Історична драма «Наполеон» Рідлі Скотта вийде в український прокат 23 листопада. Свого часу фільм про французького полководця почав і не зміг завершити легендарний Стенлі Кубрик. Скотту ж вдалось створити епопею. П’ять фактів про те, як режисер з командою працювали над нею
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Після виходу у прокат історичної драми «Гладіатор» у 2001 році її режисер Рідлі Скотт отримав листа від університетського професора. «Дякую, що оживили Римську імперію», – писав він. Фільм викликав у студентів небувалий ентузіазм до предмету викладача. Нині режисер, що понад пів століття працює над створенням історичних фільмів, зняв драму про французького полководця Наполеона Бонапарта.
Скотта зацікавили ідея дослідити характер Наполеона та перспектива зйомки видовищних битв під проводом полководця. «Одна з причин, чому люди досі зачаровані Наполеоном – він був складною особистістю», – переконаний режисер. Ще його одна мета – показати історію кохання Наполеона та Жозефіни. «Людина, яка торувала шлях до трону Європи, тактичний геній, перетворилась на безпорадного закоханого чоловіка, який зізнається, що без цієї жінки він ніщо», – каже Скотт.
Роль французького полководця виконав оскароносний Хоакін Фенікс («Гладіатор», «Джокер»), а його коханої – Ванесса Кірбі («Місія нездійсненна 8», «Фантастична четвірка»). Понад 20 років тому спільна робота Фенікса і Скотта над «Гладіатором» здобула визнання публіки – фільм отримав п’ять «Оскарів», у тому числі в номінації «Найкращий фільм».
Бюджет фільму складає не менше $200 млн, цитує продюсера фільму Кевіна Волша Variety. На високу вартість фільму вплинуло те, що команда не надто зверталась до CGI та штучного інтелекту. Фінансування та виробництво фільму взяла на себе кінокомпанія Apple Studios. Спершу «Наполеон» з’явиться у кінотеатрах, а згодом транслюватиметься на Apple TV+.
«Наполеон» – одна із найгучніших стрічок року. За даними Variety, фільм позмагається за «Оскар» у категоріях «Найкращий актор», «Найкращий режисер», «Найкраща акторка другого плану», «Найкращий дизайн». Про що варто знати перед переглядом історичної драми? Forbes обрав 5 п’ять фактів з документів, наданих кінодистриб’ютором B&H.
1. На майданчику одночасно працювало до 11 камер
Існує упередження, що одночасне використання кількох камер змушує шукати компроміс між освітленням та кадруванням, каже оператор-постановник Даріуш Вольський. «Ми знайшли метод освітлення простору, розміщення людей та ракурси, де всі виглядають вдало», – додає він.
Вигаданий підхід дозволив акторам імпровізувати. Якщо на знімальному майданчику незаплановано стався вдалий момент, то Рідлі майже гарантовано це зняв, каже Фенікс. Таку можливість актор отримує дуже рідко, адже намагатися відтворити ще раз зімпровізовані моменти практично неможливо, додає актор.
2. Наполеона відтворювали по картинах відомих митців
Наполеон був найбільш задокументованою людиною, каже Вольський. Коронацію Наполеона зобразив Жак-Луї Давід. Його також писали Делакруа і Рембрандт Піл.
«На таких картинах завжди єдине джерело світла – велике вікно, камін чи свічки, – каже Вольський. – А коли дивишся на картини Давіда, світло завжди на Наполеоні, і головні герої набагато яскравіші», – розповідає Вольський. Знімальна команда намагалась відтворити цей прийом.
3. «Францію» знімали переважно в Англії
Однією з ключових задач команди був пошук палаців та величних будинків, на тлі яких мали б розгортатися події. Художник-постановник Артур Макс знайшов чимало таких локацій в Англії.
Знімальний процес хотіли зосередити поблизу Лондона, та перед кількома будівлями команда встояти не змогла. Одна з них – маєток Боутон XIII століття у трьох годинах від Лондона. «Він виглядає, як французький замок із сотнями акрів, вівцями та конями, і скрізь красиві старі дуби, – каже Макс. – Ми вирішили використовувати його як замок Наполеона».
Для однієї з кімнат команда Макса позичила ліжко в Victoria and Albert Museum. «Воно настільки крихке, що нам не дозволяли до нього наближатися навіть на метр, – згадує Макс. – Ми уточнили, чи можна його використати для любовної сцени. Працівники музею були шоковані, що ми наважились про це запитати».
4. «Армією» акторів керував справжній військовий радник
Фільм Рідлі Скотта відтворює знамениті битви Наполеона – Тулон, Аустерліц, Ватерлоо, тож він потребував величезного складу акторів, які могли б рухатися та битися, як солдати того часу. За створення армій французьких, австрійських, російських і британських сил відповідав військовий радник Пол Біддіс.
Для «піхоти» та «артилерії» організували навчальний табір. Кожен актор мав навчитись заряджати мушкет, йти в ногу, вміти дістатися з точки А в точку Б, як солдат часів Наполеона. «Якщо Рідлі потрібно, щоб хлопці стали в квадрат, я можу сказати: «Реакція на кавалерію», і люди негайно утворять квадрат, а потім приймуть потрібну режисеру позицію», пригадує Біддіс.
5. Для однієї з батальних сцен створили озеро
У одному із найяскравіших моментів фільму коні армії супротивників Наполеона падають у крижане озеро. Водойму відтворили на полі величиною 200-300 акрів – це приблизна площа п’яти-семи стадіонів «Олімпійський». У безпечній для тварин зоні команда працювала з живими кіньми. Під шаром снігу лежав гумовий килимок, щоб коням було зручно бігти. По рампі вони могли зайти у воду, пропливти та вийти з неї.
Щоб показати, як армія провалюється крізь лід, команда використала механічних коней і побудувала для трюку резервуар розміром 30 на 40 метрів. Масштабну сцену одночасно знімали вісім камер.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.