Категорія
Новини
Дата

Експансія бізнесу в Європу. Gradus Research дослідив, чи готові локальні споживачі сприймати українські бренди

2 хв читання

Багато українських компаній розглядають можливість розширення своєї географії за рахунок експансії на європейські ринки. Але чи відкриті європейські споживачі до іноземних брендів? Як показало дослідження компанії Gradus Research, європейці схильні обирати локальні бренди своїх країн.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Україна надає перевагу своєму виробникові так само, як і інші країни. Проте, показовим є країни другого вибору, зазначають аналітики за результатами дослідження. Українці надають перевагу Німеччині, США та Великій Британії. Доволі велика частка брендів цих країн є бажаною для українських споживачів.
  • Загалом досліджувані країни можна розділити на три категорії. Перша – країни, до яких іншим виробникам зайти порівняно легше, бо споживачі лояльно ставляться до іноземних виробників. Україна, Польща та певною мірою Італія належить до цієї категорії. Споживачі цих країн відкриті до іноземних пропозицій. 
  • Нідерланди й Німеччина потрапили до поміркованих країн, там велика лояльність до місцевих виробників, проте вони розглядають купівлю брендів із інших країн на високому рівні. 
  • Третя категорія – закриті для іноземних виробників ринки – Велика Британія та Франція. Вони показують себе споживачами-патріотами, які перш за все звертають увагу на свої бренди й не дуже бажають купувати іноземні товари.
  • На вибір країни виробника значною мірою впливає фактор високої якості, свідчить дослідження. Саме в цьому полі країни конкурують між собою. Практично в усіх країнах у топі, окрім власного виробника, є Німеччина, США та Франція, а подекуди – Велика Британія.
  • Дуже часто це країни сусіди, наприклад, Німеччина є другим вибором для Нідерландів і Франції. Проте Україна й Польща ставлять Німеччину на перше місце, вважаючи, що ці товари є найбільш якісними. З цього випливає, що українці та поляки все ж надають перевагу не локальному виробникові, зазначається в коментарі Gradus Research.
  • Щодо фактору привабливості ціни, то в лідерах – Китай. Фактично, в усіх країнах він є дуже суттєвим гравцем. Що ж до України, вона є найбільш привабливою з точки зору ціни для Польщі серед всіх досліджуваних країн.
  • Привабливість брендів із боку доступності, дистрибуції. В Україні Україна, Польща та Китай є максимально високими та близькими категоріями. Натомість дистрибуція по іншим країнам залежить від конкретних компаній, окремих мереж, які розбудовані. Для Великої Британії це Китай та США, для Нідерландів – Німеччина й Китай, для Італії – США і Китай. Помітна велика присутність Китаю ще й за рахунок онлайн-торгівлі та інших каналів збуту з китайськими товарами.

Ключова цитата

«Загалом дані дослідження демонструють, що європейці схильні обирати локальні бренди своїх країн, це є нормою в Європі: британці надають перевагу британським продуктам, німці – німецьким тощо. І на це треба зважати, виводячи продукт на ці ринки», – коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка Gradus Research. За її словами, основним драйвером вибору є сприйняття країни, як якісного виробника. «Це бренд країни, що складається з великої кількості брендів і конкретних продуктів й працює загалом на країну, як бажану до покупки», – зазначила Близнюк.

Експансія бізнесу в Європу. Gradus Research дослідив, чи готові локальні споживачі сприймати українські бренди /Фото 1
Експансія бізнесу в Європу. Gradus Research дослідив, чи готові локальні споживачі сприймати українські бренди /Фото 2
Експансія бізнесу в Європу. Gradus Research дослідив, чи готові локальні споживачі сприймати українські бренди /Фото 3
Експансія бізнесу в Європу. Gradus Research дослідив, чи готові локальні споживачі сприймати українські бренди /Фото 4
Попередній слайд
Наступний слайд

Методологія

Опитування проведене дослідницькою компанією Gradus Research спеціально для конференції GO GLOBAL UA методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Цільова група дослідження: чоловіки та жінки віком 18-60 років, які проживають в Україні, Великій Британії, Нідерландах, Італії, Франції, Німеччині, Іспанії, Польщі. Кількість результативних інтерв’ю: Україна n=1151, Велика Британія n=103, Нідерланди n=101, Італія n=101, Франція n=101, Німеччина n=99, Польща n=102. Період опитування: Україна – 17-18 лютого, країни ЄС – 22-24 лютого 2023 року.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд