Бізнес-асоціації Бельгії, Австрії, Нідерландів та Італії виступили з відкритим листом, у якому закликали компанії ЄС не подовжувати та не укладати нові транспортні контракти з польськими перевізниками, поки вони не розблокують українсько-польський кордон. Про це пише «Інтерфакс-Україна» з посиланням на відповідний лист бізнес-партнерів України.
Форум «Вільна» повертається 20 лютого, щоб стати вашим джерелом ідей, знайомств і можливостей. Early bird квитки вже у продажі — спеціальна пропозиція діє до 19 січня включно. Долучайтеся до заходу за посиланням! 🎟
Ключові факти
- Відкритий лист про бойкот польських транспортних компаній датований 6 грудня і підписаний Бізнес-клубом Бельгія-Україна, Українсько-австрійською асоціацією, Нідерландсько-українською торговою палатою та Українською торгово-промисловою палатою Італії.
- Підписанти вказують на позицію європейського комісара з транспорту Адіни Велян, яка, назвавши блокаду кордону «абсолютно неприйнятною», констатувала, що такі дії польських перевізників загрожують Польщі штрафами, але «для українського народу це станеться занадто пізно».
- Перерахувавши вимоги польських перевізників, автори листа вважають, що бойкот компаніями Західної Європи польських транспортних компаній може «швидко припинити» блокаду кордону.
- «Західноєвропейський ринок для цих транспортних компаній набагато важливіший за український транспортний ринок. У нас немає проблем із діями профспілок, і польські транспортні профспілки можуть проводити їх усередині Польщі, не зачіпаючи країну, яка також веде за нас важку битву», – наголошують підписанти листа.
Контекст
З 6 листопада перевізники Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин».
1 грудня заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач та держсекретар міністерства інфраструктури Польщі Рафал Вебер погодили заходи для розблокування кордону.
4 грудня у напрямку з України до Польщі на ПП «Угринів – Долгобичув» почався пропуск порожніх великовагових транспортних засобів загальною дозволеною масою понад 7,5 т.
У середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску завдає одній українській компанії близько 1 млн грн втрат, підрахувала Європейська Бізнес Асоціація. За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків внаслідок блокування кордону.
![Привідкритий кордон. Польські протестувальники частково розблокували один пункт пропуску. Чому це не врятує український експорт /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/1/ab/846c8528-8a41a073ba416ef73e77694094403ab1.jpg?v=6344_2)
![Без сирів та алкоголю. Через блокування кордонів у магазинах може виникнути дефіцит імпортних товарів. Альтернативні маршрути збільшують вартість поставок на €600–2000 з машини /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/e/85/ae15200c-0628f589a1f4486567ba8a3070e1d85e.jpg?v=1350_3)
![Наслідки блокади кордону з Польщею. Чи перетне ціна автогазу психологічну позначку в 40 грн/л /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/f/74/5490c340-f4083652ce701bd4151115815b0ad74f.jpg?v=7727_1)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.