У серпні китайські виробники продали найменше електромобілів клієнтам по всій Європі за 18 місяців, минулого місяця кількість реєстрацій скоротилася майже вдвічі порівняно з минулим роком, пише Bloomberg із посиланням на дані дослідницької компанії Dataforce. Падіння на 48% призвело до зниження частки китайських брендів другий місяць поспіль.
Європа є третім за величиною регіональним автомобільним ринком у світі після Азії та США.
Ключові факти
- За даними Jato Dynamics, що також відстежує автомобільний ринок, британська марка MG, яка тепер є частиною китайської SAIC Motor Corp., поступилася першим місцем в Європі китайському конкуренту BYD Co.
- Невизначеність, повʼязана з митами Євросоюзу на китайський імпорт електромобілів, може частково пояснити падіння продажів MG на 65% у серпні.
- За даними Jato, китайський важкоатлет BYD, що є відносним новачком на європейському ринку, продовжує досягати успіхів у серпні, збільшивши кількість реєстрацій на 19% порівняно з минулим роком.
- Більш широке падіння попиту електромобілі по всій Європі додало невизначеності для автовиробників. Реєстрації впали на 5,5% за перші вісім місяців року у всьому регіоні після того, як такі великі ринки, як Німеччина, скасували стимули для покупців.
- Тенденції продажу електромобілів, що імпортуються з Китаю, були нерівномірними через мита. Наприклад, у Великій Британії та Норвегії – країнах, які не наслідували приклад ЄС, – у серпні зросли реєстрації електромобілів.
- За даними Jato, серед західних брендів BMW, Mercedes-Benz Group та Renault зафіксували зниження реєстрацій у серпні на 50% і більше по всьому регіону. Тим не менш, популярний Volvo EX30 допоміг збільшити продажі материнської компанії шведської марки Zhejiang Geely Holding Group більш ніж удвічі.
- Tesla Inc., яка імпортує деякі автомобілі до Європи з Китаю, зафіксувала зростання на 7%.
Контекст
4 липня Європейська комісія запровадила тимчасове компенсаційне мито на імпорт акумуляторних електромобілів із Китаю. Рішенню ЄК передувало розслідування щодо субсидій, яке розпочалося минулого року. У рамках розслідування ЄК дійшла попереднього висновку, що ланцюжок створення вартості акумуляторних електромобілів в Китаї отримує вигоду від несправедливого субсидування, що створює загрозу економічної шкоди для виробників у ЄС. У ході розслідування також вивчено ймовірні наслідки та вплив цих заходів на імпортерів, користувачів і споживачів у ЄС.
Рішення ЄС щодо електромобілів наслідує приклад США, які ввели 100%-ве мито на імпорт електромобілів з Китаю, хоча цей захід носить більш символічний характер, оскільки в цей час автомобілі практично не поставляються.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.