Tesla та європейські автовиробники, які експортують з Китаю до ЄС, братимуть участь у розслідуванні блоку з приводу того, чи отримує промисловість електромобілів країни несправедливі субсидії, заявив віцепрезидент Єврокомісії Валдіс Домбровскіс, пише Financial Times. Автовиробник відправляє до Європи з Китаю більше електромобілів, ніж будь-який інший.
Оформлюйте передплату на 6 номерів Forbes Ukraine зі змістовними інтерв’ю, рейтингами та аналітикою, тепер зі знижкою 50%.
Ключові факти
- «Це не обмежується тільки електромобілями китайських марок, це можуть бути й автомобілі інших виробників, якщо вони отримують субсидії на виробництво», – зазначив Домбровскіс, відповідаючи на запитання про те, чи Tesla чи Geely, власник шведського Volvo, може потрапити під розслідування ЄС.
- ЄС був «відкритий для конкуренції» у секторі електромобілів, але «конкуренція має бути чесною», сказав Домбровскіс, додавши, що інші великі економіки вже запровадили тарифи на акумуляторні електромобілі з Китаю.
- «ЄС зараз, ймовірно, є найбільшим ринком, відкритим для китайських виробників», – пояснив він.
- Пекін уже висловив своє незадоволення розслідуванням субсидій. Домбровскіс сказав, що його китайські колеги порушували це питання на кожній зустрічі.
- Метою розслідування буде визначити, чи субсидував Китай Tesla та вітчизняних виробників, включаючи BYD Co. , SAIC Motor Corp. й Nio Inc., і якою мірою, а також вжити будь-яких необхідних компенсаційних заходів для вирівнювання правил гри для промисловості ЄС.

- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Контекст
Розслідування, про яке 13 вересня оголосила президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн, може змінити динаміку конкуренції на другому за величиною у світі ринку електромобілів після Китаю.
Підтримка, яку Китай надає вітчизняним виробникам, включаючи кредити від державних банків, капітальні вкладення з державних інвестиційних фондів, а також надання землі та електроенергії, тепер потрапляє під пильну увагу ЄС. Китайські автовиробники також отримують вигоду від субсидій у суміжних секторах, включаючи акумулятори та програмне забезпечення.
Tesla вже експортує електромобілі до Європи зі свого гігантського заводу у Шанхаї, хоча ці цифри можуть знизитися після відкриття заводу у Берліні минулого року, кажуть аналітики. Близько однієї пʼятої електромобілів, що продаються в Європі, виробляються в Китаї.
Згідно з звітом Центру стратегічних та міжнародних досліджень, опублікованому цього місяця, у першій половині цього року на автомобілі китайського виробництва припадало 11,2% електромобілів, проданих у Німеччині.
За даними CSIS, близько 91% цих автомобілів європейських брендів належать китайцям, як британська MG – китайській SAIC або Volvo Polestar, або спільним підприємствам європейських і китайських компаній, таким як Dacia Spring, Smart або BMW iX3.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.