Джерело: Party.Space. Лаунж-кімната на івенті IT-компанії OBRIO із зображенням Кремля, що палає
Категорія
Інновації
Дата

Ліки від «Zoom-втоми». Українські компанії переносять у метавсесвіт зустрічі та стратсесії. Як віртуальний світ допомагає будувати бізнес

6 хв читання

Джерело: Party.Space. Лаунж-кімната на івенті IT-компанії OBRIO із зображенням Кремля, що палає

Війна змусила бізнес ще більше піти онлайн і шукати формат, що згуртує команду. Це завдання стоїть перед більшістю українських компаній: як підтримувати роботу, комунікацію та залученість, коли колеги розкидані світом? Відповідь – метаверс. Як віртуальний світ допомагає покращити бізнес-процеси українським підприємцям

Прощальна вечірка для Кріса Уільямса, який залишав компанію Google, пройшла у форматі просмаження. Колеги згадували смішні історії про Уільямса та ділились анекдотами, зокрема, про його перший день на роботі. Фото пам’ятних моментів Уільямса в компанії прикрасили стіни приміщення – локації у метавсесвіт-стартапі Party.Space.

Компанія Gartner, що вже 40 років займається дослідженнями у сфері технологій, передбачає пік метавсесвіту протягом наступних 10 років. За їхнім графіком «Цикл хайпу для нових технологій», метавсесвіт генерує багато шуму прямо зараз. Бізнес вивчає можливості технології й те, які процеси вона може змінити.  

У 2022 році інвестиції в метаверс зросли більш ніж удвічі – зокрема, завдяки планам Microsoft придбати Activision Blizzard за $68,7 млрд, пише McKinsey. Онлайн-платформа Roblox заявила про 58 млн активних користувачів щодня, Meta щороку витрачає щонайменше $10 млрд на розвиток метавсесвіту.  

Приблизно 60% споживачів у захваті від ідеї перевести щоденні активності до метавсесвіту, особливо коли йдеться про контакти з людьми та колаборації із віддаленими колегами, зафіксувало дослідження McKinsey.

Як можливості метавсесвіту використовують українські компанії?

Ліки від «Zoom-втоми». Українські компанії переносять у метавсесвіт зустрічі та стратсесії. Як віртуальний світ допомагає будувати бізнес /Фото 1

Джерело: Party.Space. Прощальна вечірка Кріса Уільямса від Google

Які бізнес-івенти можна провести у метавсесвіті

У 2022 році команда українського стартапу Party.Space помітила: популярність вечірок – формату, на якому «злетів» стартап – почала просідати. Бюджети зменшувалися, клієнти казали: «Сподіваємося, це наша остання онлайн-вечірка». «В Party.Space минулого року було більше бізнесових зустрічей, аніж вечірок», – говорить співзасновник та СЕО стартапу Юрій Філіпчук. У січні 2023 року компанія запустила Townhall Space із фокусом на бізнес-заходах.

Які корпоративні івенти компанії переносять у метаверс? 23 грудня команда IT-компанії OBRIO зібралась у метавсесвіті на новорічний Chapter – щоквартальний мітинг, де співробітники підбивають підсумки трьох місяців роботи. Він складається з виступів керівників напрямів і неофіційної частини. 

Майданчик оформили в естетиці всесвіту «Гаррі Поттера»: стіни прикрашали анімовані картини, але замість героїв поттеріани на них були співробітники і топи компанії. OBRIO провели в метавсесвіті три великі івенти і вже планують наступні. 

Девʼять з десяти Chief Innovation Officers, яких Філіпчук зустрічає в Кремнієвій долині, цікавляться, як проводити борд-мітинги в метаверсі. Сам стартап проводить онлайн щоденні наради і таунхоли. «Так ми краще розуміємо продукт і знаємо, як його продавати», – додає CEO Party.Space. 

Команда R&D оператора Kyivstar влаштувала в метавсесвіті ретроспективні мітинги після спринтів – на таких зустрічах вони обговорюють, що вдалося, а що варто покращити. Організація Women’s Initiative разом із Інститутом бізнес-інновацій Берклі провела майстер-клас з лідерства. Формат – презентація та Q&A-сесія. 

Ліки від «Zoom-втоми». Українські компанії переносять у метавсесвіт зустрічі та стратсесії. Як віртуальний світ допомагає будувати бізнес /Фото 2

Джерело: Party.Space. Майстер-клас з лідерства від університету Берклі

Нове життя в метавсесвіті отримують онбординги. «Можна інтерактивно познайомитися з цінностями компанії, дізнатися про свою роль, зустрітися з колегами в неформальній обстановці, – каже голова відділу стратегічних партнерств в Party.Space Костянтин Ташаков. – Один із клієнтів повідомив про підвищення показника утримання нових співробітників». 

Метавсесвіт варто розглядати і в контексті життєвого циклу спеціаліста, вважає голова відділу людського капіталу компанії RIA.com Олександра Ковель. «Можна спроєктувати віртуальний офіс, який колеги будуть використовувати для робочих і неформальних зустрічей, – каже вона. – В ньому новачок швидше познайомиться з колегами та зануриться у культуру компанії». 

Після першого Chapter команда OBRIO провела вікторину з питаннями про життя команди: внутрішні жарти, історії про співробітників, факти про компанію тощо. «Це круто спрацювало для новачків, які чогось не знали, бо після кожного питання була розгорнута інформація про відповідь», – каже happiness-менеджерка компанії Євгенія Губрій. 

Після перемоги у війні OBRIO розглядає можливість проводити в мітинг-румах Party.Space і короткі наради – як-от зустріч топів напрямів. «Малі простори для невеликих зустрічей – гарний інструмент, де можна, зокрема, провести співбесіду і справити враження на дуже скілового та креативного співробітника, якого треба схантити», – вважає Губрій.

Які елементи корпоративної культури покращує метавсесвіт

Для одного з івентів OBRIO відтворила у локації пейзажі регіонів України. Після офіційної частини співробітник сів за барну стійку в кімнаті з пейзажами Криму, грав на гітарі та співав. Поруч слухали і підспівували. «В Google Meets такого не зробиш», – констатує Губрій. 

Інтерактивність простору забезпечує залученість, покращує навички роботи в команді та перемагає «Zoom-втому», симптом якої – люди миттєво вимикають мікрофони та камери, щойно заходять у конференцію. «У метавсесвіті щоразу нові «пасхалки», – каже Ташаков. – Новий досвід спонукає рідше відключати камери». 85% користувачів на платформі Party.Space включаються із відео. 

Найбільша сила метавсесвіту ­– побудова комунікацій. «Навіть якщо колеги жодного разу не зустрічались у реальному житті, метавсесвіт зможе допомогти познайомитись і налагодити спілкування», – каже Ковель з RIA.com.

Віртуальний офіс в Party.Space

Джерело: Party.Space. Віртуальний офіс в Party.Space

На івенті університету Берклі після виступу спікера люди обговорювали тему в групах за різними столами. В метавсесвіті людину чують тільки ті, хто поруч, тож група за кожним столиком мала окрему дискусію. «Метаверс-технології міксують соціальний аспект з досвідом, – каже Філіпчук. – Комунікація стає ефективнішою». 

Використовуючи звичайні онлайн-інструменти, складно перекинутись словами із колегою посеред коридору чи побачити, як спікер виходить на сцену, вважає Ковель. «Можу підсісти до різних столів, підійти до компанії, поспілкуватись із ними, – додає Губрій. – Це фактично формат нетворкінгу». Кожен користувач метаверсу взаємодіє щонайменше з половиною інших гостей, стрибаючи між столиками, спілкуючись в чаті або ставлячи питання спікеру, порахували в Party.Space. 

Люди можуть слухати виступ спікера, дивлячись його презентацію на великому екрані на сцені, і одночасно обговорювати її в групах. «Це допомагає зберігати залученість, бо коли слухаєш виступ в Zoom, паралельно відкриваєш вкладки або скролиш фейсбук», – каже Філіпчук. 

Ліки від «Zoom-втоми». Українські компанії переносять у метавсесвіт зустрічі та стратсесії. Як віртуальний світ допомагає будувати бізнес /Фото 3

Джерело: Party.Space. Вікторина на івенті компанії Deloitte

CEO Party.Space переконаний: креативна комунікація теж може виграти в метаверсі. Коли він показав мітинг-рум у метавсесвіті топу маркетингового агентства в Лос-Анджелесі, той одразу зголосився проводити там креативні зустрічі. Його підкупили згенерований штучним інтелектом пейзаж – інструмент, над яким зараз працюють Party.Space – та можливість кожного учасника зустрічі шерити власний екран. «Так можна дати більше контексту, про що ти рефлексуєш», – пояснює Філіпчук. 

Гейміфікація платформи покращує психоемоційний стан співробітників. Губрій бачить: колеги отримують задоволення від простих інструментів – як-от можливості кидатись одне в одного смайлами. «Людина в грі відволікається від подій навколо, – каже вона. – Це дозволяє переключитись та опинитись в новому місці, не ризикуючи безпекою».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні