Данія буде інспектувати та потенційно блокувати танкери з російською нафтою, що пропливають через її води, пише The Financial Times. Таким чином західні держави намагаються контролювати ліміт цін, який Кремль навчився уникати, зазначає видання.
Ключові факти
- Згідно з новими правилами, Данії доручили контролювати танкери, які проходять транзитом через її протоки без західної страховки, повідомили троє співрозмовників видання, ознайомлені з результатами переговорів у Брюсселі.
- Ця пропозиція з’явилася після того, як західні офіційні особи визнали, що «майже жодна» з поставок нафти морським транспортом у жовтні не була здійснена нижче за ліміт у $60 за барель, зазначає видання.
- Проте офіційні особи, ознайомлені з цією пропозицією, кажуть, що її реалізація залежить від здатності військово-морської влади Данії зупиняти та перевіряти танкери. Наприклад, що робитиме Копенгаген, якщо судно відмовиться зупинитися, зазначають чиновники.
- «Пропозиція полягає в тому, щоб ускладнити життя Росії та покупцям її нафти», – сказав Хеннінг Глойстайн з Eurasia Group. «Якщо посиляться бюрократія та ризики, пов’язані з торгівлею російською нафтою, то покупці знову почнуть вимагати більших знижок через свої проблеми», – вважає експерт.
Контекст
Члени «Великої сімки» та Австралія ввели заходи щодо обмеження цін на сиру нафту в грудні минулого року, прагнучи скоротити доходи Росії, перекривши доступ до західних послуг, таких як судноплавство та страхування, якщо трейдери не дотримуватимуться ліміту в $60.
Хоча ці заходи на ранньому етапі мали певний успіх, Росія довела, що вміє їм протистояти, створивши, наприклад, свій так званий «тіньовий флот» із застарілих нафтових танкерів, щоб обійти західні ринки.
Все більше танкерів перевозять російську нафту з підробною фінансовою звітністю або з незахідними страховками. Тому ЄС стурбований, що такі поліси можуть бути неефективними у випадку розливу нафти.
Уся російська нафта, що транспортується через Балтійське море – приблизно 60% її загального морського експорту,Ю – проходить через вузькі датські протоки на шляху до міжнародних ринків.
Обсяг російської нафти, що проходить через данські протоки щодня, еквівалентний приблизно 2 млн барелів сирої нафти або трьом суднам Aframax, які використовуються для російського експорту.
Раніше FT писала, що Росія майже повністю оминає встановлений ціновий ліміт на продаж нафти у $60 за барель, що змушує країни «Великої сімки» шукати шляхи посилення однієї зі своїх ключових економічних санкцій проти Москви.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.