Видобуток нафти на проєкті «Сахалін-1» під керівництвом Exxon упав після того, як американська компанія не погодилась на страхування танкерів російською фірмою. Напередодні західні страховики відмовилися від співпраці через санкції, пише Reuters із посиланням на кілька джерел у галузі.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Західні страховики зняли страхування з танкерів державного «Совкомфлоту» – найбільшої судноплавної групи Росії, яка потрапила під санкції після вторгнення до України.
- «Exxon відмовилася приймати танкери «Совкомфлоту», – сказало одне із джерел у галузі. За словами джерел, деякі вантажі, призначені для постачання індійським нафтопереробним підприємствам, також постраждали, оскільки Exxon не визнала альтернативного страхування, яке «Совкомфлот» організував у російських страховиків.
- Ситуація сталась у звʼязку з тим, що Європейський Союз має запровадити заборону на страхування російських нафтових танкерів, і це показує, як серйозно страхування судів і гарантії перестрахування можуть вплинути на операції.
- Компанія з видобутку нафти «Роснефть», партнер проєкту «Сахалін-1», звинуватила Exxon у зниженні видобутку, заявивши, що з середини травня проєкт практично не видобув нафти. Російський підрозділ Exxon, Exxon Neftegas Ltd, послався на труднощі з фрахтуванням танкерів через санкції.
- Російська газета «Коммерсантъ» сьогодні повідомила, що видобуток на «Сахаліні-1» скоротився після відмови Exxon співпрацювати з «Совкомфлотом».
- Зазначається, що видобуток нафти на проєкті «Сахалін-1» упав до 10 000 барелів на добу цього року з 220 000 барелів на добу до вторгнення Росії в Україну 24 лютого.
Контекст
У травні повідомлялося, що з трьох проєктів, які працюють за угодами про розподіл продукції за участю іноземного капіталу, за спадом видобутку лідирував «Сахалін-1». До середини травня середньодобовий видобуток нафти на цьому проєкті знижувався до квітня у 2,9 раза – до 8200 т, після рішення американської Exxon вийти з проєкту. У квартальному звіті американська компанія оцінила в $3,4 млрд збиток від виходу з проєкту, де за рік видобувається 11,3 млн т нафти, і зауважила зниження доведених запасів компанії на 150 млн барелів нафтового еквівалента (близько 1% від усіх) запасів ExxonMobil).
У липні повідомлялось, що видобуток нафти в межах російського проєкту «Сахалін-1» через санкції скоротився у 22 рази – до 10 000 барелів на добу, сказав віцепремʼєр – повноважний представник президента РФ у Далекосхідному федеральному окрузі Юрій Трутнєв. Регіон недоотримає понад чверть від усіх доходів.
Раніше Bloomberg повідомляв, що азійські нафтопереробники намагаються відмовитися від закупівель нафти марки Sokol, що видобувається в межах «Сахаліну-1», через санкції щодо компанії «Совкомфлот», яка транспортує сахалінську сировину з експортного термінала в Де-Кастрі. Наголошувалося, що танкери компанії не можуть отримати страховки від міжнародних компаній. Згодом агентство уточнило, що з 27 квітня по 12 травня було відправлено лише один танкер з нафтою марки Sokol із шести запланованих.
Раніше цього місяця президент Росії Володимир Путін підписав указ про створення нового оператора «Сахаліна-1», яким керуватиме дочірня компанія «Роснефти», – «Сахалінморнафтогаз-Шельф». Це дає російському уряду право вирішувати, чи іноземні акціонери можуть зберегти частки в проєкті, маючи один місяць для ухвалення рішення, або втратити свої частки.
«Роснефти» належить 20% акцій «Сахаліна-1», ONGC Videsh, закордонному інвестиційному підрозділу індійської державної ONGC належить 20% акцій проєкту, а японській державній нафтовидобувній компанії SODECO – 30%, що залишилися.
У серпні Exxon заявила, що перебуває у процесі передачі своєї 30-відсоткової частки в нафтогазовому проєкті «іншій стороні», не назвавши її.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.