Категорія
Новини
Дата

Данія застерігає про розливи із танкерів з російською нафтою. Усе через можливу заборону надавати місцевих лоцманів через санкції

Данія попереджає, що танкери з російською нафтою, що йдуть через данські протоки, з більшою ймовірністю розібʼються і розіллють свій вантаж, якщо вони проходитимуть по підступних мілководних водах без місцевих лоцманів-фахівців, пише Financial Times.

Forbes Україна випустив новий номер друкованого журналу. В ньому майже два десятки ексклюзивних матеріалів. Придбати журнал з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням.

Ключові факти

  • Вузька ділянка води між Данією та Швецією в гирлі Балтійського моря є ключовим торговим маршрутом для російської нафти, що прямує морем на ринки всього світу. Згідно з 165-річною угодою, підписаною в Копенгагені в 1857 році, всі міжнародні судна мають право проходити через протоки, але Данія має надати лоцманів, щоб допомогти суднам переміщатися своїми численними островами і піщаними мілинами.
  • Міжнародна морська організація ООН рекомендує використовувати лоцманів, але це не є обовʼязковим. Представники датської судноплавної галузі побоюються, що санкції щодо російської торгівлі можуть призвести до збільшення кількості некерованих суден.
  • «Недотримання правил та рекомендацій створить екологічний ризик не лише для датських територіальних вод. Це також створить ризик для безпеки судноплавства та членів екіпажу на борту суден», – заявили в Датському морському управлінні. Тож там закликають «світовий судноплавний сектор продовжувати дотримуватись усіх правил та рекомендацій».
  • Експорт російської нафти не сильно скоротився з того часу, як було введено санкції. За даними аналітичної групи з сировинних товарів Kpler, близько 1,5 млн барелів сирої нафти на день – приблизно 1,5% світових поставок – продовжують проходити через датські протоки на шляху до Північного моря та Атлантичного океану.
  • Досі більшість судів продовжували дотримуватися рекомендацій. У серпні 196 нафтових танкерів пройшли основним каналом у датських протоках, відомому як Великий Бельт. За даними Датського морського управління, понад 95% використали лоцмана.
  • У березні данські лоцмани закликали припинити обслуговування російських судів. Однак данська влада заявила, що воно має продовжуватися. 

Контекст

У галузі є побоювання, що коли санкції ЄС щодо морської торгівлі російською нафтою набудуть чинності з 5 грудня, це ускладнить або навіть завадить Данії надавати лоцманів для танкерів, які перевозять російські вантажі. У рамках санкцій надання морських послуг таким судам буде заборонено, хоча не виключено, що лоцманський супровід все ж таки може бути дозволений для транспортування нафти до «третіх країн» за межами ЄС.

Віктор Катона, експерт із ринків нафти в Kpler, сказав, що, на його думку, рішення буде знайдено. Він додав, що надання лоцманських послуг судам, які перевозять російські вантажі через турецьку протоку Босфор, також тривало, незважаючи на посилення глобальних обмежень.

Російські виробники нафти вже розширюють обхідні шляхи напередодні ембарго та цінових обмежень.

Російський морський експорт сирої нафти різко скоротився у першій половині вересня, спочатку через шторм у Тихому океані, а потім через незрозуміле скорочення постачання з Балтійського моря. Потоки до великих азійських покупців Китаю та Індії не компенсують падіння обсягів для Європи.

Обсяг нафти, що відвантажується з портів Росії, за два тижні впав майже на 900 000 барелів на день, склавши в середньому 2,54 млн барелів на день за тиждень до 16 вересня. 

Країни Європейського союзу планують протягом кількох тижнів домовитися про обмеження цін на російську нафту. Ця ініціатива набрала обертів після того, як президент країни-агресора Володимир Путін оголосив мобілізацію в РФ.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні