Легкість, із якою наступному поколінню компанії електромобілів Rivian, Lucid і Fisker вдалося залучити мільярди доларів від інвесторів, а ще й неймовірна ринкова капіталізація Tesla в $1 трлн, ознаменувала зміну в автомобільній індустрії, гравці якої прагнуть подолати проблему вуглецевих викидів, що сприяють глобальному потеплінню
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Наступного року очікуються значні зміни в автогігантів General Motors, Volkswagen і Hyundai, які нарощують свою присутність на ринку електромобілів. А Ford зі своїм пікапом на батареях планує завоювати серце американського ринку.
Перші доставки F-150 Lightning, електроверсії пікапів F-Series, що є бестселерами Ford, почнуться лише навесні 2022-го. Але автовиробник із Мічигану швидко назбирав 200 000 бронювань (із першим внеском $100) і поки що перестав приймати замовлення.
І хоч наступного року виконати він зможе не більше чверті отриманих замовлень, зважаючи на значний ентузіазм клієнтів можна припустити, що Маскова Tesla нарешті отримає серйозного конкурента на ринку електромобілів.
«Випуск цієї моделі буде переломним моментом для індустрії, а Ford зможе використати довіру своїх користувачів для того, щоб завоювати ринок електромобілів», – каже Ден Айвс, аналітик у Wedbush Securities.
Разом із робочою конячкою Lightning спортивний R1T від Rivian (MotorTrend назвав його пікапом року в грудні), який націлений на любителів відпочивати на природі, ще більше розширять категорію електротранспорту.
«Новинки від Ford і Rivian роблять їх очевидними лідерами в перегонах категорії «електропікапи», яка в наступні 10 років, за нашими оцінками, буде ринком на трильйон», – додає він.
Хай яким би не був ентузіазм клієнтів, але ані Ford, ані Rivian не зможуть кинути серйозний виклик Tesla як лідеру за обсягами виробництва електромобілів у 2022-му, адже в них ще немає достатньо потужностей для виробництва сотень тисяч батарей, електродвигунів та інших необхідних складових.
А Tesla тим часом майже досягла 1 млн продажів електромобілів у 2021-му і збільшити їх на 50% наступного року завдяки відкриттю нових заводів у Техасі (США) та Німеччині на додачу до заводів у Фремонті, Каліфорнія (США), і Шанхаї, Китай. Крім того, у 2022-му компанія може випустити Cybertruck, інтерпретацію Маском футуристичного пікапу. Хоча під питанням залишається те, наскільки такий великий автомобіль у військовому стилі вагою під 4 тонни буде популярним серед покупців.
Як і Ford, Tesla повідомила про принаймні 200 000 замовлень на свій пікап, хоча Маск усе ще не надав подробиць щодо виконання цих замовлень окрім тих, що були розкриті під час презентації прототипу два роки тому.
Звісно, Cybertruck навряд стане вибором номер один у підрядників, фермерів і будівельних фірм, які наразі надають абсолютну перевагу Ford F-150. Найімовірніше, Масковий пікап буде конкурувати в тій же нішевій категорії, що й модель GMC Hummer EV за $110 295, яку GM почав збирати цього місяця.
Ціна на Ford Lightning, який представили у травні 2021-го, стартує від $39 974 (без федеральних пільг і пільг штату) за базову комплектацію, а версія, яку планують пропонувати комерційним користувачам, зможе проїжджати 230 миль на одній зарядці.
Розкішніші моделі зможуть проїжджати на одній зарядці 300 миль і разом з апгрейдом додаткових функцій обійдуться в понад $90 000. Хоч Маск пообіцяв, що його Cybertruck із базовою комплектацією буде коштувати $39 900 і проїжджати 250 миль км на одній зарядці, жодна модель Tesla, від родстера 2008-го до Model Y 2020-го, ніколи не виходила на ринок і не продавалася за мінімальною, обіцяною Маском, ціною.
Rivian, який підтримують Ford і Amazon, на свій R1T встановив початкову ціну $67 500, а якщо поставити батарею більшої потужності та інші додаткові опції, серед яких електроплита, то кінцева ціна може перевищити $100 000.
Компанія почала збирати свій пікап R1T та R1S SUV на заводі в Нормалі, Іллінойс, наприкінці цього року, а протягом 2022-го вона планує збільшити виробництво цих моделей і електричного фургону для доставки на замовлення Amazon.
Rivian також вкладає $5 млрд в будівництво заводу у Джорджії, який дасть компанії змогу збирати додатково 400 000 автівок на рік, коли він запрацює у 2024-му – це на додачу до 200 000 авто на рік, які виготовляються у Нормалі.
Та пройдуть роки, перш ніж Rivian зможе застосувати ці потужності, в той час як великі виробники, такі як Ford, зможуть збільшити масштаби виробництва швидше.
«Все вказує на те, що Ford F-150 Lightning повинен бути успішним у покупців, – каже Джессіка Колдвелл, головна аналітикиня індустрії для дослідника авторинку Edmunds. – Компанія пропонує значно нижчу ціну, ніж виробники інших електропікапів, а репутація бренду Ford і успіх F-Series, хіта продажів у США вже не один десяток років, тільки сприятимуть популярності новинки. Компанія, яка виробляє Cybertruck, звісно більше на слуху, але й Ford є чим похвалитися в питанні впізнаваності бренду».
Виробництво Lightning планують нарощувати впродовж 2022-го навіть у той час, коли Ford працює над задоволенням все більшого попиту на іншу свою ключову модель – Mustang Mach-E, яка вийшла у продаж наприкінці 2020-го. Світові продажі цього кроссовера можуть досягти 50 000 одиниць у 2021-му, а гендиректор Джим Фарлі сказав, що наступного року виробництво цього електромобіля значно зросте.
«Важко виробляти Mustang Mach-E достатньо швидко, щоб задовольнити приголомшливий попит, але ми точно зробимо все можливе, – твітнув він 10 грудня. – А тому з 2022-го ми збільшуємо виробництво й очікуємо перевищити позначку 200 000 одиниць для Північної Америки і Європи до 2023-го. Це втричі більше, ніж у 2021-му».
Швидкі продажі моделей Mach-E та Lightning у 2022-му і далі значно зміцнять позицію Ford на ринку електромобілів навіть попри те, що компанії треба буде наздоганяти обсяги виробництво Tesla. І не лише Ford спробує це зробити.
«Наразі Tesla лідирує на ринку електромобілів і досі успішно справлялася з конкурентами. Нікому ще не вдавалося похитнути лідерську позицію Tesla, – каже Мішель Кребс, головна аналітикиня в Autotrader. – Наступного року почнеться виробництво Ford Lightning, але і воно буде обмеженим. Ford припинив приймати замовлення на позначці 200 000, а це вже трирічне відставання… Виробництво – це значний виклик».
На додачу до свого розкішного Hummer на батареї GM готується випустити електричний Cadillac Lyriq SUV і знову почати виробництво електричного хетчбека Bolt після того, як цього року через проблеми з батареями було зупинено його продажі.
У Hyundai скоро вийде стильний хетчбек Ioniq 5, який конкуруватиме з Model Y від Tesla, Nissan почне продавати електричний Araya SUV, а Volkswagen розширить продажі кросовера ID.4.
Навіть Toyota, яка повільно вступає в гру з електромобілями, до середини 2022-го випустить bZ4X SUV, а ще компанія заявила, що до 2030-го у неї буде 30 моделей електрокарів. Lexus, розкішний бренд Toyota, також повністю стане електричним до кінця десятиліття, про що повідомив у Токіо 14 грудня президент компанії Акіо Тойода.
За словами Айвса, наразі частка продажів електромобілів складає 3% від світових продажів авто, а до кінця 2022-го цей показник може зрости до 5%. На основі поточних трендів частка продажів електрокарів може подвоїтися до 10% до 2025-го.
«Ми вважаємо, що 2022-й стане переломним моментом для індустрії електромобілів, адже зараз багато виробників готові до значного зростання споживацького попиту наступного року, – сказав Айвс у коментарі до дослідження. – Завдяки важковаговикам автоіндустрії, як-то GM, Ford і VW, які зосередили свою прицільну увагу на революції електрокарів, ми побачимо безпрецедентний рівень переходу на ці моделі, адже інноваційний дизайн, покращені батареї, нижчі ціни та екологічність електроавтомобілів приваблюють усе більше споживачів».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.