В Україні запустять третій сезон української франшизи мультфільму «Майстерні БіБі»: що це за мультсеріал?
Категорія
BrandVoice
Дата

В Україні запустять третій сезон української франшизи мультфільму «Майстерні БіБі»: що це за мультсеріал?

Незалежна анімаційна студія Palbooro одна з небагатьох в Україні, що створює освітні анімаційні фільми для дітей. Цьогоріч вона запускає вже третій україномовний сезон мультсеріалу «Майстерня БіБі», який допомагає малечі інтерактивно розвиватися.

Максим Симоненко, співзасновник мультиплікаційної франшизи «Майстерня БіБі», розповідає про історію створення головного героя та плани витісняти російський контент україномовними мультиками.

«Майстерня БіБі» vs «Фіксики»: історія першого сезону

Коли ми запускали анімаційний бізнес, то насамперед розглядали його саме як комерційний проєкт. Але згодом зрозуміли, що наша анімація робить дещо більше: діти зростають разом із героєм, беруть з нього приклад.

Перед початком виробництва ми не мали досвіду ні в анімації, ні в кінематографії, але в нас були команда, опис перших двох анімаційних серіалів і впевненість у власних силах. Тому презентували проєкт популярному дитячому національному телеканалу «Піксель TV». Йому сподобалася ідея, а згодом і пілотні серії – канал придбав перший сезон серіалу.

Телеканал порекомендував долучити до команди саунддиректора та дитячого психолога, щоб на етапі підготовки виробництва врахувати особливості дитячого сприйняття.

«Мені одразу сподобалася ідея та команда. Дитячий контент формує майбутнє нації. Максим, його компаньйон та команда надихалися проєктом. Цю енергію добра та позитиву вони змогли перенести в кожну серію серіалу. 

Колаборація з телеканалом дозволила скоротити період девелопменту до двох місяців і вийти на виробництво 8–10 епізодів на місяць. Вдалося створити успішний кейс із контентом, побудованим на сімейних цінностях. 

В Україні запустять третій сезон української франшизи мультфільму «Майстерні БіБі»: що це за мультсеріал? /Фото 1

Успіх серіалу доводять і його показники та дзвінки на телеканал від мам, які просили поставити серіал в обід – діти відмовлялися їсти, доки не побачать улюбленого героя! Високі показники перегляду телесеріал стабільно утримував протягом кількох років трансляцій. 

Я сподіваюся, ми продовжимо знімати нові серії й творити майбутнє для наших дітей», – розповідає Володимир Шарко, директор «Піксель TV».

Інфотейнмент: як «Майстерня БіБі» водночас навчає та розважає дітей 

БіБі – маленька панда-автомеханік. Ми взяли не дуже активний прототип і вдихнули в персонажа любов допомагати оточуючим. Захоплений своєю справою БіБі легко знаходить нестандартні розвʼязки завдань. А ще він є добрим другом і готовий прийти на допомогу за будь-яких обставин. 

На своєму прикладі головний герой мультфільму навчає дітей не лише ремонтувати машинки, а й не боятися складнощів і допомагати тим, хто поруч. 

Коли запускали серіал, на ринку вже було багато нового, тому ми вирішили, що БіБі буде максимально наближеним до дійсності: панда ремонтуватиме зламані машинки й допомагатиме долати неприємності, які можуть статися з кожним із нас. Анімаційний серіал орієнтований на дітей дошкільного віку, трьох – шести років, але деякі батьки показують його дітям починаючи з року. 

Цікаві факти про перший сезон «БіБі»

  • Коли компанія отримала прокатне посвідчення в Україні як національний продукт, їй повідомили, що «БіБі» став найбільшим національним проєктом, створеним без державної підтримки. 
  • «Майстерня БіБі» показала високі рейтинги на телеканалі й за багатьма показниками обігнала популярного «Баранчика Шона».
В Україні запустять третій сезон української франшизи мультфільму «Майстерні БіБі»: що це за мультсеріал? /Фото 2

На 13% краще за показники знаменитого «Баранчика Шона»: хто дивиться «БіБі»

Після того як мультсеріал «Майстерня БіБі» запустили в ефір на телеканалі «Піксель», підвищений інтерес глядачів зберігався протягом усього часу трансляції – показники «Майстерні» трималися майже на одному рівні протягом усього показу.

Основними глядачами були діти віком від 4 до 14 років, які становили 37% серед усієї аудиторії. А також їхні мами (жінки 25–34 років із дітьми), які становили 20% серед усієї аудиторії, яка дивилася ТБ.

Тобто майже 2/3 усіх глядачів – це діти та молоді мами. Хлопчики дивилися матеріал трохи краще: частка 4% проти 3,5% у дівчаток.

Попри ці результати, приголомшливого комерційного успіху серіал не мав. Протягом усього процесу виробництва ми постійно шукали спонсорів, зокрема за допомогою каналу, але зрештою весь перший сезон виготовили власним коштом.

Саме через це ми затримали другий сезон: чекали на появу можливих спонсорів. Але коли в мережі почали зʼявлятися піратські товари для дітей із зображенням нашої панди, а також дитячі торти, тістечка й цукерки, зрозуміли, що серіал має попит і потрібно продовжувати. 

В Україні запустять третій сезон української франшизи мультфільму «Майстерні БіБі»: що це за мультсеріал? /Фото 3

Якою буде нова українська анімація

У 2017 році державне телебачення почало активніше підтримувати національний продукт, але сьогодні цієї підтримки потрібно набагато більше. Для дітей є надважливими українські мультфільми та герої, які запобігатимуть розмиванню ідентичності. Для цього потрібно створювати більше україномовного контенту, відмежовувати його від російського – за мовою, змістом та цінностями. 

Третій сезон «Майстерні» ми вирішили знімати після початку повномасштабного вторгнення. Зараз у дітей формується нове сприйняття культури української нації, і ми відчуваємо за це відповідальність.

Оскільки багато дітей-переселенців, чиї сім’ї змушені були залишити Україну, зіткнулися з мовним барʼєром, ми додатково випустили версію «БіБі» польською мовою. Малеча дивиться улюблений мультик, вчить нові слова й почувається впевненіше. 

Нещодавно наш шестирічний шанувальник запитав: «Чому перед майстернею БіБі немає блокпоста?» Ми подумали й вирішили, що не будемо додавати його за жодних умов. Дитяча анімація – це не про злобу дня, а про фундаментальний набір цінностей, що закладається в ранньому дитинстві.

Безумовно, тема війни позначиться на українській анімації в майбутньому, але важливо, щоб вона була сфокусована на героях та перемозі. Це те, чим малюки пишатимуться і що дасть їм упевненість. Ми не хочемо нав’язувати дітям загальні проблеми й переживання, але прагнемо, щоб у них з’явилися власні міркування щодо побутових умов, у які вони потрапляють. 

Франшизи й нові сезони: яке майбутнє в «Майстерні БіБі»

В Україні запустять третій сезон української франшизи мультфільму «Майстерні БіБі»: що це за мультсеріал? /Фото 4

Ми плануємо створити четвертий сезон, а також будемо розвивати й популяризувати франшизу. 

З початку великої війни телеканали дуже обмежили бюджет, а хтось і зовсім припинив купівлю нового матеріалу. Саме тому сьогодні неможливо створювати новий контент без комерціалізації самої франшизи.

Коли з українського ринку пішли «Маша і Ведмідь», «Смішарики», «Фіксики» та інші російські персонажі, трохи звільнилася ніша ліцензійного контенту. Тому ми своїм прикладом хочемо показати, що поява українських персонажів на упаковках і в торгових мережах може бути комерційно успішною – як для виробників товарів, так і для українських анімаційних студій. 

Також ми плануємо запустити фірмову продукцію за мотивами серіалу. Тому нині ведемо перемовини з виробниками дитячих товарів та іграшок. Упевнений, ми зможемо розвинути й підштовхнути анімаційний ринок разом з іншими національними виробниками.

Попередній слайд
Наступний слайд
Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні