Співзасновник monobank Олег Гороховський розповів на Форумі підприємців від Forbes про секрет успішного продукту та можливості для бізнесу у сучасному світі. Головне з бесіди
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Один з найвідоміших в Україні брендів, monobank, планує вийти на новий ринок – обслуговувати бізнес, а не тільки фізосіб і ФОПів.
Класичні банки просто ґвалтують компанії своїми послугами, розповів співзасновник mono Олег Гороховський, 49, на Форумі підприємців від Forbes. Мета бізнесмена – зробити обслуговування таким же самим простим і зручним, як для звичайних українців.
Якими правилами він керуватиметься при запуску? Ось рецепт від співвласника monobank.
Розмову скорочено і відредаговано для ясності.
Який секрет успішного бізнес-продукту
Це універсальна річ для усіх сфер – маєш подивитись, який біль є у клієнтів і яку потребу задовольняє твій продукт. І тільки після того, як побачиш, як цю потребу задовольнити, як цей біль вилікувати – тоді є можливість для створення продукту та зростання [бізнесу].
Чому так швидко зростає мережа «Аврора»? Вони виявили біль: клієнтам потрібно швидко і дешево купувати дрібні речі. Ці речі не дуже зручно купувати в інтернеті, адже часто доставка коштує більше за товар, треба витрачати час. А ця мережа – всюди.
Як визначити потребу клієнтів
Біль – це поламаний процес. Його можна виявляти, коли сам користуєшся певними продуктами.
Виявляти біль складно. У нас замилюється око. Наприклад, коли нам треба перевипустити карту, ми ходимо у відділення банку – і нам здається, що це окей, нічого не поламано. А це не так.
Тому щоб побачити такі поламані процеси, треба або мати навички, або крутити головою на 360 градусів і слухати, що кажуть клієнти. Клієнти прокладають стежки, а бізнес має їх асфальтувати.
Продукт – це не завжди запит, який уже існує
Послугами спеціалістів monobank також користується. Співпрацюємо з агенцією, що робить зріз, як клієнти користуються банківськими послугами.
Але це було б дуже легко. Якби ти міг щось спитати в клієнтів, отримати відповідь і ця відповідь за тебе визначила б, що робити.
Якби Стів Джобс спитав, чи потрібен в iPhone USB-роз’єм, то він би отримав відповідь, що потрібен. Але він зробив інакше. Тож є потреби, які вже існують, а є потреби, які ти можеш вигадати. Друге набагато складніше, адже тобі треба переконати клієнтів, що ця потреба є.
Іноді ми отримуємо нову потребу, про яку навіть подумати не могли. Наприклад, зараз це ChatGPT.
Живемо в час, коли формується багато нових потреб.
Як зрозуміти, що проєкт не «злетить»
Підприємець швидко відчуває, виходить щось чи ні. Навіть якщо собі у цьому ще не зізнався. Свіжий приклад – «бойові». Це сторінка, де клієнти крім чайових можуть залишити кошти на ЗСУ. Ця ідея отримала багато позитивних відгуків, але вона не злетіла. Це було відчутно у перші три дні.
Вже минуло понад три місяці й ми ніяк не можемо наважитись її закрити. Це – непотрібна функція. Умовно вона корисна, але можливо в людей вже грошей не залишилось чи вони вважають це не тим місцем, де вони хочуть залишати ще щось, крім чайових офіціантам.
Найкраще одразу собі відповісти на питання: запрацювала ідея чи ні. Ось якщо я за перші три місяці не продам 1000 одиниць продукції, то це – не дуже.
Про досвід успішних бізнес-кроків
Коли стартували з monobank, у нас були задача: потрібні перші 100 000 клієнтів, тоді зрозуміємо, що продукт має право на існування. Наступний крок – видати перші 100 млн грн кредитів. Це стало знаком, що кредитний продукт можна продавати.
Ще один крок – 100 млн грн депозитів. Це стало відповіддю, чи готові клієнти робити депозити в онлайні. І ось так ти по кроках рухаєшся, щоб зрозуміти, що воно працює.
Чи можуть бути успішними бренди без яскравих облич
Такі випадки є, але це – складно.
Якщо в компанії є харизматична людина, або СЕО, або засновник, це викликає більше довіри в клієнтів, ніж логотип чи бренд.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.