Команда об’їхала п’ять міст, аби зрозуміти, як звучить кожне. Фото: пресслужба проєкту «Як звучить Україна»
Категорія
Життя
Дата

На YouTube вийшло шоу про звуки України. В команді – творець «Орел і Решка», композитор ONUKA та продюсерка BADOEVTEAM. Як створили цей проєкт 

Команда об’їхала п’ять міст, аби зрозуміти, як звучить кожне. Фото: пресслужба проєкту «Як звучить Україна»

Увечері 8 лютого на YouTube вийшло шоу – музична подорож «Як звучить Україна». У складі креативної команди – професіонали із хітами в портфоліо: продюсерка Наталія Синельникова, ведучий тревел-шоу «Орел і Решка» Євген Синельников і саундпродюсер гурту ONUKA Євген Філатов. Звуки яких міст можна почути в першому сезоні та як команда домагалась найвищої якості шоу під час війни

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

З даху стікають краплі води та гучно б’ються об поверхню калюжі. Чути гавкіт собаки, який намагається наздогнати велосипедиста. Поруч проїжджає трамвай. Чути виск – зупинився й зі скрипом відчинив двері. Кожне українське місто звучить по-різному, показують Наталя та Євген Синельникови у проєкті «Як звучить Україна».

Команда об’їхала п’ять міст, аби зрозуміти, як звучить кожне. Результат – 120 годин аудіо та перший сезон шоу, у якому йтиметься про Чернігів, Одесу, Львів, Карпати, Київ і довоєнний Харків. «Кожна програма по настрою, характеру, створеній музиці – кардинально різна», – каже режисер Синельников.  

Сильна сторона шоу – зіркова команда. Звуки допомагав збирати композитор Євген Філатов – він же став ведучим. Професіонал із 20-річним стажем, Філатов працював із треками Джамали, Тіни Кароль, гурту «Один в каное». Нині Філатов – композитор і саундпродюсер ONUKA. Його завдання у програмі – створити треки із зібраних звуків. Кожна композиція – про окреме місто. Команда проєкту працювала і над створенням кліпів, що згодом вийдуть на музичних каналах.

Євген Синельников – один із творців формату тревел-шоу «Орел і Решка», його співпродюсер та ведучий. Програма зʼявилась в ефірі у 2011-му, згодом вийшла на YouТube. За 11 років її існування глядачі побачили 120 країн. Найпопулярніший випуск передачі на YouTube має 16 млн переглядів.

Чотири роки тому Синельников запустив власне ютуб-шоу «Вдома краще», де розповідав про подорожі українськими містами. Найпопулярніший випуск про Київ набрав 1,1 млн переглядів. Зараз Синельников – співзасновник каналу про Україну та українців «УкрЮтюбПроєкт», на якому 100 000 підписників.

Наталія Синельникова – продюсерка в компанії режисера Алана Бадоєва BADOEVTEAM. Вона створювала кліпи для Олі Полякової, ONUKA, Макса Барських. Також Синельникова – співзасновниця рекламної агенції BADOEV ID.

«Як звучить Україна» обʼєднало сильні сторони команди: музику, мандри та високоякісний продакшн. Жанр шоу важко визначити навіть творцям. «Це не тревел, хоча створений на його основі, – каже Синельников. – Не кліп, хоча музика там є. Не портрет композитора, хоча ми чуємо його музику – як він почув це місто. Це поєднання різних форматів». 

Як створювали проєкт «Як звучить Україна»

Здебільшого, телевізійні та YouTube-проєкти зосереджені на картинці. «Усі звикли сприймати світ очима», – каже Синельников. Подружжя вирішило звернути увагу аудиторії на звуки. 

Ідея з’явилась у Синельникової у 2019 році. Вона з дітьми виїхала з Києва у село. Діти не могли заснути під спів півнів і гавкіт собак, хоча звуки машин за вікном їм не заважали. Продюсерка подумала: а як звучать різні міста? 

Пілотний проєкт Синельникови зняли у 2021 році в Харкові, коли вулиці міста і район Салтівки зокрема ще не зруйнували росіяни. Після початку вторгнення партнери Синельникових, міжнародна організація USAID, запропонували повернутись до проєкту і показати, як звучить Україна зараз. Команда знову взялася за шоу.

Для Філатова історія почалась із дзвінка Синельникової. У подружжя сумнівів не було: в ролі ведучого бачили саме його. Для Філатова проєкт – дебют у новій ролі. «Я був аранжувальником, у мене був власний проєкт, пізніше створював музику для кіно, – каже Філатов. – Участь у такому форматі – нові грані, які я постійно намагаюсь відкривати. Також це змога познайомити глядачів із процесом народження музики».

На YouTube вийшло шоу про звуки України. В команді – творець «Орел і Решка», композитор ONUKA та продюсерка BADOEVTEAM. Як створили цей проєкт  /Фото 1

Євген Філатов та Євген Синельников

На підготовчому етапі команда прописувала локації у різних містах і притаманні їм звуки. У містах вони ходили вулицями та збирали почуте: як крапає вода, гавкає собака чи хтось грає на музичному інструменті. 

Покладались і на сприйняття Філатова. «Коли я обʼєднував звуки в трек, найважливішим було, щоб зʼявилася музика, а не просто редакція записаних фрагментів, – каже композитор. – Моя головна мета – зробити повноцінний музичний твір і вдале аранжування». 

Усі елементи проєкту – шоу, звуки й треки – змальовують одну історію. «Чуєш звук, тобі про нього розповідають, а наприкінці всі звуки об’єднуються в трек, – каже режисер. – Ти пам’ятаєш: це той хлопчик, який співав, це бандура, а ось собака, яка гавкала. Кожна секунда цієї музики тобі стає ніби рідною, бо ти знаєш, із чого вона вибудувана». 

На YouTube вийшло шоу про звуки України. В команді – творець «Орел і Решка», композитор ONUKA та продюсерка BADOEVTEAM. Як створили цей проєкт  /Фото 2

Євген Синельников

На YouTube вийшло шоу про звуки України. В команді – творець «Орел і Решка», композитор ONUKA та продюсерка BADOEVTEAM. Як створили цей проєкт  /Фото 3

Наталія Синельникова

Попередній слайд
Наступний слайд

У гонитві за якістю

Зазвичай тревел-шоу роблять дві-три людини, каже Синельников. Знімальна група «Як звучить Україна» складається з 10 професіоналів, ще сім займались постпродакшном. У кожному місті допомагали екскурсоводи або працівники міських рад. Зйомки кожної локації займали по чотири дні замість традиційних для тревел-проєктів двох. Це збільшувало бюджет.

Для YouTube і навіть для телебачення нині це дуже дорогий проєкт, каже Синельников. Бюджет команда не розкриває, але зазначає: він більший, ніж зазвичай вкладають у тревел-контент. Це перший спільний проєкт Синельникових. На старті вони вирішили: треба зробити його дуже якісним.

«Ми хотіли, щоб звук був топовий, – говорить Синельников. – Дружина казала: хочу зробити такий проєкт, щоб нам подзвонив Netflix і сказав: хочу, щоб це було у нас». 

Для запису звуків і відео використовували техніку для кінозйомок. Якщо у кадрі загальний план органу, чути ехо. Якщо план крупний, чути звук від натискання клавіш. 

«Як звучить Україна: Чернігів»

Синельникови вважають проєкт більше пізнавальним, ніж розважальним. Знімати під час війни – виклик, але війна не показана звуками вибухів і плачу. Філатов використав тільки звук тривоги. Натомість показана сила волонтерів і життя переселенців.

Сміливість, свобода, сила духу та біль – так Синельникови хочуть показати Україну всьому світу. Кожен випуск титрували англійською. Згодом додадуть англомовний дубляж. «Ми вирішили показати партнерам, країнам, які нам допомагають, що ми варті їхньої підтримки, – каже продюсерка. – Ви боретеся з нами пліч-о-пліч, щоб ми звучали так».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні