У першому півріччі 2023 року чистий прибуток компанії «Нова пошта» зріс майже в пʼять разів, до 2,4 млрд грн, дохід – майже на 84%. Про це йдеться в рейтинговій оцінці компанії на рівні uaAA від «Стандарт-Рейтинг».
Ключові факти
- За підсумками першого півріччя 2023 року діяльність ТОВ «Нова пошта» була прибутковою, а фінансові результати показали суттєве зростання порівняно з першим півріччям 2022-го, йдеться у коментарі рейтингового агентства.
- Зокрема, чистий дохід від реалізації виріс на 83,9%, до 16,7 млрд грн, операційний прибуток збільшився майже в 3,9 раза, до 1,8 млрд грн, показник EBITDA показав приріст у 2,2 раза, до 2,9 млрд грн, а чистий прибуток виріс майже в пʼять разів, до 2,4 млрд грн.
- Власний капітал компанії за звітний період зріс на 36,9%, до 8,9 млрд грн, зобовʼязання – на 12,4%, до 10,3 млрд грн, йдеться у повідомленні.
- Агентство «Стандарт-Рейтинг» зазначило, що зростання власного капіталу, як і в минулих періодах, відбулося за рахунок збільшення обсягу нерозподіленого прибутку в його структурі. За перші два квартали 2023 року він зріс на 37,1%, і на 1 липня його частка у власному капіталі компанії збільшилася до 99,6%, йдеться у коментарі.
- Дебіторська заборгованість «Нової пошти» зросла на 46,5%, до 3,3 млрд грн, кредиторська – на 18,1%, до 8,6 млрд грн, вільні грошові кошти зросли на 12,6%, до 758,2 млн грн.
- 28 серпня «Стандарт-Рейтинг» оновило кредитний рейтинг емітента та кредитного рейтингу облігацій серії С та серії D ТОВ «Нова пошта» на рівні uaАА. Як зазначили в агентстві, позичальник або окремий борговий інструмент з рейтингом uaАА характеризується дуже високою кредитоспроможністю порівняно з іншими українськими позичальниками або борговими інструментами. Рейтингова оцінка оновлена, виходячи з аналізу підсумків роботи компанії за перше півріччя 2023 року, йдеться у повідомленні «Стандарт-Рейтинг».
Контекст
«Нова пошта» збільшила кількість відділень різного типу на 935 одиниць за перше півріччя 2023 року. Загальна кількість відділень на кінець звітного періоду перевищувала 10 000, а поштоматів – 14 000.
За перше півріччя компанія доставила 4,2 млн міжнародних посилок. Українці частіше, ніж до повномасштабної війни, користувалися NP Shopping – сервісом купівлі на міжнародних сайтах: кількість таких посилок зросла на 34% порівняно з тим самим періодом 2021-го. Найпопулярнішими країнами, з яких українці замовляли покупки, залишаються Китай і США, а улюбленими закордонними магазинами українців – Aliexpress, Amazon, 6pm, iHerb, eBay.
Власна авіакомпанія Supernova Airlines здійснила 14 рейсів і доставила 250 000 міжнародних відправлень.
Також «Нова пошта» продовжує міжнародну експансію. За березень-червень компанія вийшла на ринок чотирьох країн і відкрила 21 відділення у Литві, Чехії, Румунії, Німеччині та Польщі.
Компанія сплатила 5,1 млрд грн податків і зборів за перше півріччя цього року, що на 75% більше порівняно з тим самим періодом 2022 року.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.