Спільний координаційний центр (СКЦ) у Туреччині 5 червня провів щонайменше по одній інспекції на вхід і на вихід, які стали першими після 31 травня. Про це пише «Інтерфакс-Україна» з посиланням на аналіз інформації на сайті СКЦ. Мінвідновлення підтвердило, що РФ відновила реєстрацію вхідного флоту, але з порушенням процедур.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- На вхід до порту «Південний» пропущено суховантаж Navios Sagittarius дедвейтом 75 600 т під прапором Панами, який став першим судном у напрямку цього порту, пропущеним після 2 травня.
- У напрямку на вихід СКЦ у понеділок провів інспекцію суховантажу Maroulio S, що прямує з порту «Чорноморськ» до Іспанії з 65 840 т кукурудзи.
- Пізніше СКЦ на своєму сайті відкоригував інформацію про проведену в понеділок після чотириденної паузи інспекцію на вхід до «зернового коридору»: суховантаж Navios Sagittarius дедвейтом 75 600 т під прапором Панами прямує до порту «Чорноморськ», а не в порт «Південний», як це було зазначено раніше.
- Доповнено. Росія 4 червня зареєструвала два вхідних судна, які були заявлені до участі в зерновій ініціативі того ж дня. Це суперечить прийнятим правилам інспектування суден, які передбачають, що першочергово перевірку проходять ті, які найдовше знаходяться в очікуванні, повідомила пресслужба Мінвідновлення.
- «Росіяни проігнорували необхідність інспектування 56 суден, що вже тривалий час (деякі понад 3 місяці) очікують у територіальних водах Туреччини на вхід в українські порти.
- Реєстрація вхідного флоту російською стороною в СКЦ здійснюється обмежено, а логіка вибору суден для реєстрації є незрозумілою та непрозорою, зазначається в повідомленні.
Контекст
17 травня угоду щодо «зернової ініціативи» було пролонговано ще на два місяці – до 18 липня, повідомив президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган. За словами віцепремʼєра України Олександра Кубракова, «зернову угоду» розблоковано, але вона залишалася чинною, оскільки була продовжена в березні строком на 120 днів.
30 травня СКЦ оголосив про неможливість складання інспекційного плану на 1 червня через чергову відмову РФ реєструвати вхідний флот. За даними Мінвідновлення, впродовж 30 та 31 травня РФ без пояснень зареєструвала для інспекції лише одне вхідне судно на порт «Чорноморськ», у той час як інші сторони СКЦ підтвердили до участі в Чорноморській Ініціативі 10 суден на три порти.
У територіальних водах Туреччини на той момент чекала на інспекцію черга з 50 суден, на які має бути завантажено 2,4 млн т продовольства.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.