Джерело: Party.Space. Лаунж-кімната на івенті IT-компанії OBRIO із зображенням Кремля, що палає
Категорія
Інновації
Дата

Ліки від «Zoom-втоми». Українські компанії переносять у метавсесвіт зустрічі та стратсесії. Як віртуальний світ допомагає будувати бізнес

6 хв читання

Джерело: Party.Space. Лаунж-кімната на івенті IT-компанії OBRIO із зображенням Кремля, що палає

Війна змусила бізнес ще більше піти онлайн і шукати формат, що згуртує команду. Це завдання стоїть перед більшістю українських компаній: як підтримувати роботу, комунікацію та залученість, коли колеги розкидані світом? Відповідь – метаверс. Як віртуальний світ допомагає покращити бізнес-процеси українським підприємцям

Прощальна вечірка для Кріса Уільямса, який залишав компанію Google, пройшла у форматі просмаження. Колеги згадували смішні історії про Уільямса та ділились анекдотами, зокрема, про його перший день на роботі. Фото пам’ятних моментів Уільямса в компанії прикрасили стіни приміщення – локації у метавсесвіт-стартапі Party.Space.

Компанія Gartner, що вже 40 років займається дослідженнями у сфері технологій, передбачає пік метавсесвіту протягом наступних 10 років. За їхнім графіком «Цикл хайпу для нових технологій», метавсесвіт генерує багато шуму прямо зараз. Бізнес вивчає можливості технології й те, які процеси вона може змінити.  

У 2022 році інвестиції в метаверс зросли більш ніж удвічі – зокрема, завдяки планам Microsoft придбати Activision Blizzard за $68,7 млрд, пише McKinsey. Онлайн-платформа Roblox заявила про 58 млн активних користувачів щодня, Meta щороку витрачає щонайменше $10 млрд на розвиток метавсесвіту.  

Приблизно 60% споживачів у захваті від ідеї перевести щоденні активності до метавсесвіту, особливо коли йдеться про контакти з людьми та колаборації із віддаленими колегами, зафіксувало дослідження McKinsey.

Як можливості метавсесвіту використовують українські компанії?

Ліки від «Zoom-втоми». Українські компанії переносять у метавсесвіт зустрічі та стратсесії. Як віртуальний світ допомагає будувати бізнес /Фото 1

Джерело: Party.Space. Прощальна вечірка Кріса Уільямса від Google

Які бізнес-івенти можна провести у метавсесвіті

У 2022 році команда українського стартапу Party.Space помітила: популярність вечірок – формату, на якому «злетів» стартап – почала просідати. Бюджети зменшувалися, клієнти казали: «Сподіваємося, це наша остання онлайн-вечірка». «В Party.Space минулого року було більше бізнесових зустрічей, аніж вечірок», – говорить співзасновник та СЕО стартапу Юрій Філіпчук. У січні 2023 року компанія запустила Townhall Space із фокусом на бізнес-заходах.

Які корпоративні івенти компанії переносять у метаверс? 23 грудня команда IT-компанії OBRIO зібралась у метавсесвіті на новорічний Chapter – щоквартальний мітинг, де співробітники підбивають підсумки трьох місяців роботи. Він складається з виступів керівників напрямів і неофіційної частини. 

Майданчик оформили в естетиці всесвіту «Гаррі Поттера»: стіни прикрашали анімовані картини, але замість героїв поттеріани на них були співробітники і топи компанії. OBRIO провели в метавсесвіті три великі івенти і вже планують наступні. 

Девʼять з десяти Chief Innovation Officers, яких Філіпчук зустрічає в Кремнієвій долині, цікавляться, як проводити борд-мітинги в метаверсі. Сам стартап проводить онлайн щоденні наради і таунхоли. «Так ми краще розуміємо продукт і знаємо, як його продавати», – додає CEO Party.Space. 

Команда R&D оператора Kyivstar влаштувала в метавсесвіті ретроспективні мітинги після спринтів – на таких зустрічах вони обговорюють, що вдалося, а що варто покращити. Організація Women’s Initiative разом із Інститутом бізнес-інновацій Берклі провела майстер-клас з лідерства. Формат – презентація та Q&A-сесія. 

Ліки від «Zoom-втоми». Українські компанії переносять у метавсесвіт зустрічі та стратсесії. Як віртуальний світ допомагає будувати бізнес /Фото 2

Джерело: Party.Space. Майстер-клас з лідерства від університету Берклі

Нове життя в метавсесвіті отримують онбординги. «Можна інтерактивно познайомитися з цінностями компанії, дізнатися про свою роль, зустрітися з колегами в неформальній обстановці, – каже голова відділу стратегічних партнерств в Party.Space Костянтин Ташаков. – Один із клієнтів повідомив про підвищення показника утримання нових співробітників». 

Метавсесвіт варто розглядати і в контексті життєвого циклу спеціаліста, вважає голова відділу людського капіталу компанії RIA.com Олександра Ковель. «Можна спроєктувати віртуальний офіс, який колеги будуть використовувати для робочих і неформальних зустрічей, – каже вона. – В ньому новачок швидше познайомиться з колегами та зануриться у культуру компанії». 

Після першого Chapter команда OBRIO провела вікторину з питаннями про життя команди: внутрішні жарти, історії про співробітників, факти про компанію тощо. «Це круто спрацювало для новачків, які чогось не знали, бо після кожного питання була розгорнута інформація про відповідь», – каже happiness-менеджерка компанії Євгенія Губрій. 

Після перемоги у війні OBRIO розглядає можливість проводити в мітинг-румах Party.Space і короткі наради – як-от зустріч топів напрямів. «Малі простори для невеликих зустрічей – гарний інструмент, де можна, зокрема, провести співбесіду і справити враження на дуже скілового та креативного співробітника, якого треба схантити», – вважає Губрій.

Які елементи корпоративної культури покращує метавсесвіт

Для одного з івентів OBRIO відтворила у локації пейзажі регіонів України. Після офіційної частини співробітник сів за барну стійку в кімнаті з пейзажами Криму, грав на гітарі та співав. Поруч слухали і підспівували. «В Google Meets такого не зробиш», – констатує Губрій. 

Інтерактивність простору забезпечує залученість, покращує навички роботи в команді та перемагає «Zoom-втому», симптом якої – люди миттєво вимикають мікрофони та камери, щойно заходять у конференцію. «У метавсесвіті щоразу нові «пасхалки», – каже Ташаков. – Новий досвід спонукає рідше відключати камери». 85% користувачів на платформі Party.Space включаються із відео. 

Найбільша сила метавсесвіту ­– побудова комунікацій. «Навіть якщо колеги жодного разу не зустрічались у реальному житті, метавсесвіт зможе допомогти познайомитись і налагодити спілкування», – каже Ковель з RIA.com.

Віртуальний офіс в Party.Space

Джерело: Party.Space. Віртуальний офіс в Party.Space

На івенті університету Берклі після виступу спікера люди обговорювали тему в групах за різними столами. В метавсесвіті людину чують тільки ті, хто поруч, тож група за кожним столиком мала окрему дискусію. «Метаверс-технології міксують соціальний аспект з досвідом, – каже Філіпчук. – Комунікація стає ефективнішою». 

Використовуючи звичайні онлайн-інструменти, складно перекинутись словами із колегою посеред коридору чи побачити, як спікер виходить на сцену, вважає Ковель. «Можу підсісти до різних столів, підійти до компанії, поспілкуватись із ними, – додає Губрій. – Це фактично формат нетворкінгу». Кожен користувач метаверсу взаємодіє щонайменше з половиною інших гостей, стрибаючи між столиками, спілкуючись в чаті або ставлячи питання спікеру, порахували в Party.Space. 

Люди можуть слухати виступ спікера, дивлячись його презентацію на великому екрані на сцені, і одночасно обговорювати її в групах. «Це допомагає зберігати залученість, бо коли слухаєш виступ в Zoom, паралельно відкриваєш вкладки або скролиш фейсбук», – каже Філіпчук. 

Ліки від «Zoom-втоми». Українські компанії переносять у метавсесвіт зустрічі та стратсесії. Як віртуальний світ допомагає будувати бізнес /Фото 3

Джерело: Party.Space. Вікторина на івенті компанії Deloitte

CEO Party.Space переконаний: креативна комунікація теж може виграти в метаверсі. Коли він показав мітинг-рум у метавсесвіті топу маркетингового агентства в Лос-Анджелесі, той одразу зголосився проводити там креативні зустрічі. Його підкупили згенерований штучним інтелектом пейзаж – інструмент, над яким зараз працюють Party.Space – та можливість кожного учасника зустрічі шерити власний екран. «Так можна дати більше контексту, про що ти рефлексуєш», – пояснює Філіпчук. 

Гейміфікація платформи покращує психоемоційний стан співробітників. Губрій бачить: колеги отримують задоволення від простих інструментів – як-от можливості кидатись одне в одного смайлами. «Людина в грі відволікається від подій навколо, – каже вона. – Це дозволяє переключитись та опинитись в новому місці, не ризикуючи безпекою».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд