У Запорізькій та Дніпропетровській областях запрацював магістральний водогін, побудований «з нуля» після руйнування росіянами дамби Каховської ГЕС. Про це повідомив Максим Шкіль, власник групи компаній Autostrada, що була підрядником будівництва водогону.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Через першу гілку вода вже подається з Запоріжжя на насосно-фільтрувальну станцію у Марганець, де вона очищується та розходиться до споживачів – у Марганецьку, Мирівську, Широківську, Томаківську громади.
- Друга гілка забезпечуватиме водою жителів Дніпропетровщини: Нікополя, Покровського та Червоногригорівки.
- Будівництво водогону та підготовку його до запуску Autostrada завершила ще у лютому, повідомив Шкіль. «Увесь цей час довелося чекати на визначення балансоутримувача об’єкта та на забезпечення постійною напругою», – додав він.
- Будівництво здійснювалося фактично за кредитні та обігові кошти компанії, повідомив власник групи компаній Autostrada. Борг держави перед компанією за цей об’єкт – 1,5 млрд грн, зазначив Шкіль.
- Протяжність трубопроводу – 77,9 км, він має шість насосних станцій, 46 камер для стравлювання повітря, 47 камер для зливу води з системи, 16 камер для перемикання потоку води в системі, три камери лічильника та одну камеру для розподілення потоку води між мережами. Система працює під середнім робочим тиском у чотири атмосфери. Потужність водогону – 150 000 куб м води на добу.
- Щоб убезпечити водогін від обстрілів, практично всю систему магістральних трубопроводів і насосних станцій сховано під землю.
Контекст
6 червня 2023 року росіяни підірвали Каховську ГЕС. Того ж дня уряд виділив 1,5 млрд грн із Фонду ліквідації наслідків збройної агресії, а Агентство відновлення взяло на себе реалізацію проєктів будівництва водогонів.
4 липня віцепремʼєр Олександр Кубраков повідомив про початок підготовчих робіт із будівництва магістральних водогонів для областей, що постраждали через підрив Каховської ГЕС.
Наприкінці липня повідомлялося, що учасники «Великого будівництва» – ТОВ «Автомагістраль-Південь» та ТОВ «Група компаній Автострада» – займуться будівництвом двох водогонів на Дніпропетровщині загальною вартістю 10,6 млрд грн. Відповідні договори без проведення тендерів компанії уклали зі Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області, свідчить інформація на сайті електронної системи публічних закупівель Prozorro.
Кабінет Міністрів першочергово виділив 1,5 млрд грн на будівництво трьох ланок водогонів загальною протяжністю понад 144 км, а під час засідання 22 серпня додатково виділив 7 млрд грн для продовження робіт.
7 травня компанія «Автомагістраль-Південь» повідомила про завершення будівництва магістрального водогону, який має забезпечити питною водою Кривий Ріг.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.