Категорія
Новини
Дата

Exxon Mobil подає до суду на ЄС через новий податок на надприбуток нафтових компаній

Найбільша нафтова компанія США Exxon Mobil Corp подає до суду на Європейський Союз, намагаючись змусити його скасувати новий податок на надприбуток для нафтових груп, стверджуючи, що Брюссель перевищив свої законні повноваження, запровадивши збір, пише Reuters.

Forbes Україна випустив новий номер друкованого журналу. В ньому майже два десятки ексклюзивних матеріалів. Придбати журнал з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням.

Ключові факти

  • Рекордний прибуток нафтових компаній цього року, які отримують вигоду з високих цін на енергоносії, викликав зростання інфляції в усьому світі та нові заклики до подальшого оподаткування сектору.
  • Податок на непередбачений прибуток «контрпродуктивний, перешкоджає інвестиціям та підриває довіру інвесторів», заявив представник Exxon Кейсі Нортон. За його словами, Exxon враховуватиме цей податок при розгляді майбутніх багатомільярдних інвестицій. «Чи ми інвестуватимемо сюди, насамперед залежить від того, наскільки привабливою та конкурентоспроможною на глобальному рівні буде Європа», – сказав Нортон.
  • Податки на непередбачений прибуток, запроваджені Європою, можуть коштувати щонайменше $2 млрд до кінця 2023 року, заявила фінансова директорка Кетрін Мікеллс.
  • Exxon заявила, що за останнє десятиліття інвестувала $3 млрд у проєкти нафтопереробних заводів у Європі. За даними компанії, ці проекти допомагають їй постачати більше енергоносіїв у той час, коли Європа щосили намагається скоротити свій імпорт із Росії.
  • Chevron Corp також попередила, що оподаткування видобутку нафти призведе лише до скорочення постачання енергії, перешкоджаючи інвестиціям компанії.

Контекст

У квітні Exxon повідомила про списання вартості акцій у розмірі $3,4 млрд у звʼязку з виходом з Росії, а цього місяця – про знецінення активів у розмірі $600 млн у третьому кварталі. 

Exxon Mobil Corp повністю залишила російський ринок, тому що президент РФ Володимир Путін вирішив конфіскувати її власність після семи місяців обговорень упорядкованої передачі її 30-відсоткової частки у великому нафтовому проєкті «Сахалін-1».

Нині компанія уникає найму нафтових танкерів, які раніше перевозили вантажі з Росії, ставлячи себе в один ряд із Shell Plc. Компанії змушують власників суден вибирати, служити інтересам Москви чи ні.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні