Комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики підтримав скасування підвищення податків «заднім числом» для фізичних осіб-підприємців (ФОП) у 2024 році. Про це повідомив заступник голови комітету Ярослав Железняк 27 листопада. Йдеться про правку до законопроєкту про рекордне підвищення податків, яке Рада ухвалила 10 жовтня цього року.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та новинами від Forbes
Деталі
- Комітет схвалив правку про перенесення для ФОП впровадження оподаткування з 1 жовтня на 1 січня 2025 року, повідомив Железняк. «Тобто повністю відстояли, щоб прибрати з закону «заднє число», окрім банків», – зазначив він.
- До цього Железняк повідомив, на комітеті планують схвалити такі зміни: оподаткування для ФОП почне діяти не з 1 жовтня 2024 року, а з моменту набрання чинності законом; збереження чинної ставки податку для є-резидентів; чітке визначення дати початку дії нового оподаткування; уточнення правил для військового збору, зокрема збереження 1,5% ставки для військових та звільнення платників із постраждалих регіонів.
Контекст
17 вересня Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроєкт №11416-д про підвищення податків. 4 жовтня профільний комітет рекомендував ухвалити документ у другому читанні. Однак 9 жовтня Головне юридичне управління ВР визнало окремі положення законопроєкту такими, що суперечать Конституції.
10 жовтня законопроєкт було прийнято в цілому. Водночас депутати не підтримали правки щодо підвищення військового збору для фізосіб, ФОПів та військових, залишивши ставку на рівні 1,5%.
14 жовтня Верховна Рада відхилила всі 13 постанов, що перешкоджали прийняттю законопроєкту №11416-д про підвищення податків.
Президент Володимир Зеленський півтора місяця не підписує цей законопроєкт. Що уже майже втричі перевищило прописаний у Конституції термін.
Документ просували у Верховній Раді як невідкладний – він мав закрити потреби у фінансуванні армії цього та наступного року. Вже в процесі узгодження документу очікувані надходження від підвищення податків зменшилися у понад 10 разів. Якщо в початковій версії уряду законопроєкт мав принести цього року 125 млрд грн і 340 млрд грн наступного, то у фінальній версії – 23 млрд грн та 140 млрд грн відповідно.
Сім співрозмовників Forbes Ukraine у Кабміні, Раді та ОП називають різні причини, які стримують президента від підписання документа. Більшість здивована, що процес затягнувся. Більше про це читайте – тут.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.