Практично кожен російський нафтовий танкер, який потрапив під санкції США, простоює протягом кількох місяців після їх введення, пише Bloomberg. Раніше санкції та цінові обмеження проти Росії були піддані критиці за те, що Москві надто легко їх обійти.
Ключові факти
- Десятки танкерів застрягли без роботи за кілька місяців після того, як на них наклали санкції Міністерства фінансів США. Це свідчить про те, що США здатні порушити ланцюжок постачання російської нафти, якщо захочуть.
- Із жовтня 40 суден, які беруть участь у торгівлі російською нафтою, були додані до списку обʼєктів Мінфіну США, переважно за порушення цінового ліміту, покликаного обмежити доступ Кремля до нафтодоларів.
- Лише одне з суден – «СКФ Приморʼя» – забрало вантаж і прямує до Азії. Якщо судно зможе без проблем розвантажитись, це може спонукати Росію знову використовувати більше кораблів.
Контекст
Члени «Великої сімки» та Австралія ввели заходи щодо обмеження цін на сиру нафту, прагнучи скоротити доходи Росії, перекривши доступ до західних послуг, таких як судноплавство та страхування, якщо трейдери не дотримуватимуться ліміту в $60.
Хоча ці заходи на ранньому етапі мали певний успіх, Росія згодом довела, що вміє їм протистояти, створивши, наприклад, свій так званий «тіньовий флот» із застарілих нафтових танкерів, щоб обійти західні ринки. Видання FT писало, що Росія майже повністю оминає встановлений ціновий ліміт на продаж нафти у $60 за барель.
Проте в останні місяці США посилили моніторинг дотримання обмежень, націлившись на пов’язаних із Росією трейдерів і судновласників за порушення порогу. Простій флоту показує, що заходи проти окремих суден можуть бути ефективними.
У лютому Управління з контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США включило «Совкомфлот» до чорного списку та ідентифікувало 14 танкерів із сирою нафтою. Згодом судноплавна компанія перейменувала деякі зі своїх танкерів після санкцій США.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.