Увечері 8 лютого на YouTube вийшло шоу – музична подорож «Як звучить Україна». У складі креативної команди – професіонали із хітами в портфоліо: продюсерка Наталія Синельникова, ведучий тревел-шоу «Орел і Решка» Євген Синельников і саундпродюсер гурту ONUKA Євген Філатов. Звуки яких міст можна почути в першому сезоні та як команда домагалась найвищої якості шоу під час війни
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
З даху стікають краплі води та гучно б’ються об поверхню калюжі. Чути гавкіт собаки, який намагається наздогнати велосипедиста. Поруч проїжджає трамвай. Чути виск – зупинився й зі скрипом відчинив двері. Кожне українське місто звучить по-різному, показують Наталя та Євген Синельникови у проєкті «Як звучить Україна».
Команда об’їхала п’ять міст, аби зрозуміти, як звучить кожне. Результат – 120 годин аудіо та перший сезон шоу, у якому йтиметься про Чернігів, Одесу, Львів, Карпати, Київ і довоєнний Харків. «Кожна програма по настрою, характеру, створеній музиці – кардинально різна», – каже режисер Синельников.
Сильна сторона шоу – зіркова команда. Звуки допомагав збирати композитор Євген Філатов – він же став ведучим. Професіонал із 20-річним стажем, Філатов працював із треками Джамали, Тіни Кароль, гурту «Один в каное». Нині Філатов – композитор і саундпродюсер ONUKA. Його завдання у програмі – створити треки із зібраних звуків. Кожна композиція – про окреме місто. Команда проєкту працювала і над створенням кліпів, що згодом вийдуть на музичних каналах.
Євген Синельников – один із творців формату тревел-шоу «Орел і Решка», його співпродюсер та ведучий. Програма зʼявилась в ефірі у 2011-му, згодом вийшла на YouТube. За 11 років її існування глядачі побачили 120 країн. Найпопулярніший випуск передачі на YouTube має 16 млн переглядів.
Чотири роки тому Синельников запустив власне ютуб-шоу «Вдома краще», де розповідав про подорожі українськими містами. Найпопулярніший випуск про Київ набрав 1,1 млн переглядів. Зараз Синельников – співзасновник каналу про Україну та українців «УкрЮтюбПроєкт», на якому 100 000 підписників.
Наталія Синельникова – продюсерка в компанії режисера Алана Бадоєва BADOEVTEAM. Вона створювала кліпи для Олі Полякової, ONUKA, Макса Барських. Також Синельникова – співзасновниця рекламної агенції BADOEV ID.
«Як звучить Україна» обʼєднало сильні сторони команди: музику, мандри та високоякісний продакшн. Жанр шоу важко визначити навіть творцям. «Це не тревел, хоча створений на його основі, – каже Синельников. – Не кліп, хоча музика там є. Не портрет композитора, хоча ми чуємо його музику – як він почув це місто. Це поєднання різних форматів».
Як створювали проєкт «Як звучить Україна»
Здебільшого, телевізійні та YouTube-проєкти зосереджені на картинці. «Усі звикли сприймати світ очима», – каже Синельников. Подружжя вирішило звернути увагу аудиторії на звуки.
Ідея з’явилась у Синельникової у 2019 році. Вона з дітьми виїхала з Києва у село. Діти не могли заснути під спів півнів і гавкіт собак, хоча звуки машин за вікном їм не заважали. Продюсерка подумала: а як звучать різні міста?
Пілотний проєкт Синельникови зняли у 2021 році в Харкові, коли вулиці міста і район Салтівки зокрема ще не зруйнували росіяни. Після початку вторгнення партнери Синельникових, міжнародна організація USAID, запропонували повернутись до проєкту і показати, як звучить Україна зараз. Команда знову взялася за шоу.
Для Філатова історія почалась із дзвінка Синельникової. У подружжя сумнівів не було: в ролі ведучого бачили саме його. Для Філатова проєкт – дебют у новій ролі. «Я був аранжувальником, у мене був власний проєкт, пізніше створював музику для кіно, – каже Філатов. – Участь у такому форматі – нові грані, які я постійно намагаюсь відкривати. Також це змога познайомити глядачів із процесом народження музики».
На підготовчому етапі команда прописувала локації у різних містах і притаманні їм звуки. У містах вони ходили вулицями та збирали почуте: як крапає вода, гавкає собака чи хтось грає на музичному інструменті.
Покладались і на сприйняття Філатова. «Коли я обʼєднував звуки в трек, найважливішим було, щоб зʼявилася музика, а не просто редакція записаних фрагментів, – каже композитор. – Моя головна мета – зробити повноцінний музичний твір і вдале аранжування».
Усі елементи проєкту – шоу, звуки й треки – змальовують одну історію. «Чуєш звук, тобі про нього розповідають, а наприкінці всі звуки об’єднуються в трек, – каже режисер. – Ти пам’ятаєш: це той хлопчик, який співав, це бандура, а ось собака, яка гавкала. Кожна секунда цієї музики тобі стає ніби рідною, бо ти знаєш, із чого вона вибудувана».
У гонитві за якістю
Зазвичай тревел-шоу роблять дві-три людини, каже Синельников. Знімальна група «Як звучить Україна» складається з 10 професіоналів, ще сім займались постпродакшном. У кожному місті допомагали екскурсоводи або працівники міських рад. Зйомки кожної локації займали по чотири дні замість традиційних для тревел-проєктів двох. Це збільшувало бюджет.
Для YouTube і навіть для телебачення нині це дуже дорогий проєкт, каже Синельников. Бюджет команда не розкриває, але зазначає: він більший, ніж зазвичай вкладають у тревел-контент. Це перший спільний проєкт Синельникових. На старті вони вирішили: треба зробити його дуже якісним.
«Ми хотіли, щоб звук був топовий, – говорить Синельников. – Дружина казала: хочу зробити такий проєкт, щоб нам подзвонив Netflix і сказав: хочу, щоб це було у нас».
Для запису звуків і відео використовували техніку для кінозйомок. Якщо у кадрі загальний план органу, чути ехо. Якщо план крупний, чути звук від натискання клавіш.
Синельникови вважають проєкт більше пізнавальним, ніж розважальним. Знімати під час війни – виклик, але війна не показана звуками вибухів і плачу. Філатов використав тільки звук тривоги. Натомість показана сила волонтерів і життя переселенців.
Сміливість, свобода, сила духу та біль – так Синельникови хочуть показати Україну всьому світу. Кожен випуск титрували англійською. Згодом додадуть англомовний дубляж. «Ми вирішили показати партнерам, країнам, які нам допомагають, що ми варті їхньої підтримки, – каже продюсерка. – Ви боретеся з нами пліч-о-пліч, щоб ми звучали так».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.