Оперативний штаб при Кабінеті міністрів вирішив відмовитися від державного регулювання цін на пальне, повідомила перша віцепремʼєрка – міністерка економіки Юлія Свириденко. Гранична межа ціни на бензин становитиме 52 грн/л, дизпальне – 58 грн/л, пише Інтерфакс-Україна.
Ключові факти
- На зустрічі з операторами ринку виникла домовленість про відмову від держрегулювання цін на пальне, «щоб оператори ринку могли наситити ринок необхідним ресурсом», повідомила міністерка економіки в ефірі «UA Разом» у вівторок ввечері.
- В уряді очікують, що граничні ціни на дизпальне будуть не більше 58 грн, на бензин – не більше 52 грн.
- Це рішення дасть можливість скоротити черги на АЗС за пальним і відновити баланс на ринку вже найближчими тижнями, вважає Свириденко.
- «Щойно ми відчуємо, що оператори зловживають становищем, ми запроваджуватимемо щодо них санкції. Моніторитимемо ситуацію щодобово», – зазначила міністерка.
- До кінця травня дефіцит трохи згасне, прогнозує керівник консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн. «Навряд чи зникнуть обмеження, але вони будуть не такими суворими. У червні нас чекає новий виклик – жнива, але й до того часу має покращитись постачання за декількома напрямками. В цілому до серпня має запрацювати нова система постачання», – вважає Куюн.
Контекст
Дефіцит пального в Україні утворився через зупинку імпорту з Білорусі та РФ і удари ворога по паливній інфраструктурі. Зокрема, знищено Кременчуцький нафтопереробний завод, який був основним виробником пального в країні.
Минулого тижня Україна та Польща домовилися про скасування дозволів для всіх перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення пального. Для бездозвільного в’їзду на територію Польщі перевізникам пального необхідно пройти реєстрацію, заповнивши форму не пізніше ніж за добу до перетину кордону.
У мирний час Україна потребувала в червні 600 000 т бензину та дизельного пального. Зараз споживання скоротилося десь на третину, каже директор спеціальних проєктів НТЦ «Псіхєя» Геннадій Рябцев. Тому потреба становить близько 400 000 т. Польща погодилася забезпечити надходження понад 200 000 т продукції щомісячно, зазначив експерт.
Україна збільшила обсяги імпорту в понад пʼять разів порівняно з тим, що було півтора місяця тому, заявили в Офісі президента. Вони фактично відповідають темпам щоденного споживання бензину та дизеля на заправках. Там прогнозують, що дедалі більше АЗС відкриватимуться й реалізовуватимуть пальне. Також буде створено стратегічний запас пального.
13 травня Антимонопольний комітет розпочав дослідження щодо можливого порушення найбільшими мережами АЗС законодавства про захист економічної конкуренції. В АМКУ хочуть переконатися, чи не могла криза бути спричинена змовою найбільших гравців ринку.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.