50-річний власник великої компанії, що збирає дорогі картини відомих художників або коштовні ікони, – так артдилери описували портрет типового колекціонера мистецтва кілька років тому. Цей образ змінився. Колекціонер помолодшав, зменшив апетити та зацікавився сучасним мистецтвом
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Велика війна заморозила артринок. Частину галерей зачинено, деякі гравці ринку зупинили діяльність, розповідає артменеджер та колекціонер Павло Гудімов. «Є ризик, що ми втратимо галереї та галеристів, – каже він. – Це буде нове «розстріляне відродження». Тільки замість розстріляного – мобілізоване, зневірене і таке, що виїхало».
Багато колекціонерів припинили інвестувати в мистецтво, говорять галеристи-співрозмовники Forbes. Частина з них стали до лав ЗСУ, інші виїхали за кордон. У перший рік вторгнення про інвестиції в мистецтво взагалі не йшлося, констатує співзасновниця київської галереї The Naked Room Марія Ланько. Потроху колекціонери повертаються в галереї, але від обʼєму продажів до вторгнення залишилося близько 5%, додає вона.
Робіт на ринку також поменшало – частина сучасників майже припинила творити. У 2023 році в The Naked Room виставки переносили по кілька разів, бо автори не могли завершити роботи.
Попри все на артринок в Україні виходить нова генерація колекціонерів. Ці люди вкладаються у збереження та розвиток національної культурної спадщини, описує співзасновниця Voloshyn Gallery Юлія Волошина.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.