Шведський фінтех-гігант Klarna, який надає можливість купити товар у розстрочку, провів первинне публічне розміщення акцій у США, отримавши оцінку в $15,2 млрд. Це важливий крок для компанії після того, як ринкова волатильність, спричинена тарифною політикою Дональда Трампа, зірвала її попередню спробу вийти на біржу, пише FT.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Деталі
- Klarna розмістила акції за ціною $40 – вище за раніше заявлений діапазон у $35–37. У результаті компанія залучила майже $1,4 млрд, а попит на папери перевищив пропозицію у 26 разів. Торги розпочнуться в 10 вересня.
- Нинішня оцінка Klarna істотно нижча за американського конкурента Affirm, який вийшов на біржу в 2021-му з оцінкою $12 млрд і зараз коштує $29 млрд. Водночас помірна ціна розміщення може забезпечити акціям Klarna позитивну динаміку на старті торгів.
- IPO відбулося на тлі пожвавлення американського ринку публічних розміщень: нещодавно понад $1 млрд залучили Figma та криптобіржа Bullish, а цього тижня на біржу готується вийти ще одна криптоплатформа – Gemini.
- Для Klarna успішний дебют на біржі означає відновлення довіри інвесторів після складних років. У 2021-му стартап оцінювали у майже $46 млрд, але вже через рік його вартість обвалилася до $6,7 млрд через зростання ставок і охолодження інтересу до збиткових технологічних компаній.
- Додатковим викликом став корпоративний конфлікт, що тривав торік і завершився зміною складу ради директорів.

- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Контекст
Klarna, яка першою запропонувала модель «купи зараз – плати потім», активно розвивається у США, але її бізнес критикують за заохочення надмірного споживчого кредитування.
Минулого року 13,6% доходів компанії становили штрафи та комісії за прострочені платежі. Попри це, компанія намагається перетворитися з нішевого BNPL-гравця на повноцінний цифровий банк, пропонуючи дебетові картки та класичні кредити.
Фінансові результати залишаються змішаними: у другому кварталі збиток зріс до $53 млн проти $18 млн роком раніше, хоча виторг піднялася на 21% – до $823 млн. У 2023 році компанія вперше за кілька років зафіксувала річний прибуток у $21 млн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.