. Однак у 2023 році вартість ляльок зросла приблизно на 20%, зазначає директорка напряму «Дитячі товари» мережі «Епіцентр» Олена Соловйова.

На вихідних після премʼєри стрічки у нас купили будинок Барбі за 18 000 грн, розповідає Павло Овчинніков, співласник дистрибʼютора іграшок KIDDISVIT та дитячих магазинів MyPlay. Найбільш продавана Барбі його мережі після релізу стрічки – недорога лялька з брекетами за 399 грн.

Shutterstock

Магазини продають одяг на хвилі фільму «Барбі». Фото Shutterstock

Сегмент fashion dolls accessories, до якого входить Барбі, займає 43% і зріс на 11% у січні – травні 2023 року, каже менеджерка з роботи із клієнтами дослідницької компанії GfK Ukraine Анна Гранич. За перші пʼять місяців цього року продажі Барбі збільшилися на 31%, і це ще до релізу фільму, зазначає вона. Основний конкурент Барбі у цьому сегменті – L.O.L. Surprise. У мережі MyPlay Барбі не змогла обігнати L.O.L. за продажами навіть після кінорелізу.

«Продажі ляльок Барбі у нас зросли на 52%, але вони могли бути й більшими, – каже Олена Соловйова з «Епіцентру». – Після початку великої війни дистрибʼютор корпорації Mattel надає нам набагато меншу кількість товару для продажу».

Пік популярності Барбі в мережі Comfy припав на тиждень прем’єри фільму в кінотеатрах – продажі зросли на 150%, розповідає керівниця департаменту дитячих товарів та товарів для дому Comfy Анжела Павлік. Найпопулярніші товари Барбі у мережі – набори «Barbie активний відпочинок» за 999 грн і «Barbie СПА-догляд за шкірою» за 1189 грн. Основна аудиторія покупців – батьки дівчат до семи років, додає Павлік. 

Shutterstock

Shutterstock

Багаторічна репутація бренда, велика прихильність покупців, масштабна рекламна кампанія – ця комбінація дала шалений поштовх у соцмережах і ще до прокату фільму стала тригером до зростання продажів, вважає маркетинг-директорка двох великих онлайн-магазинів товарів для дітей Panama і Pampik Марія Єгорова. Після виходу фільму продажі Барбі в Panama та Pampik зросли на 68–71%.

Фільм про Барбі вийшов саме вчасно, щоб поліпшити фінансову ситуацію Mattel. Перший квартал цього року компанія закінчила із $814,6 млн чистих продажів, що на 22% менше, ніж у той самий період минулого року. Барбі показала $177 млн валових продажів по всьому світу, на 44% менше, ніж торік. Але саме на Барбі припадає 58% валових продажів Mattel у категорії ляльок.

Що далі? Фільм про Барбі – це не просто розширення бренда, а довгострокова бізнесова стратегія, яку застосовуватимуть знов до інших іграшкових брендів компанії, яких близько 400.

Ще до касового успіху «Барбі» Mattel анонсувала нові стрічки про іграшки своєї корпорації – від Hot Wheels до Barney, He-Man та Polly Pocket. «У розробці проєкти 13 фільмів і більш як 30 серіалів», – розповідав Forbes.com президент та операційний директор Mattel Річард Діксон.

Історія Барбі /Shutterstock

Історія Барбі

(натисніть «Читати більше»)

Mattel заснували у 1945-му Рут Гендлер, її чоловік Елліот та Метт Метсон. Назва ж компанії – поєднання імен чоловіків-засновників. Елліот займався дизайном створення, Рут керувала бізнесом.

Ідея створити ляльку Барбі зʼявилася у Рут Гендлер, коли вона дивилася, як її донька Барбара із подружками гралася паперовими ляльками, чиї вбрання постійно рвалися. Тоді жінка зауважила, що дівчатка не уявляли своїх ляльок дітьми чи мамами, а радше бібліотекарками та вчительками.

Натхнення для дизайну Барбі прийшло Гендлер під час родинної подорожі у Люцерн, Швейцарія, коли вона із Барбарою побачила ляльку в іграшковій крамниці. Ляльку назвали Більд Ліллі, її створили на основі персонажу мальованих історій у місцевій газеті.

Гендлер купила ляльку та почала розробляти гардероб для власної версії іграшки.

Барбі (повне імʼя – Барбара Міллісент Робертс) дебютувала у 1959-му на Американському ярмарку іграшок в Нью-Йорку. Але дітям вона запала в душу після першої реклами на телебаченні, яка вийшла пізніше того ж року. У перший рік було продано майже 300 000 ляльок по $3 за штуку ($31 на сьогодні).

У наші дні першу оригінальну ляльку Барбі в хорошому стані можна купити більш як за $27 000, а нові репліки – від $10,99. Створюються також і дизайнерські версії на кшталт унікальної Барбі від австралійського дизайнера ювелірних прикрас Стефано Кантурі, яку у 2012-му продали за $302 500 (сьогодні це близько $400 000).

Невдовзі після виходу у світ Барбі компанію засипали листами із запитаннями, чи може у неї зʼявитися бойфренд. Так у 1961-му зʼявився Кен, якого назвали на честь сина Гендлерів Кеннета (Кеннет Гендлер помер у віці 50 років у 1994-му, Барбарі Гендлер нині 82).

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні