Службові особи ДП «Антонов» не вжили належних заходів для збереження літака АН-225 «Мрія», а також перешкоджали Силам оборони в організації протиповітряної та наземної охорони летовища, заявляє Служба безпеки України.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- СБУ встановлює обставини знищення літака АН-225 «Мрія» і, зокрема, те, чому керівництво ДП «Антонов» не вжило всіх необхідних заходів для його збереження. Проведено низку обшуків у межах відповідного кримінального провадження.
- Розслідування встановило, що службові особи, попри застереження державних органів, не вжили належних заходів до збереження літака. Також в СБУ заявили, що окремі працівники підприємства тривалий час перешкоджали Силам оборони в організації протиповітряної та наземної охорони летовища. «Усе це призвело до знищення АН-225 та ще кількох літаків», – йдеться в повідомленні СБУ.
- Водночас під час встановлення осіб, винних у підривній діяльності проти України, виявлено й факти інших злочинів, заявляє спецслужба.
- Колишнього гендиректора ДП викрито на організації незаконного переправлення за кордон українців призовного віку. За даними слідства, у березні цього року посадовець подав до Держприкордонслужби список співробітників, які виїжджають за кордон для техобслуговування літаків. Але до складу групи на відрядження він включив сторонніх осіб. Серед них – його близький родич. Таким чином, ухилянти змогли перетнути кордон під виглядом фахівців-авіабудівельників, заявили в СБУ.
- За цим фактом ексдиректору вже повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 332 (незаконне переправлення осіб через державний кордон України) Кримінального кодексу України.
Контекст
Наприкінці лютого ДП «Антонов» повідомило про втрату найбільшого у світі транспортного літака «Мрія». Він постраждав під час боїв за аеропорт Гостомель, який намагались захопити російські окупанти.
Втрата «Мрії» – одна з можливих причин звільнення попереднього керівника «Антонова» Сергія Бичкова. За версією командира екіпажу «Мрії» Дмитра Антонова, менеджмент компанії міг врятувати літак, якби перегнав його до іншої країни, але не зробив цього. У ДП «Антонов» звинувачення відкинули.
ДП «Антонов» оцінює свої збитки через війну в понад $1 млрд, плюс – найбільший у світі транспортник Ан-225 «Мрія». Крім того, повністю знищено літаки Ан-74, Ан-26. Серйозно пошкоджено Ан-22 «Антей». Також пошкоджено Ан-132Д, Ан-28, Ан-148 та модернізований «Руслан» – Ан-124-100М-150.


26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.