Підприємство «ТАС-Полтаввагон», що входить до фінансово-промислової групи «ТАС» Сергія Тігіпка, випустить 100 вагонів-цистерн для групи компаній ОККО, йдеться в пресрелізі. У липні ОККО отримала перші 20 вагонів, уся партія має надійти на початку 2025-го.
Ключові факти
- ОККО очікує, що новий рухомий склад суттєво підсилить логістичну маневреність компанії і дозволить швидше і вигідніше імпортувати нафтопродукти в Україну, а також надавати транспортні послуги іншим учасникам ринку.
- За словами директора департаменту логістики ОККО Дениса Громова, досі компанія мала в експлуатації 45 власних цистерн і понад 400 вагонів-цистерн компанія орендує.
- «Додавши до цієї кількості ще 100 нових одиниць, компанія стане потужним приватним оператором вагонів-цистерн для перевезення нафтопродуктів в Україні. Більший парк тільки в «Укрзалізниці», – сказав він.
- Від підписання контракту з «ТАС-Полтаввагон» до випуску першої партії минуло пів року. Йдеться про вагони-цистерни для нафтопродуктів вантажопідйомністю 68 т. Термін служби такої цистерни становить 32 роки. Аванс за поточним контрактом становив 100 млн грн.
- Раніше «ТАС-Полтаввагон» постачала ОККО резервуари для зберігання пального на АЗК.
Контекст
У 2022-2023 роках ОККО оновила власний автопарк для перевезення пального. Компанія продовжує розвивати транспортно-логістичний напрям і планує збільшувати інвестиції в залізничні цистерни.
Український паливний ринок – це понад 10 млн т пального на загальну суму понад 500 млрд грн, за даними «Консалтингової групи А-95». Третину роздрібного ринку займають дві компанії, які у 2023 році закріпили лідируючі позиції: ОККО Віталія Антонова і WOG Сергія Лагура та Світлани Івахів. У порівнянні з довоєнним 2021 роком ОККО наростила частку на ринку на п’ять відсоткових пунктів, до 18,7%, WOG – на 3,5 в.п., до 13,6%. Детальніше про те, кому належать та скільки заробляють найбільші паливні компанії України – у матеріалі Forbes Ukraine.
У червні внаслідок ворожих атак група компаній ОККО втратила дві нафтобази, попередня сума збитків оцінюється у $8,5 млн, повідомила Forbes Ukraine пресслужба. Після цієї дронової атаки з метою подальшої безпеки компанія вирішила перейти на роботу «з коліс», тобто без накопичення пального на нафтобазі.
Власником групи ТАС є Сергій Тігіпко, 64. Останні 10 років Тігіпко – один із найактивніших інвесторів в українські активи: група ТАС придбала понад півтора десятка заводів і компаній. У її портфелі агрохолдинг із 80 000 га землі, 11 заводів у різних галузях, залізничний перевізник, топові страхові компанії, банки та найдорожчий актив – monobank. Наприкінці травня Тігіпко повідомив, що група «ТАС» запустила три компанії на європейських ринках: Польщі, Німеччини та Великої Британії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.