Категорія
Новини
Дата

Китай почав розслідування щодо молочної продукції з ЄС у відповідь на мита для електромобілів

2 хв читання

Китай розпочав антисубсидіарне розслідування щодо молочних продуктів, що імпортуються з Євросоюзу, пише Reuters. Це посилило напруженість у відносинах із блоком наступного дня після того, як Брюссель опублікував переглянутий проєкт рішення про введення мит на електромобілі китайського виробництва.

ЄС ввів нові мита через субсидії Китаю своєї галузі електромобілів в обсязі, який завдає економічних збитків автовиробникам ЄС.

Форум «Вільна» повертається 20 лютого, щоб стати вашим джерелом ідей, знайомств і можливостей. Долучайтеся до заходу за посиланням! 🎟

Ключові факти

  • Антисубсидіарне розслідування щодо молочної продукції, оголошене в середу Міністерством торгівлі Китаю, буде зосереджено на різних видах сирів, молока та вершків.
  • За даними міністерства, причиною стала скарга, подана 29 липня Асоціацією молочної промисловості Китаю.
  • Китай розгляне 20 схем субсидування із 27 країн блоку, зокрема з Австрії, Бельгії, Хорватії, Чехії, Фінляндії, Італії, Ірландії та Румунії, йдеться у заяві.
  • Із перелічених країн Ірландія є найбільшим експортером молочної продукції до Китаю: торік вона продала цій країні товарів на суму $461 млн.
  • У червні Китай вже розпочав антидемпінгове розслідування щодо імпорту свинини з ЄС, яке в основному торкнулося Іспанії, Нідерландів і Данії, у відповідь на мита на електромобілі.
  • «Загальна вартість експорту свинини та молочних продуктів із ЄС до Китаю менша за вартість експорту китайських акумуляторних електромобілів до ЄС, яка, за нашими оцінками, у 2023 році становила близько $13,5 млрд», – сказав Чим Лі, старший аналітик із Китаю в Economist Intelligence Unit.

Контекст

За даними китайської митниці, ЄС був другим за величиною джерелом молочних продуктів для Китаю, на частку якого у 2023 році припало не менше 36% загальної вартості імпорту, він поступився тільки Новій Зеландії.

За даними Євростату, у 2023 році ЄС експортував до Китаю молочну продукцію на суму €1,7 млрд порівняно з €2 млрд у 2022-му.

4 липня Європейська комісія запровадила тимчасове компенсаційне мито на імпорт акумуляторних електромобілів із Китаю. Рішенню ЄК передувало розслідування щодо субсидій, яке розпочалося минулого року. 

У межах розслідування ЄК дійшла попереднього висновку, що ланцюжок створення вартості акумуляторних електромобілів у Китаї отримує вигоду від несправедливого субсидування, що створює загрозу економічної шкоди для виробників у ЄС. Під час розслідування також вивчено ймовірні наслідки та вплив цих заходів на імпортерів, користувачів і споживачів у ЄС.

20 серпня ЄК незначно відкоригувала ставки мит для автовиробників: для BYD вона становитиме 17%, Geely – 19,3% і SAIC – 36,3%. На решту виробників, які не пройшли перевірку комісією, поширюватиметься мито у розмірі 21,3%. Автовиробникам, які не співпрацювали у розслідуванні ЄС, загрожує мито 36,3%. Усі ставки вводяться на додачу до чинних мит у розмірі 10%, які застосовуються до всіх іноземних автомобілів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні