У серпні китайські виробники продали найменше електромобілів клієнтам по всій Європі за 18 місяців, минулого місяця кількість реєстрацій скоротилася майже вдвічі порівняно з минулим роком, пише Bloomberg із посиланням на дані дослідницької компанії Dataforce. Падіння на 48% призвело до зниження частки китайських брендів другий місяць поспіль.
Європа є третім за величиною регіональним автомобільним ринком у світі після Азії та США.
Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго».
Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!
Ключові факти
- За даними Jato Dynamics, що також відстежує автомобільний ринок, британська марка MG, яка тепер є частиною китайської SAIC Motor Corp., поступилася першим місцем в Європі китайському конкуренту BYD Co.
- Невизначеність, повʼязана з митами Євросоюзу на китайський імпорт електромобілів, може частково пояснити падіння продажів MG на 65% у серпні.
- За даними Jato, китайський важкоатлет BYD, що є відносним новачком на європейському ринку, продовжує досягати успіхів у серпні, збільшивши кількість реєстрацій на 19% порівняно з минулим роком.
- Більш широке падіння попиту електромобілі по всій Європі додало невизначеності для автовиробників. Реєстрації впали на 5,5% за перші вісім місяців року у всьому регіоні після того, як такі великі ринки, як Німеччина, скасували стимули для покупців.
- Тенденції продажу електромобілів, що імпортуються з Китаю, були нерівномірними через мита. Наприклад, у Великій Британії та Норвегії – країнах, які не наслідували приклад ЄС, – у серпні зросли реєстрації електромобілів.
- За даними Jato, серед західних брендів BMW, Mercedes-Benz Group та Renault зафіксували зниження реєстрацій у серпні на 50% і більше по всьому регіону. Тим не менш, популярний Volvo EX30 допоміг збільшити продажі материнської компанії шведської марки Zhejiang Geely Holding Group більш ніж удвічі.
- Tesla Inc., яка імпортує деякі автомобілі до Європи з Китаю, зафіксувала зростання на 7%.
Контекст
4 липня Європейська комісія запровадила тимчасове компенсаційне мито на імпорт акумуляторних електромобілів із Китаю. Рішенню ЄК передувало розслідування щодо субсидій, яке розпочалося минулого року. У рамках розслідування ЄК дійшла попереднього висновку, що ланцюжок створення вартості акумуляторних електромобілів в Китаї отримує вигоду від несправедливого субсидування, що створює загрозу економічної шкоди для виробників у ЄС. У ході розслідування також вивчено ймовірні наслідки та вплив цих заходів на імпортерів, користувачів і споживачів у ЄС.
Рішення ЄС щодо електромобілів наслідує приклад США, які ввели 100%-ве мито на імпорт електромобілів з Китаю, хоча цей захід носить більш символічний характер, оскільки в цей час автомобілі практично не поставляються.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.