Amazon та виробник роботів-пилососів iRobot розірвали угоду про злиття на $1,4 млрд /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Amazon та виробник роботів-пилососів iRobot розірвали угоду про злиття на $1,4 млрд

Getty Images

Компанія Amazon та виробник роботів-пилососів iRobot заявили в понеділок, 29 січня, що відмовляються від своїх планів щодо злиття через протидію з боку антимонопольних органів ЄС, пише Reuters.

Ключові факти

  • Amazon заявила, що запропоноване нею придбання iRobot за $1,4 млрд не має схвалення регулювальних органів у Європейському союзі. 
  • Раніше цього місяця агентство Reuters повідомило, що угоду буде заблоковано антимонопольними органами Європейської комісії і що основні побоювання полягають у тому, що Amazon може перешкодити конкурентам iRobot на своєму онлайн-ринку, особливо у Франції, Німеччині, Італії та Іспанії.

Контекст

Amazon давно працює в галузі «розумного дому». Компанія випустила домашнього робота Astro за $999. Він складає плани приміщень, за голосовою командою приїжджає в потрібну кімнату, розпізнає обличчя, відповідає на запитання, програє музику і показує погоду.

iRobot випускає роботи-пилососи Roomba з 2002 року. Вони є одними з найпопулярніших у цій категорії побутової техніки, а їхні продажі обчислюються мільйонами штук. Компанія робить ставку на свою операційну систему з алгоритмами штучного інтелекту. 

Amazon оголосила про угоду з iRobot у серпні 2022 року. Тоді її оцінювали в $1,7 млрд з урахуванням боргу. Найбільший у світі інтернет-магазин, який уже володіє Alexa та Ring, прагнув розширити свою лінійку пристроїв для розумного дому.

У листопаді 2023 року заплановане придбання Amazon компанії iRobot викликало офіційне заперечення з боку антимонопольного регулятора ЄС, який заявив, що угода може дозволити технологічному гіганту використати своє домінування для придушення конкурентів. ЄС здійснює поглиблене розслідування угоди, оголошеної минулого року. У заяві із запереченнями сказано, що запропонована угода «може обмежити конкуренцію на ринку роботів-пилососів».

Amazon, що працює у широкому спектрі секторів, від електронної комерції до хмарних обчислень, потокового відео та продуктів харчування, вже деякий час привертає увагу регуляторів конкуренції у США, Великій Британії та ЄС.

У вересні Федеральна торгова комісія подала проти компанії масштабний антимонопольний позов, стверджуючи, що вона використала своє монопольне становище, аби завдати шкоди споживачам, конкурентам та продавцям.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні