Китай, який є найбільшим у світі виробником графіту, ввів контроль над його експортом, пише Financial Times. Матеріал використовується в акумуляторах електромобілів, і таким чином Пекін завдає удару у відповідь на введення США обмежень на продаж технологій.
Ключові факти
- Китай, який домінує у глобальних ланцюжках поставок графіту, вимагатиме, щоб експортери подали заявку на отримання дозволів на постачання трьох сортів графіту, повідомили в пʼятницю Міністерство торгівлі та Головне митне управління.
- Новий експортний контроль, який, за словами Китаю, запроваджено з міркувань «національної безпеки», покликаний посилити геополітичну напруженість між Пекіном та Вашингтоном через ланцюжки постачання технологій. Також наголошується на домінуванні Китаю у світових поставках десятків найважливіших корисних копалин.
- Згідно з річним звітом Геологічної служби США за 2023 рік, Китай є провідним виробником графіту, на частку якого в 2022-му припадає близько 65% поставок.
- За даними Інституту енергетичних досліджень, частка ринку країни в деяких готових графітових продуктах наближається до 100%.
- Пекін в останні місяці почав використовувати своє домінування щодо величезної кількості матеріалів і ресурсів у відповідь на дії США.
- У липні Пекін запровадив аналогічні обмеження на галій та германій – метали, що використовуються у низці стратегічних галузей, включаючи електромобілі, мікрочипи й деякі системи військового озброєння. Уряд також посилався на міркування національної безпеки.
Контекст
Цей крок зроблено через кілька днів після того, як адміністрація президента США Джо Байдена посилила контроль над експортом новітніх чипів штучного інтелекту до Китаю.
Міністерство торгівлі Китаю в середу заявило, що «США постійно переоцінюють концепцію національної безпеки, зловживають заходами експортного контролю і вдаються до односторонніх дій, чим Китай сильно незадоволений й рішуче заперечує».
Китай є найбільшим у світі виробником та експортером графіту, а також переробляє понад 90% світового графіту на матеріал, який використовується практично в усіх анодах акумуляторів електромобілів і є негативно зарядженою частиною акумулятора.
Наразі багато іноземних урядів посилюють тиск на китайські компанії через їхню промислову практику. Європейський Союз розглядає можливість введення мит на електромобілі китайського виробництва, стверджуючи, що вони несправедливо отримують зиск від субсидій.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.