Антимонопольний комітет розпочав дослідження щодо можливого порушення найбільшими мережами АЗС законодавства про захист економічної конкуренції, йдеться у повідомленні відомства. Представники АМКУ та учасники ринку провели зустріч і обговорили критичну ситуацію на ринку пального.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Протягом двох тижнів АМКУ моніторить ситуацію на ринках пального із загальнодоступних джерел, також отримує інформацію від споживачів та органів влади.
- Дані, які надходять, є суперечливими, зазначають в АМКУ. З одного боку, начебто пальне наявне на ринку є у достатніх обсягах, а з іншого – окремі оператори не продають його на АЗС, а там, де продажі відбуваються – великі черги.
- Мета дослідження – з’ясувати, чи були/є об’єктивні причини для критичної ситуації, що склалась на ринку роздрібної реалізації пального, заявляють в комітеті. Йдеться, зокрема, про дефіцит на АЗС протягом квітня-травня. В АМКУ хочуть переконатися чи не могла криза бути спричинена змовою найбільших гравців ринку.
- Першим заходом в рамках дослідження стала зустріч з представниками найбільших мереж автозаправних станцій в Україні, яка відбулась 12 травня в АМКУ.
- Відомство планує у стислі терміни з’ясувати причини виникнення дефіциту на ринку пального та дати суспільству об’єктивну, неупереджену картину щодо цієї ситуації, зазначила заступниця голови АМКУ – державна уповноважена Анжеліка Коноплянко.
Контекст
Дефіцит пального в Україні утворився через зупинку імпорту з Білорусі та РФ та удари ворога по паливній інфраструктурі. Зокрема, знищено Кременчуцький нафтопереробний завод, який був основним виробником пального в країні.
Минулого тижня Україна та Польща домовилися про скасування дозволів для всіх перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення пального. Для бездозвільного в’їзду на територію Польщі перевізникам пального необхідно пройти реєстрацію, заповнивши форму не пізніше, ніж за добу до перетину кордону.
У мирний час Україна потребувала в червні 600 000 т бензину та дизельного пального. Зараз споживання скоротилося десь на третину, каже директор спеціальних проєктів НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев. Тому потреба становить близько 400 000 т. Польща погодилася забезпечити надходження понад 200 000 т продукції щомісяця, зазначив експерт.
В Україну надходить достатньо бензину й дизеля, тож дедалі більше АЗС відкриватимуться й реалізовуватимуть пальне. Також буде створено стратегічний запас пального, повідомив на брифінгу заступник керівника Офісу президента України Ростислав Шурма.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.