Категорія
Новини
Дата

Google оштрафували на €500 млн у Франції. Компанія відмовилася платити видавцям за використання їхнього контенту

Антимонопольний регулятор у Франції оштрафував Google на €500 млн. Це другий за величиною антимонопольний штраф для окремої компанії, пише Bloomberg.

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • Штраф накладено, тому що компанія проігнорувала рішення регулятора в 2020 році. Воно зобовʼязувало Google домовитися з новинними сайтами щодо використання їхнього контенту. Тоді скаргу подали найбільші французькі видання Agence France-Presse, Le Figaro та інші.
  • Цього року Google уклала угоду про винагороди групі французьких газет. Однак регулюючі органи відхилили її через занизькі суми виплат.
  • Тепер протягом двох місяців Google має почати переговори зі ЗМІ щодо плану виплат. Інакше компанія може отримати додатковий штраф до €900 000 на день.
  • Представник Google заявив, що «дуже розчарований» рішенням регулятора та вважає, що компанія «діяла сумлінно». При цьому вона має право подати апеляцію.

Контекст

Багато країн намагаються зобов’язати технологічних гігантів платити за використання контенту ЗМІ. Цього року Австралія першою у світі ухвалила подібний закон. Тепер техгіганти мають домовлятися з місцевими видавцями та мовниками про суму плати за контент, який зʼявляється на їхніх платформах. Якщо ж влада вирішить, що сума недостатня, то рішення прийматиме призначений урядом арбітр.

У 2019 році Франція прийняла Директиву про авторське право в цифровому форматі, пише BBC. Вона регулює «суміжні права» щодо компенсації видавцям та інформаційним агентствам за використання їхніх матеріалів. У результаті Google вирішила не показувати контент видавців у пошуку й новинах, якщо вони не дозволять робити це безкоштовно. Також депутати Європейського парламенту планують на рівні ЄС змусити великі технологічні компанії платити ЗМІ.

Скарги видавців пояснюються тим, що рекламодавці перенаправляють свої витрати на вебсайти соціальних мереж і пошукові системи. Це позбавляє видавництва основних джерел доходу й призводить до зупинки діяльності. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні